menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke cactus is dit

Ga naar meest recente reactie

kollebloem

Kollebloem

Hallo


Ik heb een cactus gekregen van iemand die er van af wou en ik vraag mij nu af welke het is en hoe ik die het best verzorg.
Ik vermoed dat het een schijfcactus is, maar ik laat het over aan de deskundigen van het forum.

Alvast bedankt
Groetjes
M

C&S Algemeen

donderdag 16 april 2009 - 22:18
succulentimon

Succulentimon

zo'n brasilopuntia achtig ding of zoiets zeker
donderdag 16 april 2009 - 22:44
cactelders

Cactelders

Opuntia brasiliensis zou kunnen , noemt nu Brasilopuntia of zoiets !!!!
vrijdag 17 april 2009 - 07:59
Wiebe

Wiebe

Volgens mij geen Brasilopuntia maar mogelijk wat tegenwoordig Consolea wordt genoemd?

Wiebe
vrijdag 17 april 2009 - 17:43
Pieter

Pieter

Wiebe, je zou wel eens gelijk kunnen hebben hoor met Consolea.
vrijdag 17 april 2009 - 17:56
kollebloem

Kollebloem


Ik heb op dit forum een foto gevonden van een Opuntia Brasildinges van een mijnheer AndreV, met foto, en die ziet er heel mooi uit en lijkt heel erg op de mijne.
Is blijkbaar zelfs een scheut van die mijnheer.........

In ieder geval, nu we weten wie hij is, blijft de vraag: hoe verzorg ik deze kerel het best?

Laat jullie gaan met adviezen!

Bedankt!
M

vrijdag 17 april 2009 - 18:05
cactelders

Cactelders

André V. alias Tomtom heeft idd een mooie Opuntia brasiliensis staan !
vrijdag 17 april 2009 - 19:05
kollebloem

Kollebloem

Cactier of cactelders, wil je als cac(tus)kenner dan eens vertellen hoe ik het best omga met mijn Opunia zodat die zo mooi kan worden als die van Tomtom?

vrijdag 17 april 2009 - 19:57
cactelders

Cactelders

Bij mij staat die zeer warm en zonnig in de serre en het is een stevige drinker , je kan hem echter vanaf eind mei ( om zeker te zijn ) buitenzetten tot eind september . Je kiest maar , zelf ben ik ervan terug gekomen om hem buiten te zetten wegens enorme slakkenvraat . Die heeft nu net één week terug voor het eerst eten en drinken gehad met de andere Opuntia-achtigen !
vrijdag 17 april 2009 - 20:28
kollebloem

Kollebloem

Tja, ik heb geen serre. Hij staat nu in de keuken, aan het venster.
Het is daar gematigd warm en wel zonnig maar niet de ganse dag.
De vorige eigenaar heeft bovenop de grond waarin de Opuntia zat een dikke laag zand gelegd zodat ik niet kan zien of die nu droog of vochtig staat.
Ik moet dus gokken bij het water geven.
Maar ik zal hem elke week te drinken geven en de schijfjes in de gaten houden. Iemand vertelde mij dat die beginnen te rimpelen als ze te weinig vocht krijgen.

In ieder geval bedankt voor de info.

Groetjes
M


vrijdag 17 april 2009 - 22:10
kollebloem

Kollebloem

En wat ik nog wilde vragen...

De Opuntia is ook erg stoffig, mag ik die eens in de regen laten staan zodat het stof kan wegspoelen?
Afstoffen met die stekels is niet erg interessant. Nu lijken zijn schijfjes erg dof maar ik zie dat het mooie groen onder een laagje stof zit.


Groetjes
M


vrijdag 17 april 2009 - 22:22
cactelders

Cactelders

Ja hoor maar wacht nog wat om hem buiten te zetten . Je kan alvast zwaar gaan benevelen om hetzelfde resultaat te bereiken , zet hem op de pompesteen ( of als je niet van Gent bent op de afwasbak) en spuit er maar op los. Deze tijd van het jaar kunnen ze al wat hebben , zeker als ze binnen staan !
vrijdag 17 april 2009 - 22:28
AndreV

AndreV

Mijn plantje staat al in zijn zomerverblijf, in een bak samen met een paar euphorbias in regen en wind (maar met zeer goede afwatering.
zaterdag 18 april 2009 - 14:21
kollebloem

Kollebloem

Okido! Bedankt voor de raad en informatie.

Ja! Ik ben een rasechte Gentenaar dus heb ik "ne poempstien".


Nog veel succes met de cactussen!

Groetjes
M

zondag 19 april 2009 - 09:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon