menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

IK BEN EEN GELUKZAK

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

Daarnet heb ik 7 (zeven) verschillende Adansoniazaden gekocht van een buitenlandse vrouw die ik nu aan het hart draag. Omdat ik de enige wil zijn die dat heeft zeg ik lekker niets , ze heeft nog veel andere zaden maar daar zeg ik ook noppes over ,jullie kunnen nu eens gewoon stikjaloers zijn omdat ik " upside down-trees " heb en jullie lekker niet ,né voila
donderdag 12 oktober 2006 - 20:19
stekeltje

Stekeltje

ik ben eerst eens gaan googelen,wist niet welke planten dat waren,informeer u maar goed hoe je zulke dingen moet zaaien
het moet niet altijd scheef lopen hè, veel succes
donderdag 12 oktober 2006 - 20:44
Pieter

Tekst aangepast

Pieter

Dirk, had dat toch aan mij gevraagd, ik kan voor bijna geen geld aan zaden of jonge plantjes geraken
donderdag 12 oktober 2006 - 20:45
stekeltje

Stekeltje

Dirk, had dat toch aan mij gevraagd, ik kan voor bijna geen geld aan zaden of jonge plantjes geraken

allez weeral stoom!!!!
donderdag 12 oktober 2006 - 20:50
Pieter

Pieter

In de plantentuin van Gent staat er ook ene hé, in die grote serre die wat dieper ligt. Helemaal achteraan aan de rechterkant.
donderdag 12 oktober 2006 - 20:53
cactelders

Cactelders

Nee hoor!! er komt wel reactie van de dame in kwestie ,ken je mij nu nog niet!!!
donderdag 12 oktober 2006 - 20:53
cactelders

Cactelders

Die BAOBAB in G ent is mij steeds onopgemerkt gebleven, waarschijnlijk had jij toegang in gedeelten die voor stervelingen niet toegankelijk zijn.
donderdag 12 oktober 2006 - 20:55
Pieter

Pieter

neen hoor, in de publieke serre. Ga die met de vijver naar binnen, opt eide heb je 2 serres en 2 deuren: links en rechts. Neem die rechterdeur, ga naar beneden en dan het rechterpad. Bijna op het einde op je rechterkant. Ik hoop toch dat die er nog staat, want het is al enkele jaren geleden dat ik er nog was.
donderdag 12 oktober 2006 - 20:58
cactelders

Cactelders

Waarschijnlijk nooit op gelet ,niet dat ik deze serre telkens aandoe maar toch frequent hoor!
donderdag 12 oktober 2006 - 21:03
cactelders

Cactelders

Het gaat hier om de volgende soorten;



adansonia digitata
adansonia fony
adansonia grandidieri
adansonia gregorii
adansonia rubrostipa
adansonia suarezensis
adansonia za
EN het is een forumdame die ze te koop aanbied!!!
donderdag 12 oktober 2006 - 21:14
Ce

Ce

Goh, wat ga je in godsnaam met zo'n kanjers doen ?


donderdag 12 oktober 2006 - 21:33
cactelders

Cactelders

Als ik lang genoeg leef zal ik er ene 1 m hoog zien worden denk ik , ze groeien hier niet zo snel en zijn perfect te houden hoor! Prachtige mini-boompjes zijn het hier, in hun heimat zijn het reuzen waar er zelfs ooit gevangenissen binnenin de boom gebouwd werden, ZO GROTE GAILLARD ZIJN HET GINDER.
donderdag 12 oktober 2006 - 22:00
Pieter

Pieter

amai tzijn 7 verschillende, ik dacht gewoon 7 zaden dan heb je waarschijnlijk bijna de volledige collectie baobab?
donderdag 12 oktober 2006 - 22:04
lisa

Lisa

ja, pieter het is de volledige collectie meer geeft het niet

donderdag 12 oktober 2006 - 22:08
cactelders

Cactelders

Ja ,zal niet veel schelen ik vind dit een buitenkans daarom mijn uitlokking op deze draad, maar de vis heeft nog niet gebeten. Het is toch een genus die perfect past in ons kader ,ik durf het naar de caudex toe schuiven, maar daarover kan natuurlijk gediskuteerd worden.
donderdag 12 oktober 2006 - 22:09
cactelders

Cactelders

Het is zelfs de volledige collectie, Liza dat wist ik niet ,mooi zo. Ik weet dat vrouwen zo een half mensenleven op een prooi kunnen wachten ,maar wij mannen ( ik altans) hebben zoveel geduld niet , Liza!!!!! vooruit met de geit.
donderdag 12 oktober 2006 - 22:17
cactelders

Cactelders

Volgens Cactus Francophone zijn er negen soorten : van de rubrostipa wordt geen gewag gemaakt, maar men spreekt daar wel van perrieri, madagascarensis en alba , waarschijnlijk synoniemen ,ik zoek het verder op.
http://www.cactuspro.com/encyclo/Adansonia
donderdag 12 oktober 2006 - 22:39
lisa

Lisa

oh dat is goed , vind ik wel leuk om te weten ik ga ook maar kijken of ik info kreeg
donderdag 12 oktober 2006 - 22:52
cactelders

Cactelders

Ze lijken het niet eens te zijn op internet er zijn er die van acht soorten spreken en van tien soorten, een goede site is de volgende: http://www.baobabs.com/Baobabs_species.htm
donderdag 12 oktober 2006 - 23:04
lisa

Lisa

het geeft nog de madagascarensis
donderdag 12 oktober 2006 - 23:07
cactelders

Cactelders

Ik vind Uw zadencollectie wel compleet hoor, dan is het voor "de harde kern" nog zoeken naar die laatste ,nog ontbrekende (als hij al bestaat?) baobab. Ik heb ooit een Adansonia-soort gezaaid (nou ja als je met zulke knikkers nog van zaaien mag spreken) en een jaar nadien waren de zaden nog niet gekiemd en niet gerot ook. Ik ben ze dan uit het oog verloren ,waarschijnlijk zijn ze met een opkuispoging in de kompoisthoop verzeild geraakt omdat ik dacht dat er niets in de pot zat,.
donderdag 12 oktober 2006 - 23:16
lisa

Lisa

eigentlijk kiemen ze heel makkelijk-hoe lang had je gewacht - je had dan zeker de zuarezensis
dat zijn tamelig grote-wel jammer
donderdag 12 oktober 2006 - 23:27
Jurgen

Jurgen

Ik wil ook wel zo eens een zaadje proberen anders
vrijdag 13 oktober 2006 - 00:16
lisa

Lisa

stuur een mail jurgen

grtjs,lisa
vrijdag 13 oktober 2006 - 08:15
cactelders

Cactelders

Mijn zaden zijn aangekomen en die verschillen nogal van uiterlijk, als je er een beetje op studeert kan je de soort haast aan de zaden herkennen.
maandag 16 oktober 2006 - 19:46
lisa

Lisa

de vorm zal men denken is het zelfde -maar ze verschillen wel
maandag 16 oktober 2006 - 22:22
cactelders

Cactelders

En of:

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 16 oktober 2006 - 22:31
lisa

Tekst aangepast

Lisa

ha ,je hebt goed gekeken wel leuk je hebt de landen erop geschreven

lisa
maandag 16 oktober 2006 - 22:55
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Voor de etikettering hé , waar het niet opstaaat is sowieso Madagascar. En die rode hoek is er ene die volgens het web warmer moet dan zijn neven ( of zijn het nichten).
maandag 16 oktober 2006 - 23:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon