menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vorst

Ga naar meest recente reactie

cactuszot

Cactuszot

Een vraagje : men spreekt van een kleine kans op lichte vorst voor deze nacht. Verwarmen jullie de serre nog 's nachts en voor degenen zonder serreverwarming : nemen jullie de cactusjes binnen of worden de lage bakken een beetje geisoleerd ?
Temperaturen tegen de nul graden aan kunnen die onze cactussen, nu zij water hebben gehad, schade toebrengen. Kunnen deze lijden tot verlies van knoppen ?
Of panikeer ik een beetje te vlug ?

Geert
woensdag 22 april 2009 - 18:00
printemps

Printemps

Niet zo panikeren
Nachtvorst aan de grond is maar efkes
Dus deuren van de serre dicht en no problemmo
Plantjes buiten s'nachts afdekken met vliesdoek ofzo

mg lentean
woensdag 22 april 2009 - 18:04
clubbrugge

Clubbrugge

Ik sluit mij volledig aan .
No problemo.
Nicolas
woensdag 22 april 2009 - 18:46
Alain1

Alain1

Haha, onze Geert zit met een ei ... nu niet bang zijn voor een prikje kou.
woensdag 22 april 2009 - 21:45
dilisen

Dilisen

Ik ben elke avond 1uur bezig met alles terug binnen te zetten en s'morgens weer buiten ... zal wel goe zijn zeker, stoot er dan nog enkele om ben goe bezig
woensdag 22 april 2009 - 23:25
Pieter

Pieter

Caroline,
De meeste 'gangbare' soorten mogen nu toch al dag en nacht buiten blijven hoor. Als er wat nachtvorst is leg je er gewoon vliesdoek over. Enkel bij echt hevige regen of ander extreem weer terug binnenpakken. Ik deed dat in mijn eerste jaren ook zo.
Hier in Spanje hebben mijn planten de ganse winter buiten gestaan, op enkele Brazilianen na en je moet nu niet denken dat ze geen vorst hebben gezien hoor. Verschillende keren lag er 's morgens ijs naast de fontijn voor ons deur van het bevroren 'spatwater'.
donderdag 23 april 2009 - 08:29
dilisen

Dilisen

Goedemorgen Pieter,

Ik was een beetje(veel) bang,omdat ik ze pas vorige week voor de eerste keer water heb gegeven.En nu wordt het hier weer wat kouder s'nacht dus... beginners-vrees
Zal ze nu vlug weer buiten zetten,want ik was nog wat aan het wachten omdat het deze morgen(6.30u) maar 3° was maar blijkbaar is dit geen probleem.Zo te zien op het dak van de auto hebben we hier inderdaad weer wat vorst gehad.

Nog een fijne dag, Caroline
donderdag 23 april 2009 - 08:51
Pieter

Pieter

Zolang het overdag mooi lenteweertje is geen probleem.
donderdag 23 april 2009 - 08:58
dilisen

Dilisen

Bedankt,je hebt me veel werk uitgespaard.
Wat zeg ik 1 uurtje,ben begonnen om 9 u en heb juist gedaan ! nu nog de succulenten ... oef
donderdag 23 april 2009 - 12:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon