menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voor de boekenwurmen

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

In de Standaartboekhandel aan het Sint-Baafsplein in Gent staan er in de kelderverdieping bij de koopjes nog 5 exemplaren te koop van het boek: Cactussen van Paul Starosta en Vincent Cerutti voor de prijs van 5€ ,wat volgens mij een echt koopje is.Zelf bezit ik het boek al lang maar als er liefhebbers zijn dan geef je maar een seintje ik koop hem wel voor jullie.
maandag 18 september 2006 - 14:18
stekeltje

Stekeltje

ik ken het boek niet ,
maar is dat boek in het nederlands?
en gaat het over cactussen in het algemeen?
maandag 18 september 2006 - 14:28
Pieter

Pieter

Prachtig fotoboek, maar qua tekst idd niet zo hoogstaand. De Tekst is door Vincent Cerruti van de cactus esterel kwekerij.
maandag 18 september 2006 - 16:43
joijce

Tekst aangepast

Joijce

Ik heb vorige week het boek gekocht de geillustreerde cactus encyclopedie van Rudolf Subik en Libor Kunte voor 6.99, wat vinden jullie van dat boek?
maandag 18 september 2006 - 18:22
AndreV

AndreV

Joijce, het was m'n eerste cactusboek. Daarvoor had i alleen wat gesnuisterd in Botanica, en op het net.
Ik vind het in elk geval een goed beginnersboek, en was voor mij de aanleiding tot verdere aankopen
maandag 18 september 2006 - 18:47
Bowie

Bowie

André jij hebt mij dat boek ook aangeraden en ik ben dan ook zo slim geweest om dat dan ook te kopen. En idd het is voor mij een heel interessant boek.
dinsdag 19 september 2006 - 09:42
Lucl

Lucl

Wie heeft zich het nieuwe Cactus Lexion aangeschaft en wat is jullie idee erover?
dinsdag 19 september 2006 - 21:00
Wiebe

Wiebe

Ik had mij via de voorintekening al voor dit boek ingeschreven. Over de naamgeving zoals die in dit boek wordt gehanteerd, kun je uiteraard discussiëren maar het geeft wel de actuele stand van zaken weer zoals er op dit moment door de dames en heren wetenschappers over wordt gedacht. Het tekstdeel is uiteraard een vrij droge opsomming van informatie maar in het foto-deel staan veel foto's en met name ook van soorten die je in veel andere boeken tevergeefs zult zoeken. Het is geen boek met informatie over de cultuur van de cactussen maar daarover staat al erg veel informatie in een groot aantal ander boeken. Ik ben erg tevreden over deze aankoop!

Wiebe
dinsdag 19 september 2006 - 21:54
Lucl

Lucl

Ik kan best akkoord gaan met Wiebe . Het foto boek is inderdaad prachtig en het andere is wat droogjes .
Je moet het ook gewoon worden om met twee boeken te moeten werken.
Wat de naam gevingen en samenvoegen van planten betreft daar kunnen we inderdaad nog veel over discusieren. Maar anders zouden we ons tovh gaan vervelen
woensdag 20 september 2006 - 06:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon