menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tweede ronde

Ga naar meest recente reactie

AlainFSD

AlainFSD

Het lijkt erop dat dez Echinopsis chacoensis zich aan het voorbereiden is voor een tweede intensieve bloemenronde

[afbeelding verwijderd niet-https]

Alain
dinsdag 22 augustus 2006 - 15:51
cactelders

Cactelders

Blijde verwachting.
dinsdag 22 augustus 2006 - 21:05
bisschop

Bisschop

Alain,
Groeit en bloeit die gemakkelijk en geeft hij veel scheuten Dan is het die dat ik vroeger met hopen had er komen grote roze bloemen op
Marleen
dinsdag 22 augustus 2006 - 21:45
AlainFSD

AlainFSD

CITAAT:
Alain,
Groeit en bloeit die gemakkelijk en geeft hij veel scheuten">#666666;'> Alain,
Groeit en bloeit die gemakkelijk en geeft hij veel scheuten Dan is het die dat ik vroeger met hopen had er komen grote roze bloemen op
Marleen


Hoi Marleen,

De echte raszuivere E. chacoensis bloeit alleen met puur witte bloemen, vrij intens van geur en allen tegelijk op één en dezelfde avond per jaar.
Als je deze show dan ook nog eens live mag meemaken, kan ik u verzekeren dat je hiervoor uit je hotelkamer komt als het moment daar is. Deze plant groeit in de onmiddellijke omgeving van andere cactus lievelingen, ook voor insecten lijkt dez Chacoaanse bloemnweelde een uitgelezen reden om erop af te gaan (nectar). Het gefladder van Chaco-vleermuizen is immers van die aard dat je wakker wordt om naar deze nectarslurpers op zoek te gaan.

Alain
woensdag 23 augustus 2006 - 02:16
bisschop

Bisschop

Alain,
het is alvast een mooie maar ik dacht dat het die was die ik vroeger met hopen gekweekt had
ik zal eens moeten zien of er nog mensen zijn aan wie ik er gegeven heb dat ze die nog hebben maar dat was ook zo iets maar ik denk met roze bloemen.
ik vond hem fijn omdat hij veel bloemen gaf en veel bloemde in den dag
marleen
woensdag 23 augustus 2006 - 11:44
cactelders

Cactelders

MARLEEN, kijk hier eens naar, dit is E.eyriesii , maar pas op er zijn verschillende in die zin die verschillen in details.
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 23 augustus 2006 - 12:37
bisschop

Bisschop

Dirk,
ik geloof dat je gevondenhebt wat ik zoek zo was het ongeveer
is dat geen cactus die veel scheuten geeft en gemakkelijk dik word
woensdag 23 augustus 2006 - 20:38
cactelders

Cactelders

JA HOOR EEN DER GEMAKKELIJKSTE IN ALLES.
woensdag 23 augustus 2006 - 22:26
bisschop

Bisschop

Ja dirk dan is het den dienen dak ik zoek
Bedankt voor de moeite
woensdag 23 augustus 2006 - 23:30
cactelders

Cactelders

Ik heb zaad liggen,breng ik er mee of heb je liever een scheut?
donderdag 24 augustus 2006 - 00:10
bisschop

Bisschop

Dirk,
dat is zeer vriendelijk van je maar naar het elk kan ik niet komen dus het gaat nog wat duren eer we mekaar zien anders tegen de volgfende opendeur bij luc of ruildag je geeft maar wat jezelf wil.
donderdag 24 augustus 2006 - 07:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon