menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

CactusPower

Ga naar meest recente reactie

TheknightwhosayNI

TheknightwhosayNI

Cactussen kweken een dure hobby?

Binnenkort is dit afgelopen.

Zie volgend bericht.

http://tweakers.net/nieuws/65718/onderzoekers-gebruiken-planten-voor-elektriciteitsproductie.html

Iemand met interesse voor cactussen die het niet kon laten dit te posten.

The knight who say's Ni.
zondag 21 februari 2010 - 15:51
printemps

Printemps

Hartelijk welkom hier

Hebben ze dit experiment ook al niet gedaan met aardappelen en citroenen ??

mvg
zondag 21 februari 2010 - 16:23
TheknightwhosayNI

TheknightwhosayNI

Hupla,

Meteen wordt ik van mijn sokken geblazen door het antwoord van Parodias.
Al had ik als wekelijkse lezer van dit forum (sinds een jaar?) niet anders verwacht.
wijziging< Men spreekt hier immers altijd uit kennis van zaken.>wijziging


Vergeet dus a.u.b. één ding niet: In een forum zoals dit heb je de forumleden,
maar ook "De grijze massa" zoals ik het noem. Mensen zoals ik tot nu toe ,die
de wondere wereld van de cactussen stilzwijgend ontdekken aan de hand van dit forum.


Trouwens, ik was persoonlijk tevreden toen ik het fotootje zag.
Zou je willen dat ze een mooi collectie-stuk gebruikten?


The knight who say's Ni.
zondag 21 februari 2010 - 16:56
stekeltje

Stekeltje

Meteen wordt ik van mijn sokken geblazen door het antwoord van Parodias.
Al had ik als wekelijkse lezer van dit forum (sinds een jaar?) niet anders verwacht.
Voor de eerste keer op het forum en al op uw tenen getrapt? Dat beloofd.
zondag 21 februari 2010 - 17:08
TheknightwhosayNI

TheknightwhosayNI

Ik was van mijn sokken geblazen door de diepgang en de kennis welke vervat zat in Parodias zijn antwoordt
Sorry als daar twijfel over bestond.

Nu ik mijn bericht van daarnet in een andere (boosaardige) toonaard lees versta ik de verwarring.
Mocht ik zo over dit forum denken zou ik het geen jaar aan een stuk volgen .

Ga mijn bericht beetje aanpassen.

Het verschil in meting kan volgens mij komen door invloed van de transfo van het lampje. Bij aansteken kan deze stroom induceren in de meetkabels.

The knight who say's Ni

zondag 21 februari 2010 - 17:20
Rita1960

Rita1960

@ The knight who say's Ni

Ik heb totaal geen verstand van cactussen.. dat voorop gesteld!

maar ik weet wel dat bij (tropische) kuipplanten ook een minimale temperatuur benodigd is om te overleven in de winterperiodes bij ons..

en dat houdt in dat je er van alles moet aan doen om de minimale overlevingstemperaturen te handhaven.
Kun je dit niet.. jammer dan - of zoals wij hier zeggen- helaas pindakaas

Maar als je exoten zoals cactussen goed wilt behandelen.. dan zul je moeten investeren in omgeving, licht en en minimale temperatuur..

en ja.. dat kost inspanning en wat geld....

en het experiment.. heb ik gelukkig ooit eens afgewezen... 1 en 1 is nu eenmaal niet altijd 2 ( externe factoren spelen ook een rol)

en ik ben erg blij dat Parodias zich weer meldt op dit forum onderdeel, want daar heb ik zelfs als niet cactus liefhebber een heleboel aan.

enuuh.. nog van harte welkom op dit forum en dat we nog maar erg mooie en lange discussies mogen hebben over het een of het ander.

met vriendelijke groet,
of zoals we het hier in het noorden van NL zeggen: Groet'n

Rita
zondag 21 februari 2010 - 19:53
TheknightwhosayNI

TheknightwhosayNI

De uitleg van de warmte welke het proces versnelt lijkt mij inderdaad aannemelijk (1 van de redenen)

Lijkt zoals u schrijft hetzelfde systeem als de appelbatterij.

Met dit verschil dat een cactus (of andere plant) dan een herlaadbare batterij zou vormen. Mocht men het zo ontwerpen dat er net zoveel energie afgenomen wordt
zodat de plant zichzelf kan onderhouden (maar bijvoorbeeld niet meer groeien),
zou ik dat nog zien zitten.

Al besef ik dat het hier over een enorm kleine energiedichtheid gaat. Ik kom niet direct op een goed voorbeeld, maar tegenwoordig wordt al maar meer gebruik gemaakt van chips met een enorm laag verbruik. Denk maar aan een systeem dat maar elke week (dag) 1 meting moet uitvoeren.
Om in de cactussfeer te blijven denk ik bijvoorbeeld aan een vochtigheidsmeting van de grond in je bloempot (zou mij veel ellende besparen ).

(Neem dit alles met een grote brok fantasie)

Zo zie je maar dat een cactus toch een enorm weerbare plant is, men kiest deze
niet voor niets vermoed ik.

@Rita
Ik besef maar al te goed dat cactussen kweken niet goedkoop is. Alleen de prijs van een serre al....
Was dan ook nogal ironisch bedoelt

Op zijn vlaams, Tot de volgende

The knight who say's Ni
zondag 21 februari 2010 - 20:05
Rita1960

Rita1960

The knigh twho say NI ,

als cactussen zulke weerbare planten waren (maar dan zonder dorens) had ik ze allang gehad ( ben liever lui dan moe )

Doe mij dan maar liever Euphorbia's ..

En voor wat betreft de vochtigheidsmeting van de grond in de bloempot hiervoor zijn al "meters" ontwikkeld.. - zelfs ik ben in het bezit van zo'n geval.. ( en het werkt!! Yep)

en die fantasie.. ja met een grote brok zout

maar nu even zonder dollen..hygrometers voor in de grond zijn er al.. en die besparen mij handenvol werk..
en de serre's zijn er niet alleen voor de cactussen.. ook voor groenten zijn die zeer welkom

Hé Laiverd (Gronings)

tot de volgende,

grt'n

Rita


zondag 21 februari 2010 - 20:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon