menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Opuntia

Ga naar meest recente reactie

daf

Daf

Ik weet niet of ik via deze weg een oproep kan doen naar liefhebbers van opuntia.
Ik ben nieuw in de hobby en deze hobby vloeit eigenlijk voort uit mijn andere hobby.
Ik hou landschildpadden. Meer bepaald een tropische soort die in de zomer buiten kan gehouden worden mits er een serre voorzien is met verwarming op de koelere dagen.
Deze dieren zijn nog jong. ik heb ze bijna twee jaar in mijn bezit.
Als kind had ik een verzameling cactussen maar wegens studeren en een moeder te hebben die niet zo dol was op deze stekelige planten, heb ik de hobby uiteindelijk gelaten voor wat ze was en mijn verzameling aan een andere liefhebber cadeau gedaan.
IK heb nu reeds een kleine serre maar de bedoeling is om binnen dit en twee jaar een grotere serre te zetten.
Ik zie ontzettend graag opuntia's vanwege hun uitzicht maar ook vanwege het feit dat zowel de schijven als de vruchten erg voedzaam zijn voor schildpadden.
Het is niet de bedoeling om deze cactussen kapot te doen maar om zodanig veel of zodanig grote exemplaren te hebben dat het niet erg is dat ik er maandelijks een schijf van aan de schildpadden geef.
Zijn er liefhebbers die mij enkele schijven zouden willen verkopen zodat ik een mooie groep van deze planten kan samenstellen?
In eerste instantie gaat mijn voorkeur uit naar opuntia engelmanni lindheimeri omdat dit blijkbaar een snel groeinde soort is.
Alvast bedankt om dit bericht te willen lezen. Ik hoop dat ik hier niemand mee voor het hoofd stoot.
zondag 1 oktober 2006 - 22:55
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders