menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boven in de nok

Ga naar meest recente reactie

sjeek

Sjeek

Ik heb een bord in de nok van de serre gemaak,t maar welke cactussen willen en kunnen zo dicht bij het glas staan zonder te verbranden

C&S Algemeen

zaterdag 25 juli 2009 - 11:59
cactuszot

Cactuszot

Alle cactussen kunnen verbranden, maar mits ze gezond zijn zou ik (uit eigen ervaring) de volgende geslachten daar onderbrengen : echinocereussen, escobaria's, astrophytum ornatum, neoporteria's en consoorten, lobivia's en tricho's en al wat dicht genoeg bedoornd is.
Wat daar zeker niet thuishoort zijn bvb echinopsissen, notocactussen, gymno's, frailea's, pseudolobivia's en al wat zwak bedoornd is.

Geert
zaterdag 25 juli 2009 - 12:10
succulentimon

Succulentimon

reeds goeie raad van Geert!

enkel misschien de bedenking dat voor neoporteria's en consoorten het probleem met een positie in de nok zou kunnen zijn dat daar te weinig verluchting is en daar zijn ze erg teer aan ondervind ik


daarnaast gewoon voor de volledigheid: bedoorning is natuurlijk niet enig criterium, mijn lophophora's staan ook "in de nok" om nu maar iets te zeggen
zaterdag 25 juli 2009 - 13:01
jumperke

Jumperke

Dichtbedoornde Gymno's kunnen daar zonder probleem staan.
Een 10-tal cm van het dak van de veranda heb ik Pyrrho's, Neoporteria's, Echinocereusen, mooibedoornde Gymno's, Echinomastussen, E. grusonii en E. parryi, Navajoa, Turbinicarpus, Fero's, Echinofossulo's, Coryphantha, Weingartia's, Lobivia's, Eriosyce's, Sclerocactussen en een Ariocarpus.
Die doen het daar allemaal uitstekend, ze hebben nu echt een mooie, sterke bedoorning!
De temperaturen lopen daar vaak hoog op, maar er is luchtcirculatie.

jerko
zondag 26 juli 2009 - 00:48
Mamamia

Mamamia

Misschien beter temperzon gebruiken !! dan kan je daar volgens mij alles zetten.

Groetjes,Mamamia
dinsdag 28 juli 2009 - 09:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon