menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verzoek

Ga naar meest recente reactie

AlainFSD

AlainFSD

Beste cactusvrienden,

Mag ik aan hen die mopjes, pps files en dergelijke op regelmatige basis doorsturen vragen om even op de rem te gaan staan? Niet dat ik jullie mailtjes niet kan smaken maar vanaf morgenvroeg ben ik voor enkele weken op 'cactusjacht' in Mexico.
Dank bij voorbaat,

Alain
donderdag 31 januari 2008 - 10:03
Lysianthus

Lysianthus

Veel plezier op je cactusreis naar Mexico Alain, het zal zeker de moeite zijn, vergeet niet, na je reis , ons enkele mooie indrukken te laten zien hé
donderdag 31 januari 2008 - 11:45
Pieter

Pieter

Alain, een prettige, leerrijke reis gewenst!!!
donderdag 31 januari 2008 - 11:57
jumperke

Jumperke

Een leuke reis toegewenst!

groetjes jerko
donderdag 31 januari 2008 - 12:36
cactelders

Cactelders

Leer tequila maken hé ,of was dat al de bedoeling !!!!
donderdag 31 januari 2008 - 14:46
AlainFSD

AlainFSD

Dank aan allen voor de wensen,
Mocht de mogelijkheid zich voordoen om enkele foto's van ter plaatse door te sturen zal ik het niet laten.
Dirk, ik denk dat Mexicaans Californië niet echt de typische tequila streek is, maar toch, de eerste zal er één op uw gezondheid zijn

greetz,

Alain
donderdag 31 januari 2008 - 15:47
Pieter

Pieter

Waar is Mexicaans Californië? Is dat hetzelfde als Baja California?
donderdag 31 januari 2008 - 15:52
AlainFSD

AlainFSD

Yep,

Dat groot schiereiland dat begint aan de grens (San Diego/USA <-> Tijuana/Mex) en de staten Baja California en Baja California Sur omvat. Ik hoop vooral veschillende Fero's te zien te krijgen, volgens enkele bronnen zou daar ongewoon veel neerslag zijn gevallen de laatste twee maanden en is alles er mooi fris en groen. We gaan de hele weg naar beneden (La Paz) en terug en hopen er ook de walvissen te zien te krijgen die daar nu volop hun jongen komen ter wereld brengen, dat schijnt nogal de moeite te zijn. Het leuke is bovendien dat wanneer je US$ en Mex$ gaat halen in de bank je er tegenwoordig van elk een emmer extra van krijgt voor hetzelfde bedrag in Euro

Alain
donderdag 31 januari 2008 - 16:17
Maartendev1

Maartendev1

Leer tequila maken hé ,of was dat al de bedoeling !!!!


Volgens mij maken ze het van bladeren van een Agave-soort, misschien leuk voor de Agave-fans om zelf eens te proberen als men weet hoe het moet en over de middelen beschikt.

Nog een goede reis gewenst!!!

Groeten Maarten
donderdag 31 januari 2008 - 16:28
jumperke

Jumperke

Neenee,Tequila is volgens mij van Opuntia's.

groetjes jerko
donderdag 31 januari 2008 - 20:14
Ferdinand

Ferdinand

Alain,
Heeft U niemand nodig om uw valiezen te helpen dragen. Uiteraard mogen ze niet te zwaar zijn he.
Prettige reis tot wederhoren.
Fernand
donderdag 31 januari 2008 - 20:28
Paquita

Paquita

Tequila wordt natuurlijk van een agave-soort gemaakt , maar niet van de bladeren ; wel van de
stronk die overblijft na het afhakken van de bladeren .
donderdag 31 januari 2008 - 20:29
maurice2

Maurice2

alainfsd

een prettige reis en veel cactussen op uw uitstappen. tequila drink u maar later hoor

maurice2
donderdag 31 januari 2008 - 21:08
AlainFSD

Tekst aangepast

AlainFSD

Dank je Maurice (en de anderen), het was heel druk langs de weg vandaag en ook het landschap is hier verbazend groen. Er is hier recentelijk blijkbaar zoveel regen gevallen dat we vandaag met onze huurwagen zijn vastgereden op een zandweg deze avond. De allerbehulpzaamste Mexicanen zijn ons onmiddellijk komen helpen met als resultaat dat er op een bepaald moment naast onze wagen ook zes anderen waren vastgereden. Net toen we dachten om ter plaatse te overnachtten lukte het na lucht lossen uit de banden dan toch om weer weg te rijden. Eerder deze dag waren we met de huurwagen ook al in een carnavalsstoet terecht gekomen
Zo, morgen duiken we echt de woestijn in om ons geheel aan onze echte passie te kunnen vergapen

Alain Buffel & Paul Klaassen,
Motel Maria Celeste,
San Quitin, Baja California,
Mexico
zondag 3 februari 2008 - 08:38
stekeltje

Stekeltje

Een prachtige reis gewenst, en ge moet niet wachten tot je thuis bent om foto's te posten
zondag 3 februari 2008 - 16:33
Wardje

Wardje

Allez Alain,

van mij ook het beste en niet te veel vastrijden hé, geniet van de planten en laat, daar waar het enigszins kan, ons meegenieten via de foto's

Marc
zondag 3 februari 2008 - 16:51
Lucl

Lucl

Alain veel plezier ginder in Mexico en maak maar wat foto's van de mammi's he
maandag 4 februari 2008 - 18:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon