menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fototoestel

Ga naar meest recente reactie

stekeltje

Stekeltje

de batterij van mijn fototoestel is voortdurend leeg ,foto's nemen of niet
weet hier iemand de oorzaak van?
toestel is 2 jaar oud en komt van aldi
dinsdag 20 juni 2006 - 18:58
WillyN

WillyN

Nieuwe batterijen kopen, die zijn niet eeuwigdurend.
Men zegt wel 1000 maal laden, maar dat mag je direct vergeten,
Hou het maar op 200 maal
dinsdag 20 juni 2006 - 19:18
Lucl

Lucl

nu ken ik ook mijn probleem , Mijn baterijen zijn ook altijd zeer snel leeg zal ze eerst eens een paar weken aan Parodia's uitlenen
dinsdag 20 juni 2006 - 20:33
marietta

Marietta

Hallo,
dat probleem hebben we ook gehad en dat hebben we maar op één manier kunnen oplossen,gewoon een degelijke camera gekocht,en deze keer niet in de lidl.
dinsdag 20 juni 2006 - 21:35
stekeltje

Stekeltje

als het standaard types AA (van die ronde) zijn dan is een aantal oplaadbeurten tussen 200 en 4-500 een goed gemiddelde, dat hangt een beetje af van de kwaliteit van de batterijen en de "goede" merken produceren niet noodzakelijk de beste batterijen !
HET cruciale punt is echter een goede LADER ! Je moet een zogenoemde "intelligente" lader kopen ttz dat is er een die het "einde laadpunt" van de batterij kan detecteren (wat technici het -dV/dt noemen)
Je moet er ook op letten dat elke batterij AFZONDERLIJK opgeladen wordt en niet ingroepjes van 2 (of zelfs van 4)
Je moet ook een "rodage" aka inloop procedure volgen ttz NiMH (Nikkel -Metaalhydride) batterijen hebben een aantal conditioneringscycli nodig voor ze op volle capaciteit komen dwz dat je de batterijen laadt ze gebruikt tot ze "leeg" zijn (in het fototoestel ! niet in een lamp of zoiets!) ze dan in een goede lader een verdere "ontlaadbeurt" geeft en ze dan terug oplaadt .. Na een drietal laad beurten doe je deze cyclus terug en dat zo een keer of 5 .. je zal zien dat de batterijen alsmaar langer werken .. Ik heb mijn eerste batterijen gekocht (merk Hähnel) 5 jaar terug en die zijn qua capaciteit nog zo goe dals nieuw. Ik heb mij wel toendertijd een Ansmann Powerline 4 lader gekocht die toen 2500 Bfr moest kosten .. 'k heb mij dat nog geen seconde beklaagd .. Nu gebruik ik 2500mAh batterijen van het merk Energizer (bij de Colruyt) en dat zijn formidabel goeie !!
EN NIET VERGETEN ! NiMH batterijen hebben een zelfontlading van ong 1-2% PER DAG dat wil zeggen als je ze laadt en ze gedurende ong 90 dagen op de keukentafel laat staan zonder er iets mee te doen, dan zijn ze kompleet leeg als je ze wil gebruiken ! Dus kan het zijn dat als je de camera 3 weken niet gebruikt dat de abtterijen al vergevorderd zijn of leeg als je begint te foto graferen
en BTW batterijen ontladen in een "pillicht" of dergelijke is een absoluut slecht gedacht .. de spanning van een oplaadbare batterij mag nooit 0 Volt worden ! Bij ongeveer 0,9Volt batterijspanning is de capaciteit nog NUL ampere ttz ze zijn leeg .. verdere "ontlading" kan ervoor zorgen dat + en - omgepoold worden met alle problemen vandien ..

voila .. fluiten uw oren nu ? .. zoveel te beter !



en nog geen klein beetje
dinsdag 20 juni 2006 - 22:59
cactelders

Cactelders

De baterijen eens formateren?
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 21 juni 2006 - 06:40
Angus

Angus

hehe
LOL
woensdag 21 juni 2006 - 09:36
stekeltje

Stekeltje

zal dienen haas eens bespreken om te herladen
woensdag 21 juni 2006 - 10:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon