menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fotos hybriden

Ga naar meest recente reactie

Wardje

Wardje

allez voor de liefhebbers een paar fotokes; tenminste tis mijn eerste keer, hopelijk direct prijs, anders moet ik nog een keer kijken
[afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 11 oktober 2006 - 20:24
Witvis

Witvis

Wardje direct één schot in de roos met je foto's Moooooie
woensdag 11 oktober 2006 - 20:48
Tine

Tine

Prachtig wat een schoonheden.

Tine.
woensdag 11 oktober 2006 - 20:50
stekeltje

Stekeltje

ge moet er zo niet teveel laten zien hè manneke, want ik heb geen plaats meer
woensdag 11 oktober 2006 - 21:00
cactelders

Cactelders

Schoon gerief, met hybriden is het veelal niet mogelijk maar als het kan wil je de naam bij de foto's zetten?
Vooral die eerste is een snoepje.
woensdag 11 oktober 2006 - 21:16
stekeltje

Stekeltje

Schoon gerief, met hybriden is het veelal niet mogelijk maar als het kan wil je de naam bij de foto's zetten?
Vooral die eerste is een snoepje.

die mannen zijn frieken,en schrijven alles op, wie met wie , en is de bloemkleur niet het beoogde resultaat gaan die op de composthoop
woensdag 11 oktober 2006 - 21:29
Tine

Tine

Wardje, de foto's 1 en 3 heb je die ook met alle bloemblaadjes er volledig op? Mocht je dat hebben, zou je ze dan naar mijn e-mail adres door willen sturen? Ik vind ze zo mooi dat ik ze graag wil proberen na te tekenen.

Tine.
donderdag 12 oktober 2006 - 09:17
Ben

Ben

mooie biestjes... bekende of eigen hybriden?
donderdag 12 oktober 2006 - 10:39
Pieter

Pieter

Mooie plantjes, zelfde vraag: heb je naampjes?
donderdag 12 oktober 2006 - 12:49
Wardje

Wardje

het eerste plantje (met de lila tot bleekroze bloem met lichtgele middenstrepen naar de keel toe) is een zaailing die ik gekregen heb van een andere hybridenfreak; het betreft een zaailing uit een kruising van Hartmut Kellner, de duitse voorzitter van Arbeitsgruppe Echinopsishybriden van den Kuas. Het is een kruising van een hybride met zijn nr bestoven met tricho hybride Yellow California (uit de US). Yellow California heeft een gele bloem die tot 20 cm doorsnee heeft (op een niet al te grote plant, dus geen joekel van een meter of zo, neen, neen). De twee andere bloemen zijn bij mij voorlopig gelabeld onder smirz2 (die met de oranje/roze bloem) en smirz4 (de tulpachtige, geel met rode strepen aan de buitenkant). Beide planten heb ik een drietal jaar geleden gekocht bij Cok Grootscholten, de planten hadden nog niet gebloeid, pure gok dus, maar goed gegokt, mijn gedacht (Boma-citaat). Het zijn bloemen met een vrij grote diameter, smirz2 heeft een diameter van 14 cm, smirz4 iets meer dan 10 cm. Vooral de smirz2 is 'live' echt een beauty. Overigens heb ik geluk dat deze plant vrij vlot stekskes geeft. Mochten er kandidaten zijn voor een stekske volgend jaar, laat maar weten; maar geen twintig tegelijk natuurlijk. Ik ben trouwens voortdurend 'in productie', dat betekent zaaien en kruisen, echt massaproductie en heel streng selecteren. Mijn oudste zaailingen zijn nu 4 jaar oud (tricho's en echinopsis), een paar hebben dit jaar al gebloeid. Ik heb heel wat fotos staan op een zweedse site, maar die is al een week of 4 buiten strijd omwille van verhuis van de patron ervan. Als ze weer te bereiken is, geef ik een seintje voor de liefhebbers. Wie niet wil wachten heb ik nog een aanrader en daar staan heeeeeeeeeeeeeeeel prachtige dingen http://www.kakteen-willi.de/ Veel plezier
donderdag 12 oktober 2006 - 20:35
cactelders

Cactelders

NOG ne Willy die kan toveren!!!
donderdag 12 oktober 2006 - 20:39
stekeltje

Stekeltje

oei, oei, ik dacht te zeggen van ieder kleur eentje,maar na een kijkje op de vermelde site is dat niet te doen
donderdag 12 oktober 2006 - 20:49
Wardje

Wardje

sonja, op die site staan geen van mijn planten, jammer natuurlijk (vooral voor mij, hihi)
donderdag 12 oktober 2006 - 20:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon