menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mammillaria elongata

Ga naar meest recente reactie

CarlVE

CarlVE

Herfstvakantie...dus tijd om de serre te isoleren en mijn planten te inventariseren, voor ik aan de nieuwe zaadbestelling begin...
stootte in mijn verzameling op deze Mammillaria's elongata, vier dezelfde planten maar zo verscheiden van kleur en bedoorning.
Mijn vraagje...kan je deze planten qua naamgeving nog verder specifieëren? Heeft er iemand daar een idee over?

[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
maandag 30 oktober 2006 - 14:02
DieTerXz

DieTerXz

Linksonder heb je Mammillaria elongata 'Copper King', rechtsboven zie ik niet goed maar zou het ook kunnen zijn. Linksboven is de soortechte, rechtsonder weet ik niet of er een speciale naam voor is. Dan heb je ook nog de variëteit echinaria.
maandag 30 oktober 2006 - 14:13
cactelders

Cactelders

Ik zie daar de "Copper King "staan rechtsboven en voor de rest moeten de Mammillaria-goden afdalen om hun zegen te geven ,dus wachten op Luc ,en Pieter kent nogal wat cultivars. Schoon verzorgd grief voor de rest.
maandag 30 oktober 2006 - 14:16
cactelders

Cactelders

Ik betwijfel de naam van rechtsonder ,mama elongata zou wel eens met papa gracilis kunnen gespeeld hebben?????
maandag 30 oktober 2006 - 14:20
CarlVE

CarlVE

Bedankt voor de reacties..
(Trouwens...Dirk...dikke proficiat met de website...hij staat bij mijn favorieten!)
Heb ze voor de aardigheid eens apart gefotografeerd..
als er iemand weet wie wat is, je doet er me een heel groot plezier mee..

#1
[afbeelding verwijderd niet-https]'/>

#2
[afbeelding verwijderd niet-https]'/>

#3
[afbeelding verwijderd niet-https]'/>

#4
[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
maandag 30 oktober 2006 - 14:40
stekeltje

Tekst aangepast

Stekeltje

linksonder staat bij mij op elongata v rufocrocea
nr 3 staat hier elongata fa (creme rose bloem)
maandag 30 oktober 2006 - 14:53
stekeltje

Tekst aangepast

Stekeltje

en deze is die echinaria
[afbeelding verwijderd niet-https]
en hier de rest
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 30 oktober 2006 - 18:05
DieTerXz

DieTerXz

Das een mooie collectie Sonja.
maandag 30 oktober 2006 - 20:03
cactelders

Cactelders

Sonia ,als het de bedoeling was om het nog moeilijker te maken,GE ZIJT GESLAAGD!!!!!!!!
maandag 30 oktober 2006 - 20:25
stekeltje

Stekeltje

Sonia ,als het de bedoeling was om het nog moeilijker te maken,GE ZIJT GESLAAGD!!!!!!!!

ge moet niet vragen wat ik hier meemaak met al die namen , en sommige liggen zo dicht bijeen dat het niet te doen is;
maandag 30 oktober 2006 - 20:55
CarlVE

CarlVE

Sonja, troost je, je bent niet alleeen die problemen heeft met die naamgeving (diepe zucht)...
heb hier vandaag ook meer dan eens stilletjes gevloekt en heel wat labeltjes moeten veranderen..het
is soms zo'n warboel..en als de zaadleveranciers dan nog eens duidelijk zouden zijn..
vond hier zaailingen van een mammillaria onder de naam "specie EL-KIKOS"..wat moet ik daarmee?
maandag 30 oktober 2006 - 21:02
stekeltje

Tekst aangepast

Stekeltje

ja carl, die heb ik hier ook,het zaad komt van wijnegem nummer 1456,2 op de zaadlijst van 1995
en als het dan nog dezelfde plantjes zijn ,kan ik me er nog mee verzoenen, maar uit hetzelfde zaaisel totaal verschillende planten,ben ik soms al op weg naar de container
maandag 30 oktober 2006 - 21:08
cactelders

Cactelders

LET HIER VOORAL OP HET BELANG DAT HET UITWISSELEN VAN ERVARINGEN HEEFT, OOK WAT ZAADLEVERANCIERS BETREFT!
maandag 30 oktober 2006 - 21:25
stekeltje

Stekeltje

LET HIER VOORAL OP HET BELANG DAT HET UITWISSELEN VAN ERVARINGEN HEEFT, OOK WAT ZAADLEVERANCIERS BETREFT!

zal nog eens een staaltje tonen sebiet,alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat dit de ENIGE keer is dat ik het voorhad bij mesa garden
maandag 30 oktober 2006 - 21:28
stekeltje

Stekeltje

CITAAT:
">#666666;'>
LET HIER VOORAL OP HET BELANG DAT HET UITWISSELEN VAN ERVARINGEN HEEFT, OOK WAT ZAADLEVERANCIERS BETREFT!

zal nog eens een staaltje tonen sebiet,alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat dit de ENIGE keer is dat ik het voorhad bij mesa garden,nummer: 538,8 gezaaid op 22/03/96 mam brauneana ,ik dacht dat ik het nummer verkeerd geschreven had, maar wat blijkt in geen enkele zaadlijst van de daarop volgende jaren is dat nummer nog weer te vinden, alleen 538,82 aff brauneana ,veel gegoogel heeft ook niets opgeleverd

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 30 oktober 2006 - 21:34
cactelders

Cactelders

Ik zou daarvoor eens naar mesa garden zelf schrijven,waarschijnlijk ben je niet de enige en is er een oplossing. M G is volgens velen een serieuze handelaar dus...... Wat ik vervelend vind is het feit dat ik nu terug een creditcard moet aanvragen enkel en alleen om zaad bij die mannen te kunnen bestellen ,ze aanvaarden enkel dit nog wegens teveel wanbetalingen en ook wegens teveel verlies in de bankverhandelingen en valutawissel.
maandag 30 oktober 2006 - 22:28
stekeltje

Tekst aangepast

Stekeltje

dat is idd een serieuze handelaar, ik heb daarmee altijd de beste resultaten gehad,dit is echt een uitzonering, dat kan ik niet zeggen van sommige andere leveranciers, maar dat lappen ze me maar 2 keer;
maar ik meen dat je vroeger kon bestellen via duitsland, voor het moment weet ik het niet
vlug even gekeken en dit is het resultaat
When you send the order directly to the US, payment can be made in $ by a draft on a US bank, or US$ currency, or by International Postal Money Order, or all credit cards. If payment does not accompany your order please indicate clearly the amount to be sent. Please send any necessary import papers.
European customers can at their option send their order with payment in euro payable to:
Rainer Pillar, Klaus Stòrmer str. 13, D-49078, Germany. You can pay to: Deutsche Bank 24, Konto nr. 362 8021 BLZ 38070724 or by Eurocheck in DM..
UK customers can at their option send their orders with cheque in £ payable to:
David Rushforth, 10 Grinstead close, Hillside, Southport PR8 4RP England
1-CITES seed or plants, marked (#) in the catalog, require an export permit.
2-Please list a few substitutes, otherwise a credit slip or refund can be given.
maandag 30 oktober 2006 - 22:34
cactelders

Cactelders

Die 65€ van Malta ligt nog op mijn maag , ik ben van plan om bij Peeraer alle Ariocarpuszaden te kopen (alle soorten hé) een stuk of 18 ,hij ging verwittigen als ze er waren ,ik zal de details posten als het zover is.
maandag 30 oktober 2006 - 22:39
stekeltje

Stekeltje

ja als het voor ariocarpus is,dan moet je weeral cites papieren hebben, en eer je die zaden thuis krijgt!!!
indertijd bestelden we gezamelijk met enkele leden van aalst via de club, toen was er 1 persoon die dat coordineerde;ooit eens gedaan met turbinicarpus, als puntje bij paaltje kwam moest de man nog zelf de zaden naar de douane gaan halen( 2 maand later als de rest van de bestelling);dat waren dure turbinis
maandag 30 oktober 2006 - 22:54
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Dank U Sonia ,ik heb deze namiddag nog een foto genomen van wat anders dan kiekens ook hoor ,een Mammillaria waarvan ik in het voorbijlopen steeds dacht dat het een vorm van elongata was maar blijkt een MIEHEANA te zijn van den Hugo .
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 30 oktober 2006 - 23:23
stekeltje

Stekeltje

eentje met witte doorns, mooi; op de blog van luc staat eentje met gele doorns
maandag 30 oktober 2006 - 23:41
cactelders

Cactelders

Weet ik net daarom ook heb ik hem gepost , was eerst niet zeker ,maar dan zag ik dat hij van Hugo kwam en dan weet je het wel hoor!!! Waar blijft hij , goeie knul hopelijk komt hij terug.
maandag 30 oktober 2006 - 23:57
stekeltje

Stekeltje

enkele weken geleden is hij hier geweest, was positief en is terug al met beetjes aan het verzamelen maar nog geen huisje gevonden....
maandag 30 oktober 2006 - 23:59
cactelders

Cactelders

Heeft hij nog een pc ?
dinsdag 31 oktober 2006 - 00:03
cactelders

Cactelders

Ik dacht zo van hij is zijn cactussen kwijt maar niet zijn kennis en die was e sorry is enorm hoor! Natuurlijk niet te onderschatten hoor zo terug van nul beginnen.
dinsdag 31 oktober 2006 - 00:06
stekeltje

Stekeltje

Heeft hij nog een pc ?

ne pc wel, maar momenteel geen internet
dinsdag 31 oktober 2006 - 00:08
stekeltje

Stekeltje

Ik dacht zo van hij is zijn cactussen kwijt maar niet zijn kennis en die was e sorry is enorm hoor! Natuurlijk niet te onderschatten hoor zo terug van nul beginnen.

ik denk dat hij zei ,er weeral 150(weet het niet juist meer) te hebben en terug al veel zaad gekocht, heb hem ook wat ingespannen weer
dinsdag 31 oktober 2006 - 00:11
cactelders

Cactelders

Dat zal iedereen hier wel doen hoor want hij is geliefd.
dinsdag 31 oktober 2006 - 00:21
stekeltje

Stekeltje

Dat zal iedereen hier wel doen hoor want hij is geliefd.

zeker weten
dinsdag 31 oktober 2006 - 00:22
DieTerXz

DieTerXz

Ik heb veel spijt dat ik deze man niet goed ken, voordat ik hier zat heb ik hem wel eens een foto gestuurd om te determineren (natuurlijk van een Mammillaria!). Via Luc heb ik wel een Hugo 03 te pakken gekregen, hou er maar aan, die gaan later nog veel waard zijn .
dinsdag 31 oktober 2006 - 10:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon