menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ALOE VERA

ulanka

Ulanka

Hallo,
Ik heb een klein vraagje , wij gaan binnenkort een veranda plaatsen hier waar ik veel tropische planten wil in houden, nu heeft een buurman van mij een zeer grote Aloe Vera te koop . Mijn vraag is : mag je de scherpe en zeer gevaarlijk punten van de bladeren een stukje afknippen uit veiligheidsredenen ? Ik zou er niet graag tegenlopen, en ook voor mijn poezen die er rondlopen . Mijn man vond het geen goed idee om zoiets in huis te halen, maar ik vind het een zeer mooi plant .

groetjes
ULANKA
dinsdag 19 februari 2008 - 07:36
cactelders

Cactelders

De Aloe vera heeft wel punten maar die zijn ongevaarlijk! Scherp zijn de punten van o.a. Agave!!!!Daar kan men eventueel kurk opsteken ! Er zijn alternatieven genoeg dat men geen plant moet verminken , het gaat toch om mooi vinden nietwaar ????
dinsdag 19 februari 2008 - 08:40
maurice2

Maurice2

hallo

deze plant die u beschrijft is geen aloe vera maar een agave. u kunt hier toch stukjes isomo of kurk opsteken. het zijn juist die punten die de agave prachtig maken . het is juist daarom dat veel mensen deze planten niet in huis willen.
dinsdag 19 februari 2008 - 10:18
ulanka

Ulanka

Hello Cactelders,

bedankt voor de goede raad, de plant die ik op het oog had zal dan wel de agave zijn ! De punten zijn echte harde stekels en aan de rand van de bladeren ook nog eens stekels ! Kurk opsteken zie ik ook niet zitten , dus zal het risico niet nemen met zo een plant .
Zal je site ook eens bekijken !

groetjes
Ulanka
dinsdag 19 februari 2008 - 10:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon