menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie van u heeft Lenophyllum

Ga naar meest recente reactie

Harry54

Harry54

Ik heb er gisteren twee gekocht, maar kan over de afkomst, verzorging ed. niet echt veel vinden. Is er iemand met wat meer informatie?
groet Harry

L. reflexum
[afbeelding verwijderd niet-https]

L. gutatum
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 12 juli 2008 - 09:44
mjohanna

Tekst aangepast

Mjohanna

Eerlijk ?
Nooit van gehoord!!!!!
Valt onder de crassulacea zie ik via google , maar dat wist je zelf wel.
Waar heb je die vandaan? Had Cok gr sch.die staan? Die zijn mij dan dus volledig ontgaan.

Heb dus ook geen idee van de mogelijke verzorging. Heb even gekeken of de naam in het crassulaboek van Gordon Rowley voorkwam, nee dus.
Mooie hebbedingen.
zaterdag 12 juli 2008 - 11:14
Harry54

Harry54

Marian, ik ben er inmiddels achter, dat ze Sedumachtig zijn, maar verder is er bijzonder weinig over te vinden. ja bij Cok. Ga straks es kijken of er stekken zijn te maken en dan komt het vanzelf naar je toe.
groet Harry
zaterdag 12 juli 2008 - 11:41
Paronoto

Paronoto

Lenophyllum Rose is een klein geslacht dat tot de Crassulacea behoort en telt 6 vertegenwoordigers :
L. acutifolium, guttatum,pusillum,reflexum,texabum en weinbergii. Ze horen thuis in Mexico, Californië en Texas. Twee werden eerder beschreven als Sedum (guttatum & texanum). Het zijn relatief gemakkelijk te kweken plantjes die wat in de breedte uitgroeien maar toch niet al te veel plaats opeisen. Niet zo gemakkelijk verkrijgbaar, de meest courante zijn blijkbaar reflexum, guttatum en pusillum, heb nog geen andere in aanbod geweten.
zaterdag 12 juli 2008 - 21:18
Harry54

Harry54

Dank u paul.
Er ook zelf ervaring mee opgedaan?
Harry
zaterdag 12 juli 2008 - 22:16
Paronoto

Paronoto

Dank u paul.
Er ook zelf ervaring mee opgedaan?
Harry


Natuurlijk, wat had je gedacht....Heb 3 exemplaren van zo'n 5 à 6 jaar terug, ik ben op zoek in mijn ± 4000 dias waar ik ergens een beeld van heb.....
zaterdag 12 juli 2008 - 22:25
stekeltje

Stekeltje

het zijn 2 prachtige plantjes, vooral die tweede.
zaterdag 12 juli 2008 - 22:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon