menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Labels printen

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

Een computer-wizz heeft mij op het volgende attent gemaakt, maar daar ik zowat een p.c.-prehistorieer ben wou ik eens wat meningen van meer onderlegde klungelaars.
http://www.cacticomplex.com.ua/Help_en/index.htm
http://www.cacticomplex.com.ua/index.php?go=Buy
dinsdag 12 september 2006 - 23:31
WillyN

WillyN

Dirk,
Ziet er op eerste zicht niet slecht uit en niet te duur

Ik gebruik cactusbasepro tot algehele voldoening

http://www.cactusbase.net/INDEX-DUTCH.HTM#Dutch-Order

Van dat labeldrukken verwacht daar niet teveel van, zeker niet met een gewone printer.

Voor mijn labels gebruik ik een aparte printertje dat op een zelfklevend lint drukt, dat plak ik dan op de etiketten
Printertje: P-touch 2420PC van Brother
woensdag 13 september 2006 - 01:00
cactelders

Cactelders

Het P-touch systeem ken ik ,want ik gebruikte dat in mijn zaak om prijsetiketten te printen. Ik heb al gedacht om er mij een aan te schaffen.
woensdag 13 september 2006 - 02:20
CarlVE

Tekst aangepast

CarlVE

Ben erg geïnteresseerd in dit systeem, maar voor ik het aanschaf toch graag nog even wat bijkomende inlichtingen. (de kostprijs van dit toestelletje ligt toch rond de € 119,00)

Zijn de mensen die het P-touch systeem gebruiken tevreden over de kwaliteit van de afgedrukte labels?
Blijven de labels lang leesbaar? Het zonlicht is voor heel veel inktsoorten heel desastreus en na verloop van tijd zijn de labeltjes nog nauwelijks leesbaar.
Is het een gebruiksvriendelijk toestel?
woensdag 13 september 2006 - 13:05
WillyN

WillyN

Carl,
Ik gebruik het systeem nu ongeveer twee jaar.
De labels blijven leesbaar zelfs in volle zon omdat het systeem de verf wegbrand waar de letters moeten komen.
Ik verklaar mij nader je hebt een witte tape, onder deze emulsie is hij bvb zwart, dan zullen je letters zwart zijn op witte ondergrond.
Is je tape onder de emulsie rood, dan krijg je rode letters op witte achtergrond.
Ik ben zeer tevreen over het syteem, het is met de bijgleverde software zeer gebruiksvriendelijk
Groetjes
woensdag 13 september 2006 - 14:09
CarlVE

CarlVE

Willy,

dank je wel voor de verhelderende uitleg, het toestelletje komt op mijn wenslijstje

Dirk,

ik heb het database-programma even bekeken en de uitleg gelezen.
Het ziet er knap uit, met heel veel mogelijkheden, dus interessant...
maar...
je kan enkel een versie in het Russisch of Engels krijgen..
wil je het programma aankopen dan kan je dat enkel met een overschrijving naar een Oekraieense of Amerikaanse bank ...
dan krijg je een registratie- of een gebruikerscode waarmee je het volledige programma van het internet kan halen...en wat dan weer vreemd is, is dat je op hun website, momenteel niet kan inloggen, die functie is uitgeschakeld..
ook zijn er nog maar weinig reacties van gebruikers van het programma en hun waardering is nogal variërend...
ik zou toch voorzichtig zijn...
wat je natuurlijk altijd kan doen, is de gratis demo-versie op de website downloaden en het eens aandachtig bekijken, uittesten..daar doe je nooit iets fout mee...en loop je geen risico's
woensdag 13 september 2006 - 14:47
cactelders

Cactelders

Als data-base gebruik ik deze van Pieter en voor mijn kleine hersenmassa is dit meer dan voldoende, wat me wel intresseerd is iets dat op sjabloon (steeketiketvorm) uitprintbaar is op degelijk materiaal. Zoiets als de kwekers gebruiken maar dan op ons formaat( en prijs), zoiets zou een tijdrovende klus als etiketteren veel vergemakkelijken.
woensdag 13 september 2006 - 20:37
CarlVE

CarlVE

Mischien kan je dat eens vragen aan Eduard Verschueren, de zaakvoerder van "Cactusflower" in Rumst.
Ik weet dat hij zo'n systeem van etikettering gebruikt.
zijn email-adres: [email protected]
woensdag 13 september 2006 - 21:50
stekeltje

Stekeltje

hugo de cock heeft zo iets waar hij etiketten mee drukt ,en volgens zijn zeggen heel gemakkelijk
woensdag 13 september 2006 - 22:06
cactelders

Cactelders

Dat is een systeem van Dymo en is een goede en goedkope oplossing, maar niet zo gesofistikeerd als de P-touch.
donderdag 14 september 2006 - 00:03
AndreV

AndreV

Nee idd., niet zo gesofisticeerd maar voor mij voor het ogenblik voldoende. Ik neem aan dat mensen die beschikken over standort planten en de zaailingen ervan, graag wat meer info op hun etiketten zetten, maar dat kan je dan terugvinden in een degelijk DB programma. Ik heb de trialversie gedownt en zal dat op mijn gemak eens bekijken, de winters staat toch voor de deur. Ook het programma Cactusbase pro ga ik eens nader bekijken (is te verkrijgen via Succulenta, maar kost wel 70 € voor niet-leden. Dan is 45 US$ een stuk goedkoper hé?
Laat eventuele problemen en tips i.v.m. deze programma's maar weten via het forum, dan leren we er allemaal wat van.
donderdag 14 september 2006 - 09:11
Jurgen

Jurgen

ik heb gewoon een dymo labelprinter werkt ook perfect en helemaal niet duur.
Mijn DB is nu een klein exell bestandje met naam / leeftijd en foto erbij
donderdag 14 september 2006 - 15:52
joijce

Joijce

ik werk nu met het programma adresbeheer van easy computing heel simpel, inplaats van personen voer is cactussen in met foto, je kan zelfs bij elke invoer een gesprekje opnemen maar weet nog niet hoe dat moet
donderdag 14 september 2006 - 19:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon