menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

TACITUS bellus-bloem

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

Altijd een mooie bloem gevonden ,simpel en toch speciaal.Ze is er rapper dan gedacht staat al heel lang in bot en toch nog verschoten.
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 16 juni 2006 - 00:09
stekeltje

Stekeltje

velen halen er hun neus voor op ,ik vind ze gewoon mooie sterretjes
vrijdag 16 juni 2006 - 00:11
Geertje

Geertje

heéel mooie bloem
vrijdag 16 juni 2006 - 21:47
Geertje

Geertje

heéel mooie bloem
vrijdag 16 juni 2006 - 21:50
AlainFSD

AlainFSD

Ik had deze in een verhoogd bed buiten geplant en helaas is hij in de winter gebleven.
Was dat een slecht idee om deze buiten te laten overwinteren ?

Alain
vrijdag 16 juni 2006 - 22:46
cactelders

Cactelders

Hij zou minus 7 aankunnen, Alain maar weet je :natte voeten, in pot of uitgeplant ......maakt een wereld van verschil.Ik denk dat hij een zachte winter aankan als het een overdekte plaats is.
vrijdag 16 juni 2006 - 22:52
cactelders

Cactelders

Allez jong, en het is nogtans Uw grote vriend Anderson die het geschreven heeft in ;The Ultimate Book of Cacti & Succulents .
nb.: de volgende maal dat we elkaar ontmoeten ben ik gewapend.
vrijdag 16 juni 2006 - 23:02
AlainFSD

AlainFSD

Hij zou minus 7 aankunnen, Alain maar weet je :natte voeten, in pot of uitgeplant ......maakt een wereld van verschil.Ik denk dat hij een zachte winter aankan als het een overdekte plaats is.


OK, bedankt voor de info, ik heb geprobeerd vrij droog te overwinteren, alleen staat het grondwater hier zo verschrikkelijk hoog sedert de plaatselijke beek zo'n 10 jaar terug in een ondergrondse betonkoffer werd gedwongen
Blijkbaar heeft het vehoogde bed niet echt geholpen, helaas.

Alain
vrijdag 16 juni 2006 - 23:14
cactelders

Cactelders

Als verhoogd bed voor ons liefhebberij zie ik meer zittenutje maken ,opvullen met steenpuin en dan het aarde of substraatmengsel erop, dat zou al een pak moeten schelen. Let wel ik heb het nog niet uitgeprobeert, maar vind de theorie toch al goed.
vrijdag 16 juni 2006 - 23:29
AlainFSD

AlainFSD

Mijn verhoogd bed is er eentje van puur gesteente, Engelse strandkeien, vulkanische rommel en granietachtige kiezel en voor geen millimeter aarde en toch is alles, maar dan ook alles gerot.
Bovendien was alle dan ook nog eens overdekt met een hellend dakje, dedju.

Alain
zaterdag 17 juni 2006 - 00:19
cactelders

Cactelders

Daar gaat mijn theorie.
zaterdag 17 juni 2006 - 01:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon