menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat is er aan de hand met mijn negerhand

Ga naar meest recente reactie

AlainFSD

AlainFSD

Hoi iedereen,

Dit baasje heb ik al jaren in de serre staan en op het eerste gezicht lijkt alles normaal :

[afbeelding verwijderd niet-https]

tot je de onderzijde van dichtbij inspecteert, plots en voor de eerste keer komen er langs alle kanten wortels te voorschijn uit deze plant. Weet er iemand waarom dit gebeurt ?

[afbeelding verwijderd niet-https]

greetz,

Alain
dinsdag 22 augustus 2006 - 15:48
Pieter

Pieter

Staat hij geënt en is die stam misschien dood? Of maakt hij zich los van z'n entstam?
dinsdag 22 augustus 2006 - 16:03
AlainFSD

AlainFSD

Dat zou best wel eens kunnen de reden zijn Pieter, had daar zelf niet aan gedacht.
Nu moet ik gaan werken, maar morgen bekijk ik die plant nog eens van dichtbij.
Bedankt voor de tip.

Alain
dinsdag 22 augustus 2006 - 16:18
cactelders

Cactelders

Wat Pieter zegt lijkt meer dan aannemelijk, ben weeral verbaasd en stikjaloers dat hij zoiets uit zijn mouw schud.
dinsdag 22 augustus 2006 - 21:09
stekeltje

Stekeltje

de pieter is ne krak die we in de watten moeten leggen,das de toekomst....
dinsdag 22 augustus 2006 - 22:22
Pieter

Pieter

Zeg mensen nie overdrijven hé, der zijn der ongetwijfeld nog jonge gasten die ermee bezig zijn zoals ik hoor.
woensdag 23 augustus 2006 - 12:45
cactelders

Cactelders

Dat is het hem juist ,ge zijt nen jonge kerel ,maar op cactusgebied lijk je soms stokkestijfsteen-oud ( ervaring en studies natuurlijk) en daar profiteren wij van mee.
woensdag 23 augustus 2006 - 14:05
bisschop

Bisschop

Pieter,
ik heb van jou een plant gekocht een dikke bol kan je me de naam eens doorgeven aub
normaal zou ik er twee moeten hebben om goed zaad van te hebben (zaai graag) en heb er een klein bijgekregen.
mvg
marleen
donderdag 24 augustus 2006 - 08:32
Pieter

Pieter

Hoi Marleen, dat was een Astrophytum myriostigma. Die grote heeft al veel gebloeid, voor die kleine zal dat nog enkele jaren duren eer je het eerste bloemetje kan zien.
donderdag 24 augustus 2006 - 08:49
bisschop

Bisschop

pieter
hartelijk dank
donderdag 24 augustus 2006 - 08:59
AlainFSD

AlainFSD

de pieter is ne krak die we in de watten moeten leggen,das de toekomst....


Daar twijfelt geen mens aan, alleen lijkt alles OK met mijn plant. De entstam is in prima conditie, zit ook perfect vast aan die Puya en is bovendien goed beworteld.
Ik heb de hele reutemeteut in een grotere potmaat geplant en wat oude ararde vervangen door vers spul. Ik weet dus nog steeds niet wat er aan de hand is en wacht af.

Groetjes

Alain
zaterdag 26 augustus 2006 - 23:30
cactelders

Cactelders

Voor iemand die niet graag tettencactussen heeft is een cactus met van die uierachtige dinges aan toch ook geen zicht( tis voor te zeggen dat ik nog plaats heb voor dat mooi ding)
zaterdag 26 augustus 2006 - 23:56
AlainFSD

AlainFSD

Ja, ja,

Ik heb het gesnapt, zal morgen wel proberen of die delen met luchtwortels het op eigen kracht zullen redden. Indien wel, dan zie ik je wel op de ELK

Alain
zondag 27 augustus 2006 - 00:00
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Ik zou dat niet doen moest ik U zijn ge spaart veel te lang om zo een mooi exemplaar te hebben , dan moet je dat niet pluimen. Ik heb een zekere affectie met die plant omdat ikzelf al 30 jaar zot ben van een grote clav. en er nooit in slaag om een treffelijk stuk samen te sparen. Ik ga mij van den eerste keer ne groten kopen.
Een mooi gebaar van U hoor!

Heb je trouwens een idee van de leeftijd van Uw plant?
zondag 27 augustus 2006 - 00:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon