menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rumst Deherdt

Ga naar meest recente reactie

Lucl

Tekst aangepast

Lucl

De uitstap naar Rumst en Deherdt blijft hoop ik bestaan
Al vindt ik het heel spijtig dat onze vriend en mijn Mammillaria vriend ons mischien verlaat wij moeten en doen verder.
Al moest ik rechtstreeks van Parijs naar Rumst rijden, Sorry mag Parodia's niet vergeten op te pikken ik zal er zijn .
En ik hoop al de mensen die al bevestigd hebben ook.
Dit Forum mag niet afhangen van één persoon niet van mij of wie dan ook .
Fun is de regel en al slagen we er al eens naast we leren allemaal iets bij. En wie weet dat die mannekesdie net 18 jaar of jonger zijn ons nog eens zeggen probeer dat eens.
Dus zij die de uitstap nog willen wil ik hier horen.


donderdag 15 juni 2006 - 20:34
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Ik vind dat ik jullie de vorige maal nog niet genoeg geambeteerd heb en wil er nu weer bij zijn om verder te doen.
er mag gerust in Merelbeke afgesproken worden voor de trekpaarden en de polderboeren.
Luc, jij zal wel doodmoe zijn, je kan ev. Uw wagen laten staan en in den enen of den anderen kruipen.
Jijce ,wat doet U?
donderdag 15 juni 2006 - 20:48
Lucl

Tekst aangepast

Lucl

Dirk voor mij geen probleem mijn vriend rijdt naar Parijs en terug en ik kan gerust cola drinken.
Parodia's let wel op mij geen probleem.
Bij mij kunnen drie mensen plaats nemen.
donderdag 15 juni 2006 - 21:26
Lucl

Lucl

Samen komst rond 10h in Rumst
donderdag 15 juni 2006 - 21:47
Angus

Tekst aangepast

Angus

was inderdaad 24e van dees maand Willy
Dieter-xz en ik gaan ook mee (indien Mr.Nysen ons beiden nog steeds kan vervoeren? -is hij al op dit forum aanbelandt???-)
donderdag 15 juni 2006 - 23:13
stekeltje

Stekeltje

en wij gaan ook mee,
dit forum is voor mij meestal het enige kontact met cactusliefhebbers en ik wil dat niet kwijt
donderdag 15 juni 2006 - 23:46
WillyN

Tekst aangepast

WillyN

Ik ben hier al een hele tijd aanbeland en ge moogt gerust de Mr er aflaten, Willy zal al wel goed genoeg zijn
De afspraak blijft voor mij.
Zoals gezegd om 9 uur bij mij.
Om 10 uur in Rumst.
BTW, alle werken in Rumst schijnen op die plaats opgelost, alleen de E19 zal nog een beetje file geven
slechts twee rijstroken
vrijdag 16 juni 2006 - 07:57
Bartolomeus

Bartolomeus

Zo ben ook terug. Den Hugo had mij ook gevraagd om te komen , maar ik zit met de voorbereiding van de 20ste GuldenSporenMarathon Kortijk-Brugge en de 10Mijl van Vlaanderen. Dus.

Tot de volgende
vrijdag 16 juni 2006 - 09:31
AndreV

AndreV

Den Dirk en ik spreken nog nader af om samen naar Rumst te rijden.
We zien heel de bende daar dan wel, als het weer wa mee wil kan het een mooie dag worden, met mogelijks acute aanvallen van cactophilitis ( Deherdt zal daar wel de nodige medicijnen voor hebben )
Ja meiskes en mannekes, de 24ste zal d'r rap zijn.
We zullen er hier nog wel een en ander over te lezen krijgen zekerst?
mvg Andre
vrijdag 16 juni 2006 - 09:52
cactelders

Cactelders

IDD. we komen met nen gansen beestenkamion cactophillen.
vrijdag 16 juni 2006 - 10:17
Angus

Angus

@Willy N.:
ok, we komen!!!
nog eens bedankt om ons te vervoeren
vrijdag 16 juni 2006 - 12:01
Lucl

Lucl

Leuk te horen dat iedereen op post zal zijn.
Wat Hugo beteft die zullen we op het gepaste moment voor hem wel terug zien opduiken.
Hij wenst ons veel plezier .
vrijdag 16 juni 2006 - 13:45
joijce

Joijce

Zeker Lucl naturlijk gaat het gewoon door, later even goed afspreken waar ik heen moet rijden, maar het staat in de agenda hoor, en andrev ik neem ook de zaailingen mee. gr. joijce
vrijdag 16 juni 2006 - 15:39
AndreV

AndreV

Bedankt op voorhand Joyce
mvg Andre
vrijdag 16 juni 2006 - 17:33
DieTerXz

DieTerXz

Hey!

Ik ben er weer even!

Nog een week examens en ik ben er weer vanaf. Hoewel, dan begint het werk pas: verpotten, administratie wat bijwerken, serre bouwen. Een drukke vakantie dus.

Voor de 24ste ben ik paraat. Gezien het feit dan mijn moeders vriend me niet wil brengen naar Haacht, komen Günther (= Angus) en ik met de trein. Om tien voor 7 vertrekken we in Tienen en om tien voor 8 komen we aan in Haacht. Daarna nog een goede wandeling van 5 km en we zijn bij Willy. De terugweg wordt natuurlijk moeilijker: met de nieuwe aanwinsten... Ze gaan ons nogal bekijken op de trein :P. Om hoe laat eindigt de uitstap? Even controle om te zien of we nog een trein hebben .

Over de nieuwe template: erg mooi, maar ook handig omdat ik nu eindelijk goed kan zien welke topics ik al heb gelezen. Zeer jammer dat Hugo wat problemen heeft, maar ook ik ben er zeker van dat hij zal terugkeren .

Jammer genoeg kan ik jullie niet verblijden met nieuwe foto's, want er bloeit hier heel wat (Copiapoa, Aztekium, Rebutia, Gymnocalycium...), ben echt tevreden.

Groetjes
Michiel
zaterdag 17 juni 2006 - 12:31
WillyN

WillyN

Michiel,

Maak je geen zorgen, ik ben om 8 uur aan het station van Haacht.
We rijden dan nog eventjes terug tot bij mij.
Voor de terugweg ook geen probleem ik breng jullie wel thuis.
Tienen is nu ook zo ver niet, en dan kunnen jullie gerust shoppen.
Dus koop gerust een ticket enkele reis naar Haacht.

Groetjes,


Willy
zaterdag 17 juni 2006 - 16:19
DieTerXz

DieTerXz

Echt? Bedankt Willy! Ik zal hier eens kijken naar wat ik kan teruggeven als dank .
zaterdag 17 juni 2006 - 16:21
Lucl

Lucl

Willy een man met het cactus hart op de goede plaats.
zaterdag 17 juni 2006 - 16:24
Angus

Angus

hartelijk bedankt Willy!!!
zaterdag 17 juni 2006 - 16:38
cactelders

Cactelders

Ha de Willy ge zijt nen schoone vent(ge weet wel wat ik bedoel,zo vanbinnen he) ik heb deze namiddag een stukske uit de wereld geschept een zakske van een 15 kilo en zaterdag ek. breng ik het mee.
NU NOG IETS VOOR IEDEREEN.
Hoe zien jullie dat voor het middagmaal brengen we een pick- nick mee of eten we ergens een dagschotel( de laatste buiten betaald) ? Zelf zou ik het wel gezellig vinden om eens samen op een verboden terrein te schnabbellen.
zaterdag 17 juni 2006 - 22:57
DieTerXz

DieTerXz

Dat laat ik aan de volwassenen over.
zondag 18 juni 2006 - 10:27
Lucl

Lucl

Inderdaad een goede vraag Dirk.Voor mij om het even boterham,pakske frit of een broodje.
Indien het goed weer is voorzie jullie in ieder gaval van water.
Ik denk dat het beter is om een broodje mee te nemen .
We komen rond 10h in Rumst samen voor we daar weg zullen zijn is het al 12h ,dan naar Rijkevorsel rijden kunnen onderweg ergens stoppen om ons broodje op te eten en dan de serres van Deherdt bezoeken.
Na Deherdt kunnen we samen nog iets gaan drinken om dan de namidddag af te sluiten.

Wat denken jullie?
zondag 18 juni 2006 - 10:37
DieTerXz

DieTerXz

Ik denk dat dat de beste planning is in ieder geval.
zondag 18 juni 2006 - 10:38
Angus

Angus

Lijkt mij ook een heel goed idee!
mijn moeder is al verwittigd dat ze nen picknick mag maken voor mij
zondag 18 juni 2006 - 14:50
cactelders

Cactelders

Al goe ,rekening houden met diegenen die het nog met hun drinkgeld moeten doen (IKKE) is wel het beste, samen uit ,samen thuis.(ALLEZ ONGEVEER TOCH)
zondag 18 juni 2006 - 20:50
cactelders

Cactelders

Waar in Rumst komen we samen, ik ken daar niks en daarom lijkt mij een kerk(zie je van ver) een goede uitvalsbasis.Heeft er iemand een idee van een site om de route uit te stippelen.Den Andre rijd mee met mij maar den diene heeft al gezegd dat hij meestal alles in het werk stelt om de weg kwijt te raken.
maandag 19 juni 2006 - 22:45
WillyN

Tekst aangepast

WillyN

Ik stel voor aan de serre zelf.
Is heel makkelijk te vinden = naast de afrit van de E19.

Voor wie van Briussel komt, Afrit Rumst, dan 1e straat links
Voor wie van Antwerpen komt: Afrit Rumst, E19 onderdoor en 1e links
Morenhoekstraat 18A

http://www.cactusflower.be/
dinsdag 20 juni 2006 - 06:40
Lucl

Lucl

We kunen juist voorbij de brug wachten daar moet toch iedereen langs komen en samen de serres binnengaan.
dinsdag 20 juni 2006 - 07:13
WillyN

WillyN

voor de drivers met uw goedvinden, hierbij de reisweg NA Rumst

Rumst
E19
Mischien voor diegenen die geen lunchpaket bij hebben, Tankstation op autostrade ????
Ring Antwerpen -> Richting Nederland -> Richting Breda
Afslag Brecht
Brecht ->St Lenaerts -> Rijkevorsel
In Rijkevorsel, richting Hoogstraten
Derde rechts = Koekhoven(straat)
Komt uit in de Schommeweg
Rijkevorsel -> Malle -> Westmalle (1 Trappistje)
Westmalle -> Zoersel
E34/A21 -> Antwerpen
Antwerse Ring ?????
Gent of Brussel ???
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 20 juni 2006 - 08:35
cactelders

Cactelders

O.K. Lijkt me goed te doen.
dinsdag 20 juni 2006 - 09:08
Lucl

Lucl

Goed idee Willy . Print jij de reisweg uit of ken je de weg uit je hoofd?
dinsdag 20 juni 2006 - 17:28
WillyN

WillyN

Goed idee Willy . Print jij de reisweg uit of ken je de weg uit je hoofd?


Ik ken die weg wel maar zal hem ook een paar maal uitprinten voor diegene die van zin zijn om verloren te rijden
dinsdag 20 juni 2006 - 17:51
AlainFSD

AlainFSD

Leuk te horen dat iedereen op post zal zijn.
Wat Hugo beteft die zullen we op het gepaste moment voor hem wel terug zien opduiken.
Hij wenst ons veel plezier .


Bwah, iedereen helaas, ook al ben ik dan maar het vijfde wiel aan de wagen, ik was er graag eens bijgeweest
Helaas, werkverplichtingen maken het mij onmogelijk om met de bende" kennis te maken, wat ik ten zeerste betreur. een aantal interidiote bazen uit Brussel zijn ons komen vertellen dat er helaas ook dit jaar geen enkele dag verlof kan worden toegekend in Oostende. Ik walg inmiddles van mijn werk, iemand een job voor deze dorpsidioot ?
Deze paria van de spoorweg wenst jullie een daverende dag toe.
Voor diegenen die mijn lange maat uit Holland/Engeland kennen (Paultje Klaasvaak), het gaat niet zo goed met hem na opname in de kliniek deze morgen .

Alain
woensdag 21 juni 2006 - 01:27
cactelders

Cactelders

Beterschap aan uwe maat.
Begin zelfstandig met een spoorwegnet . Your day will come.
woensdag 21 juni 2006 - 06:25
Angus

Angus

veel beterschap aan uwe maat!
woensdag 21 juni 2006 - 09:28
AndreV

AndreV

Ja, waarom niet Alain. Als den eerste de beste bietekwiet van de tv met z'n eigen land mag beginnen, (end d'r nog dik voor betaald worden ook), waarom jij dan niet met je eigen spoorwegnet.
Eerst wel ffe oefenen met een mini- of HO baantje van Märklin o.i.d.
En een goei horloge kopen, zodat uw machientjes tenminste op tijd rijden
Succes
mvg Andre
woensdag 21 juni 2006 - 13:38
Alain1

Alain1

Ik kom zaterdag, samen met Tom, ook af. Kwestie om de groep te vervolledigen


Ik heb hier nog wat gratis overschot (stekken) voor diegene die er interesse voor hebben:
O.microdasys var albispina
O.microdasys var rufispina
O.microdasys var minima
O.vestita
O.cohenillifera
O.monacanthava
O.subulata
Sulcorebutia canigerallii
Wat Gymnos: denudatum, baldianum ssp xxx

Als er mensen zijn die wat Opuntia stekken in overschot hebben ... natuurlijk zijn die welgekomen.(Ben van plan om volgend jaar of komende jaren een buitentuintje aan te leggen ... en ik zou daar wat fors gebroed in willen zetten).

Groeten Alain
woensdag 21 juni 2006 - 15:05
Bowie

Bowie


Als je er teveel hebt, ik heb daar zeker interesse voor. Alleen op zaterdag kan ik niet weg, omdat zaterdags altijd werk.

Volgende week donderdag mag ik bij AndréV langsgaan. Zou je evt. aan hem stekjes voor mij kunnen meegeven? Ik stuur hem daarvoor ook nog mailtje. O.microdasys var albispina heb ik zelf al staan.

Alvast bedankt.

mvg Tania
woensdag 21 juni 2006 - 23:43
Alain1

Alain1

Ik zal de stekjes meegeven met Andre.
Groeen Alain
donderdag 22 juni 2006 - 05:55
AndreV

AndreV

Alain,
Ik vond m.b.t. "Opuntia cochenillifera" volgend interessant artikeltje op het net:


Opuntia cochenillifera
Feigenkaktus, Dilang baka (Tag.)
Anderer botanischer Name: Nopalea cochinillifera
Familie: Cactaceae = Kakteen
Herkunft: Tropisches Südamerika

Was man allgemein als die Blätter des Kaktus bezeichnet, sind die Stengel. Die eigentlichen Blätter sind winzig klein. Die rosa oder roten Blüten können bis zu 8 cm groß werden.

Del botanischen Artnamen "cochenillifera" erhielt dieser Kaktus, da er die Wirtspflanze der Cochenille-Schildlaus ist. Aus den weiblichen Tieren von Coccus cacti, einer in trockenen Regionen Mittel- und Südamerikas heimischen Schildlaus, wird die Carminsäure extrahiert. Diese Insekten leben auf dieser Kakteenart und auf einigen anderen Opuntia-Arten. Die Pflanzen werden heute zum Teil in Plantagen eigens zur Carmingewinnung kultiviert und die Insekten per Hand abgesammelt. Je nach Herstellungstechnologie wird ein scharlachrotes bis orange-farbenes Pigment erhalten, das eine für die natürlichen Farben einzigartige Hitze-, Licht- und Säurestabilität aufweist. Daher kann Carmin in der gesamten Palette der Süßwaren, der alkoholfreien und alkoholischen Getränke, der Molkereiprodukte, der Cerealien, Snacks und Füllungen eingesetzt werden. Bei der Färbung mit Carmin ist immer eine E-Nummer anzugeben (E 120) nach EU-Richtlinie 95-45.

Die jungen Kaktus-Sprossen werden in Mexiko "nopales" genannt und als Gemüse verwendet.

Zo zie je maar dat onze iefhebberij is door gedrongen tot in de Mexicaanse groentetuinen. Ik dacht zelfs eens ergens gelezen te hebben dat ook de ons welbekende Campari, gekleurd wordt met dit karmijnzuur
mvg
Andre


donderdag 22 juni 2006 - 10:25
WillyN

Tekst aangepast

WillyN

Terwijl wie er hier toch in dit topic over bezig zijn,
nog een link ivm cochinelle

Werd door voor een 20 tal jaar volop gekweekt op Opuntia's in Tenerife.
Daarna werden de Opuntia's gerooid en werden bananen geplant (subsidies vanEuropa)
Nu vallen de subsidies van Europa, vooor bananen, eerstdaags weg, "onder invloed van USA (Chiquita !!!!)"
Wat gaat men doen .... juist opnieuw Opuntia's kweken voor de cochinelle
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karmijn
donderdag 22 juni 2006 - 12:26
Angus

Tekst aangepast

Angus

ik ben al aan het watertanden voor zaterdag hoor!!!!
donderdag 22 juni 2006 - 13:51
AndreV

AndreV

Zal bavetje (Gents voor kwijldoekje) meebrengen
Andre
donderdag 22 juni 2006 - 15:01
Angus

Angus

hehe
das e goe gedacht Andre
donderdag 22 juni 2006 - 19:23
Lucl

Lucl

Laat er ons een leuke dag van maken waar we nog lang zullen kunnen over praten.
Dus iedereen goed geluimd op post.
donderdag 22 juni 2006 - 19:34
Angus

Angus

ik ben al goedgeluimd van op voorhand!
donderdag 22 juni 2006 - 20:06
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Alvast een prettig optreden, hang A.U.B. niet teveel de oude rocker uit dat we U nog herkennen zaterdag. Dit is aan de Luc gericht natuurlijk.
donderdag 22 juni 2006 - 20:07
kurt

Kurt

Ik wens jullie het allerbeste en hoop dat er terug een hoop foto's genomen worden die jullie op het forum plaatsen zodat we toch een beetje mogen mee genieten.

Een groepsfoto van jullie digitale cactusclub vind ik ook altijd fijn om te zien

Mvg,

Kurt
donderdag 22 juni 2006 - 20:13
Lucl

Tekst aangepast

Lucl

Er zal zeker een hele reportage volgen van zaterdag Kurt.
En wat diene ouwe rocker betreft this nog altijd ne max om hem bezig te zien. En als ik nog in de move ben zal ik jullie Gabriël zingen

Ter info morgen sluiten we deze Topic
donderdag 22 juni 2006 - 22:18
Alain1

Alain1

Aan iedereen die zaterdag komt :
breng OORDOPJES mee of stuur uw kat want Luc zal beginnen zingen ...
vrijdag 23 juni 2006 - 06:25
AndreV

AndreV

Ze liggen al klaar Alain.
Mag ik u vragen om een tweetal Sulco-Caniguerallistekjes. Ik heb er al een paar van dat soort, maar een nieuwe bloedlijn is altijd welkom
mvg Andre
vrijdag 23 juni 2006 - 11:33
Alain1

Alain1

Hier ben ik nog ne keer, dus om 10 uur, voorbij de brugnaar Rumst. En zou iemand zo vriendelijk willen zijn om eens gsm door te mailen naar me. Je weet maar nooit wat er allemaal kan gebeuren, we komen trouwens van verschillende uithoeken van Vlaanderen.
Hier alvast mijn email: [email protected]
Als ik wat ontvang stuur ik bij kerende email de mijne terug. Misschien adres (indien gewenst), dan hou ik dat bij en stuur ik kopie door naar Luc misschien om eens een uitnodiging voor één of ander Franse zanger ...
Alvast bedankt, Alain
vrijdag 23 juni 2006 - 17:31
DieTerXz

DieTerXz

Hallo

Examens zijn gedaan, maar moet nu even heel snel zijn. Als iemand stekjes overheeft mag hij die altijd meebrengen natuurlijk . Ik breng genoeg O. monacantha stekjes mee voor iedereen.

Tot morgen
Michiel
vrijdag 23 juni 2006 - 18:53
joijce

Joijce

Hallo allemaal een vraagje is de morenhoekstraat in Duffer? heb op routeplanner gekeken klopt dat gr. joijce
vrijdag 23 juni 2006 - 21:41
WillyN

WillyN

Duffel met en "l" niet "r"
vrijdag 23 juni 2006 - 21:44
kurt

Kurt

Maak er allemaal een fijne en een gezellige dag van.
Veel cactusgenot en een prettige dag gewenst.
Het weer zal alvast goed meevallen.

Vele vriendelijke groeten,
Kurt [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 23 juni 2006 - 22:55
Alain1

Alain1

We zullen er zeker een fijne dag van maken, Kurt. Ondertussen heb ik hier een koffertje vol stekken en bewortelde plantjes verzameld voor de samenkomst ... overschot ... Er zijn er altijd die er plezier aan hebben.
vrijdag 23 juni 2006 - 23:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon