menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Serre

Ga naar meest recente reactie

astro

Astro

Hallo iedereen,
Mijn cactussen staan nog steeds in een onverwarmde kamer in huis. Ik heb ze net allemaal verpot. Mijn vraag is zou het reeds mogelijk zijn van mijn planten naar de serre te doen. Mijn serre bestaat uit polycarbonaat. Er is wel geen verwarming aanwezig.
Of is het beter nog enkele weken te wachten???
Groetjes en bedankt.
maandag 3 maart 2008 - 14:35
Alain1

Alain1

Wacht maar nog een beetje, je weet maar nooit met dat weer. Tegenwoordig is het soms kouder in maart en april dan in december - februari.
Vroeger overwinterden mijn planten ook binnenshuis en die gingen pas terug in de serre eind april ...
maandag 3 maart 2008 - 22:24
stekeltje

Stekeltje

Onze Frank zegt dat het gaat sneeuwen deze nacht ...

en morgen hagel.... dus koud
laat die planten maar waar ze staan, ik zou Alain zijn raad opvolgen
maandag 3 maart 2008 - 23:08
peter2

Peter2

Hoe houden jullie ""gevorderden " zo de serre op temperatuur in de winter...??
Word er ook nog gebruik gemaakt van die serreverwarmertjes op petrol ? of niet ,want ik kan me voorstellen dat de temperatuur daarmee niet of nauwelijks te regelen valt..?
maandag 3 maart 2008 - 23:31
Alain1

Alain1

Peter, dat perol gedoe komt niet binnen bij me. Stinkt, verbrande gassen, extra sleur en niet zo goed te regelen.

Eerst pak je uw serre in met noppenfolie en dan gebruik ik nog steeds mijn electrisch blazertje, dat je heel goed kan regelen (staat bij me op 8-10graden). En voor mijn toekomstige serre heb ik gas voorzien. Heb nog een kacheltje staan en steek er maar een schoorsteentje (buis) door het dak. Ik denk dat gas het voordeligst is.
maandag 3 maart 2008 - 23:44
stekeltje

Stekeltje

Ik verwarm met 2 blazers op electriciteit, die staan op 6 graden ingesteld
dinsdag 4 maart 2008 - 00:10
TomJ

TomJ

Ik heb 4 ventilatoren met verwarmingselement.
Temperatuur staat ingesteld op 6°C.

Groetjes,
Tom
dinsdag 4 maart 2008 - 10:00
astro

Astro

Bedankt allemaal. Alain ik zal uw raad zeker opvolgen.
dinsdag 4 maart 2008 - 12:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon