menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verwarming serre

DieTerXz

DieTerXz

Hoi

Ik vroeg me nu eigenlijk af hoe ik het best mijn serre ga verwarmen.
Ik zou het op een constante temperatuur met een graad of 3-4 willen houden (hoe moet je dit constant houden?). Met wat moet ik een serre van 11 m² verwarmen en wat zijn de kosten ervan (toestel + stookkosten)? Hoe moeilijk is zo-iets aan te sluiten? Liefst iets met lage kosten en dat de RV niet verhoogt. Hoeveel voordeel geeft het om dit te combineren met noppenfolie? Zijn er nog andere manieren om de kosten te drukken? Moet ik ventilatie voorzien? Zo ja, wat, hoe?

Groetjes
Michiel

P.S.: eerste rapport gehad dit schooljaar. Heel goed gegaan!
zondag 29 oktober 2006 - 15:41
Pieter

Pieter

Proficiat Michiel met je eerste rapport!
Voor serreverwarming: zorg ten eerste voor goeie isolatie met bv noppenfolie. De beste toestellen om te verwarmen zijn hier vroeger al eens uitvoerig besproken geworden. Misschien best eens naar die oude topics op zoek gaan.
zondag 29 oktober 2006 - 16:06
Lucl

Lucl

Ik doe het met een electrice vuurtje van 1500 watt dat gewoon op HG staat . laagste stand zodat het niet kouder wordt dan 5°c in de serre. Kosten aan electriciteit per jaar +/- 100Euro.
zondag 29 oktober 2006 - 17:17
AndreV

AndreV

Dat heb ik vorig jaar ook zo gedaan.Een electrisch blazertje (29 € in den Aldi ) dat bovendien zo'n 180° wentelt, zodat de warmte goed verspreid wordt. En voor dit jaar dubbele noppenfolie volgens het Willy-concept. Ik heb er op twee plaatsen een min/max termometer inhangen zodat ik de min temp. kan monitoren. Voor mijn kleine kasje is dit meer dan voldoende.
En natuurlijk véél luchten als het weer het toelaat .
Succes
zondag 29 oktober 2006 - 18:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon