menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voor Willy P.

cactelders

Cactelders

GENE KLARE WIJN , het volgende: in vorige topics hadden we het uitvoerig over water klaren en zuiveren dmv. Uw panty, Columbus heeft zijn ei ,Pythagoras zijn stelling Umoet het met nen panty doen. " de panty van Verheulpen" klinkt niet slecht hé. Ik ben van plan om deze week nog " de panty van Verheulpen " te water te laten en zou nog het een en het ander willen weten nl. : 1 die actieve houtskool is dus niet hetzelfde als ons BBQ -kool als ik het begrepen heb en is dus een behandeld spul a la NORIT , en alleen bij de apotheek verkrijgbaar. 2 F ifty-fifty verhouding ,is dat goed? 3 Hoeveel totale massa voor een 7000 l. vijver (denk ik)


Deze namiddag heb ik hem onder handen genomen en winterklaar gezet ,bewijzen volgen. Daaraan ziet ge dat ik niet alleen een grote muil heb maar ook nog eens een borstel kan vasthouden om te poseren voor een foto:

[afbeelding verwijderd niet-https]


En hier vertel ik aan Kermit dat hij , nu al het groen om in te schuilen verdwenen is, extra moet opletten voor de reigers uit de buurt , en ik heb hem ook beloofd nooit meer kikkerbilletjes te eten.

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 21 september 2006 - 21:18
cactelders

Cactelders

O O EVEN WACHTEN DUS
donderdag 21 september 2006 - 23:04
Pieter

Pieter

Oesje ik word hier ingetrokken
Dat van die afvalstoffen in het water volg ik niet helemaal Willy. Die actieve kool zal die toch opnemen zodanig dat die niet meer beschikbaar is voor algengroei? Ik vind een vijverfilter via een lavabekken met planten erop nog steeds het beste systeem, maar het neemt wel veel plaats in. Op het vijverforum zijn deze filtertopics al heel vaak aan de orde geweest.
Ik ben het volledig eens met Willy dat je een vijver in evenwicht best zo min mogelijk verstoord.
vrijdag 22 september 2006 - 20:54
AndreV

Tekst aangepast

AndreV

Da's nu eens een waarheid als een koe se. Als een vijver-aquarium of wat dan ook goed werkt, BLIJF ER DAN MET UW POLLEN AF!!!!
Een nieuw biologisch filtersysteem opzetten, dat goed werkt voor een vijver/aquarium van respectabele grootte duurt MAANDEN! En het resultaat is niet altijd voorspelbaar
PS: en 7 m³ vijver over actieve kool filteren zal u meer dan een aardige cent kosten hoor.
zaterdag 23 september 2006 - 09:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon