menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grootste uitdaging

Ga naar meest recente reactie

Wiebe

Wiebe

Eén van mijn grootste uitdagingen is het kweken van Eriosyce (Rimacactus) laui op eigen wortel. Onderstaande plant is een op Pereskiopsis geënte zaailing die op deze wijze probleemloos groeit. Maar op eigen wortel heb ik zaailingen van deze soort nog nooit lang in leven weten te houden. Misschien wel aardig om ook jullie grootste uitdaging eens te benoemen.

Wiebe

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 15 mei 2010 - 17:12
Pieter

Pieter

Wiebe, probeer die Rimacactus eens op zuiver zand te houden, ik dacht dat het zo wel zou moeten lukken. Inclusief zaaien op zand.
Mijn grootste uitdaging op dit moment is het vinden van plantenmateriaal van de Corryocactus soorten die ik nog niet heb.
zaterdag 15 mei 2010 - 17:16
Harry54

Harry54

Senecio crassissimus in bloei krijgen en Pseudolithos in leven houden.
Harry

enne: niet in elk potje wat ik zie een plantje stoppen is misschien wel de allergrootste uitdaging.
zaterdag 15 mei 2010 - 19:10
jumperke

Jumperke

Mooie bloemen Wiebe!
Mijn grootste uitdaging(en) zijn op dit moment Discocactus horstii en Echinocactus horizonthalonius vanuit zaailing wortelecht proberen op te kweken.

jerko
zaterdag 15 mei 2010 - 23:05
Botanist

Botanist

Een van mijn vele is een Sansevieria sambiranensis op de kop te tikken, hem te vermeerderen en eventueel te kruisen met o.a. S. cylindrica om te zien wat het resultaat word. Wie niet weet waarover ik het heb kan even googelen.
zaterdag 15 mei 2010 - 23:12
Wiebe

Wiebe

Als ik deze Sanseveria tegenkom, zal ik deze zeker voor je laten staan; er zijn maar een paar Sanseveria-soorten die ik mooi vind en daar valt dze niet onder.

Wiebe
zaterdag 15 mei 2010 - 23:34
Botanist

Botanist

Wiebe, akkoord met jou, de plant lijkt nergens op maar het is de enige met roze bloemen. Wat zou je zeggen van zulke bloeiwijze met een ander kleurtje ?

C&S Algemeen

zaterdag 15 mei 2010 - 23:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon