menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Harry doet ie het of doet ie het niet

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

"Harry54
cactuskenner
Lid sinds Oct 2006
berichten: 2045

Antwoord op 29/11/2008 om 14:12
Ik wil dat ook eens doen voor die drie liefhebbers, die hier zijn.
Hebben jullie tips hoe dat aan te pakken? Mijn eerste keer namelijk.
Harry "
UIT: " OPENDEURDAGEN"

En Harry ? ik lees dit nu pas ! Doe je het ?
maandag 26 januari 2009 - 18:15
Harry54

Harry54

Ha Dirk, ik overweeg het serieus, maar heb dat zelf nog nooit meegemaakt. Zoiets bestaat hier bij mijn weten niet. Eigenlijk geen idee wat men daarvoor moet doen.
Dus: als iemand es wat tips voor mij heeft?? Niet te wild meteen, want hier woont maar anderhalve cactusliefhebber (waarvan er één mijn buurman is).
harry
maandag 26 januari 2009 - 19:25
cactelders

Cactelders

Ferdinand heeft daar een serieuze ervaring mee ,sedert een aantal jaren reeds , het is steeds een echte ervaring hoor !
maandag 26 januari 2009 - 19:29
jumperke

Jumperke

Harry, echt doen!
Wat je moet doen: vraag aan de cactusclub waarvan U lid bent of ze Uw OD in hun jaarprogramma willen opnemen, zo hebben de mensen van de club er alvast weet van.
Tijdens de OD kunnen er eventueel overschotten van planten, zaailingen, stekken e.d aan liefhebbersprijzen verkocht worden.
Uw verzameling kennende, daar komt veel volk op af!!

Zo gaat dat er bij ons in Belgie aan toe.

Echt doen zou ik zeggen!

jerko
maandag 26 januari 2009 - 19:34
cactelders

Cactelders

Flyers maken ( voorbeeld gemail-ed)
Overal lawaai erover gaan maken
Gans het forum uitnodigen en voor tenten zorgen in de tuin
Plannetje maken + aan flyer koppelen
Goede financiele afspraken maken met de deelnemers ( hoe gering ook het kost altijd iets )
Op voorhand Uw vrouw inschikkelijk maken ( ervaringsdeskundige )
Hier is er steeds vanalles om te drnken voorhanden ( kofie , frisdrank , bier , karnemelk )
maandag 26 januari 2009 - 19:45
Alain1

Alain1

Flyers maken ( voorbeeld gemail-ed)
Overal lawaai erover gaan maken
Gans het forum uitnodigen en voor tenten zorgen in de tuin
Plannetje maken + aan flyer koppelen
Goede financiele afspraken maken met de deelnemers ( hoe gering ook het kost altijd iets )
Op voorhand Uw vrouw inschikkelijk maken ( ervaringsdeskundige )
Hier is er steeds vanalles om te drnken voorhanden ( kofie , frisdrank , bier , karnemelk )

Nen tombola voor een bol kaas zal ook wel opbrengen
maandag 26 januari 2009 - 21:02
Wiebe

Wiebe

Harry,

In tegenstelling tot onze zuiderburen, kennen wij Hollanders, het fenomeen "opendeurdagen" nauwelijks. En als dat wel het geval is dan is het soms alleen voor de leden van de afdeling waar je eventueel lid van bent.

Jaren geleden heeft Succulenta ooit een landelijke open dag georganiseerd. Iedereen die daarvoor interesse had kon zich daarvoor aanmelden. Er is toen een standaard persbericht opgesteld dat je kon gebruiken om b.v. naar de lokale nieuwsbladen te sturen. Ik heb daar toen ook gebruik van gemaakt. Een dergelijk persbericht kun je natuurlijk zo opstellen. Ik zou in jouw geval ook contact opnemen met de afd. Friesland van Succulenta.

Wiebe
maandag 26 januari 2009 - 23:25
cactelders

Cactelders

Niettegenstaande je op elk verwacht of onverwacht moment bij die man in de serre mag komen en je ze altijd even mooi en netjes zal terugvinden heb ik één van ons , een notoir cactusverzamelaar ,ooit horen zeggen : " Een open deurdag hou ik heel graag , al is het maar om gans mijn serre eens op orde te zetten "
En die man meende dat hoor , je doet eens iets meer voor zo'n dagen .
maandag 26 januari 2009 - 23:33
mjohanna

Mjohanna

Hier in Ned.Limburg worden wel degelijk op regionaal niveau open dagen gehouden zowel voor leden van succulenta en ook algemeen voor het "publiek".
Ik heb daar ook verschillende malen aan meegedaan, maar hier zitten er een aantal op redelijk rijafstand van elkaar zodat mensen dan een paar adressen op een dag kunnen doen. Ik herinner mij zelfs dat we ook Belgiesche bezoekers kregen.
Ik heb het altijd wel leuk gevonden omdat je dan toch ook eens aan het halve dorp kunt laten zien wat dat rare mens daar achter het huis allemaal doet.
Deze dagen worden met wisselende bezoekers aantallen bezocht, soms maar 10 of 12 met een uitschieter van wel 75 op een dag van 9 tot 5.
Das erg extreem en dat komt de laatste jaren ook nauwelijks meer voor.
Ik ben om gezondheids redenen gestopt met het mee doen van die dagen maar ik zou het je zeker aanraden om eens uit geprobeerd te hebben.
(De cake van de Lidl is prima, ik bied uiteraard Limburgse vlaai aan)
Maar je moet zo'n dag op laten nemen in succulenta, en op de website laten zetten.
Wij hangen ook altijd een bericht bij de plaatselijke VVV. En via de vereniging word er een klein artiketje in de gratis huis aan huis krantjes geplaatst.
je laat gewoon je buurman meedoen!! Zijn jullie al 2 adressen dicht bij elkaar

groetjes Marian
dinsdag 27 januari 2009 - 22:08
Harry54

Harry54

Marian, ik ga es even met mijn buurman in overleg; met een ijskoude pint komen wij vast wel tot iets creatiefs.
H.
donderdag 29 januari 2009 - 09:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon