menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraag voor WillyN

Ga naar meest recente reactie

joijce

Joijce

Willy jij bent dit jaar toch naar de canarische eilanden geweest, welk eiland is de beste keus wat betreft cactussen kwekerijen en zo, ik wil deze of begin volgende maand gaan, gr. joijce
vrijdag 1 september 2006 - 10:28
WillyN

WillyN

Joijce,
Tenerife is the place to be.
Maaaar, denk nu niet dat ge in een kwekerij zal binnen komen.
Veel te veel beroepsgeheim. Om bvb een Grusonii van een zaailing tot en verkoopbaren plant met een diameter van 20cm op te kweken (op te blazen) , hebben ze daar twee jaar nodig ??????
Als liefhebber heb je daar 10 jaar voor nodig.
Cactussen kijken kan natuurlijk: langs de weg heb je veel privé-tuinen met heel mooie planten.
En langs de straten kan je je ogen ook de kost geven.
Niet vergeten: al de cactussen die je ziet zijn ooit ingevoerd en zeker niet inheems, alhoewel de opuntia's alles overwoekeren.
Iets dat je niet mag missen is de mini-Golf in Las Americas waar een van de kwekers zijn P.R. tuintje van gemaakt heeft.
Wat wel endemisch is: vele aeonium en euphorbia soorten.
Moest je Tenrife kiezen, laat mij dan iets weten, dan kan ik je zeker een aantal tips geven wat je, wat de natuur betreft , zeker niet mag missen.
Kijk eens op mijn webshots-site daar ga je al een ideetje krijgen hoe mooi de natuur er is.
vrijdag 1 september 2006 - 17:36
joijce

Joijce

Maaaar, denk nu niet dat ge in een kwekerij zal binnen komen. Dat is wel heel jammer, het zal Tenerife worden, welk gedeelte van het eiland is dan het best om heen tegaan? Als je wat tips of adressen hebt graag. gr. joijce
vrijdag 1 september 2006 - 23:52
WillyN

WillyN

Ik zal U een lijstje opmaken van zaken die je zeker niet mag missen, geef mij een paar dagen en ik bezorg je het.
zaterdag 2 september 2006 - 18:43
joijce

Joijce

Alvast heel erg bedankt
zondag 3 september 2006 - 09:42
WillyN

Tekst aangepast

WillyN

Joijce,
Hierbij deel 1
Ik heb hier de west en noordkant(gedeeltelijk van het eiland genomen.
Met dit deel ben ja zeker al een week onderweg
Is dit voldoende of had je graag nog deel twee ?????
Aan te raden lectuur: resigids ANWB-Extra Tenerife met uitneembare grote kaart

De beste uitvalsbasis voor een verkenning van het eiland is volgens mij Los Cristianos

Het is wel noodzakelijk om een wegen te huren om er op uit te trekken, hoewel het openbaar vervoer er heel goed draait en je, vanuit Los Cristianos overal op het eiland kan komen (natuurlijk ga je véééél meer tijd nodig hebben.

Wat je zeker moet zien is
vanuit Los Cristanos

Te voet de dijk afwandelen als je met het gezicht naar zee staat links
tot einde volgen en naar boven klimmen

Malpais de Guaza
Prachtig stuk natuur met Ceropegia's, monanthes, Euforbia cacnarienis enz.) (Tenerife-2006 op mijn website)

Te voet naar de andere richting gewoon de dijk volgen, een gallerijtje door kom je in Santiago V, een winkelcentrum direct aan de boulevard tussen Los Cristianos en Playa de Las Americas in.

In de nabijheid van Caesar Palace hotel maar aan de andere zijde van de straat is de mini-Golf het speel- en PR-tuintje van een van de grootste cactuskwekers op het eiland.
Met een pracht van planten (Tenerife-cactus op mijn website)

Met de wagen
De weg die ik je aangeef is aan één stuk door, maar het moet wel duidelijk zijn dat hiervoor verschillende dagen nodig zijn.

Richting Adeje
Barranco del Infierno (prachtige wandeling, niet zo makkelijk)

Richting Santiago de Teide
In Santiago zelf, parkeren, te voet tot aan de kerk, rechts afslagen
Je zal een heel veld ontdekken met aeonium spathulatum .
In Santiago de baan links nemen richting Masca.
Dit is een van de mooiste routes die je kan doen.(geen gemakkelijke)
Je hebt er verschillende uitwijkplaatsen met prachtige panorama's, maar ook telkens met verschillende soorten plantengroei, grenovia, euphorbia (brusonetti, balsamifera, atropupurea), verschillende monathessen en aeonium's
Stop zeker even in Masca zelf om een verfrissing te nemen en van het uitzicht te genieten.

De baan loopt verder naar Buenavista del Norte

Op deze baan sla je iets voor El Palmar links de bergen in naar het plateau van Teno Alto (een uitgestrekte vlakte op een 800 meter hoogte)
waar je een prachtig zicht hebt op de oceaan en La Gomera
Vialflor
Santiago del Teide
Masca (prachtige vallei met verschillende uitkeijkplaatsen
Het plateau van Teno Alto (vele succulente planten prachtig zicht op La Gomera)
Niet vergeten van boven een versnapering te nemen in de enige bar en naar geitekaas te vragen.
Dezelfde weg terug en via Buenavista del Norte verder naar Punta de Teno (vuutoren, midden de lava)

Terug naar Buenavista del Norte
van daar uit naar Garachico, dit dorp is reeds 3 maal overspoeld geweest door de lava, de laatste maal begin vorige eeuw.
De lave is door het dorp tot in de oceaan gestroomd, wat nog zeer duidelijk te zien is.

Als je een massa aeonium tabuliforme wil zien moet je hier de baan naar boven nemen richting El Tanque.

Zo niet rij je van hier naar Icod de los Viños met zijn fameuze eeuwenoude Dracena Drago

De kust volgennaar de Vallei van Orotave en een bezoek brengen aan Puerto de la Cruz, prachtige stad(je) met o.a. Botanische Tuin die zeker de moeite waard is.

Via La Orotava richting Teide.

In Portillo de las Cañadas kan je rechts afslagen en de hoogste baan (+- 2500m) van het eiland nemen tot aan het Observatorium.
Keer terug en bezoek zeker Las Cañadas del Teide.
Dit is de put die de oude vulkaan gemaakt heeft op het ogenblik dat hij geïmplodeerd is (miljoenen jaren geleden) aan een zijkant van deze vlakte is dan later de Teide ontstaan.

Keer terug via Vilaflor
Een wees er zeker van dat je meer dan eens echt door de wolken zal gereden hebben
zondag 3 september 2006 - 16:41
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Deel 2 mag je zeker en vast ook doorsturen. In de rapte meegevolgd met de atlas en dat lijkt zeer interessant.

Welk deel van het jaar zou je aanraden?

Is het mogelijk om buiten het hoogseizoen zomaar naar ginder te reizen? (kwestie van geen vaste hotels te moeten boeken - of is het beter om 1 vast hotel te boeken en van daaruit telkens een trip te maken)

zondag 3 september 2006 - 17:00
joijce

Joijce

WillyN
Zo dat is een heleboel zeg, ik ga een een auto huren, welk gedeelte had jij je verblijf daar op Tenerife
joijce
zondag 3 september 2006 - 19:05
WillyN

WillyN

Wij verbleven al twee jaar, telkens de eerste 14 dagen van mei, op een appartement in Los Cristianos en maakten van daaruit de uitstappen.
Kijk eens op mijn webshot website, dan kan je voorproefje krijgen.
Ik denk dat bij Tenerife 2006 ook de plaatsnamen vermeld staan. Er zijn er zeker bij waarover ik hierboven schreef.
Deel twee komt er aan dat maar dat zal nog niet voor morgen zijn
zondag 3 september 2006 - 20:44
joijce

Joijce

Ik heb gekeken op de webshot dat ziet er veelbelovend uit, doe rustig aan ik sta nog niet in de startblokken
zondag 3 september 2006 - 22:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon