menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ELK Blankenberge

Ga naar meest recente reactie

Lucl

Lucl

Een beurs die geen cactus liefhebber mag missen. Hou nu reeds Zaterdag 9 september vrij.
Voor de samenkomst stel ik voor dat iedereen eerst rustig zijn aankopen doet en dat we rond 13h afspreken in het cafetaria om samen iets te eten en te drinken.

Ik ben er zekers en jullie?

voordrachten / conférences / vortrage / lectures

8 sept. 2006

14-17 u opstelling beurs / installation bourse / aufbau börse / construction plants sales
18-19 u avondmaal-souper-dinner-abendessen
17-20 u opening beurs-bourse-börse-plants sales
20.00 u voordracht-conférence-vortrag

SOCOTRA, Alain Christophe, France


9 sept. 2006

07-08 u exposanten-beurs-bourse-börse-plants sales: opstelling/aufbau/construction
09-19 u beurs-bourse-börse-plants sales
10.00 u voordracht-conférence-vortrag

ETHIOPIEN, SUKKULENTEN, LANDSCHAFT, KULTUR - Ulrich Katz, Deutschland

12.00 u middagmaal-dejeuner-mittagessen-dinner
13.00 - 17.30 u: Brugge-Bruges
15.00 u voordracht-conférence-vortrag:

THE BEST OF HAWORTHIA, Derek Tribble - Great Brittain

18.00 u avondmaal-souper-abendessen-dinner
20.00 u OPENING-OUVERTURE-EROFFNUNG 41 ELK
20.30 u Voordracht-conférence-vortrag:

THE BEST PICTURES OF THE SW/USA, Freddy Lampo, België

22.00 u Réunion générale des francophones
Gezellig samenzijn - Réunion amicale - Social evening - Gemütliches Beisammensein


10 sept. 2006

09-11 u beurs-bourse-börse-plants sales
10.00 u voordracht-conférence-vortrag:

MEXICO, André Van Zuylen, Nederland

12.30 u middagmaal-déjeuner -mittagessen-dinner
zondag 30 juli 2006 - 20:47
cactelders

Cactelders

Ik ben daar als de radius van mijn enkelband zover reikt.
zondag 30 juli 2006 - 21:33
WillyN

WillyN

Ik kom vermoedelijk ook zaterdag
maandag 31 juli 2006 - 07:48
Minto

Minto

't wordt een hele reis voor ons - we komen uit Friesland, het noordelijkste deel van Nederland - maar mijn vriendin Yvonne en ik zijn ook van plan op zaterdag te komen. Het lijkt me ook erg leuk om aldaar forumleden te ontmoeten. We gaan ook het cafetaria opzoeken om 13h.

Groet Minto
zondag 13 augustus 2006 - 15:18
WillyN

WillyN

zou het niet ineressant zijn om een herkenning te hebben.
De leden van het forum die de "bende" nog niet gezien hebben kunnen ze alzo direct erkennen.
Ik stel voor om allen zaterdag om 13 uur in de cafeteria te komen met een plantje op zijn hoofd.
Iemand een minder onozel en redlijker voorstel ???
zondag 13 augustus 2006 - 15:55
Lucl

Lucl

Het cafetaria om 13h lijkt mij een uitstekend idee Willy en mijne zotte kop valt al genoeg op
zondag 13 augustus 2006 - 16:38
WillyN

WillyN

dat heb ik niet gezegd en zou ik nooit durven
zondag 13 augustus 2006 - 16:49
Minto

Minto

Misschien moet een van ons een logo (hofmeester cactusforum) ontwerpen. Die dan uitprinten en dan om 13h op jas of op de doos met aankopen bevestigen?
Ik moet nu weg, maar ik wil in de komende dagen wel een eenvoudig logo maken, tenzij iemand anders een creative bui (of een ander leuk idee) heeft.
zondag 13 augustus 2006 - 17:52
stekeltje

Stekeltje

een' cactusforum' logo is een uitstekend idee, kunnen we nog wat publiciteit maken om liefhebbers warm te maken om lid te worden van het forum
maandag 14 augustus 2006 - 01:03
Lucl

Lucl

Uitstekend idee , wat denken jullie van een badge

[afbeelding verwijderd niet-https]

Kan ik uitprinten en voorzien van badge houder
maandag 14 augustus 2006 - 10:24
stekeltje

Stekeltje

ziet er goed uit
maandag 14 augustus 2006 - 10:25
AndreV

AndreV

SCHITTEREND IDEE Luc!
Proficiat
maandag 14 augustus 2006 - 10:37
Lucl

Lucl

Het idee komt wel van Minto , als jullie dit goed vinden breng ik ze Zondag mee en de afwezigen krijgen ze op de ELK . Maar zo kunnen we elkaar snel herkennen .
maandag 14 augustus 2006 - 10:43
Minto

Minto

Ik vind het prachtig!!!
Omdat ik er zondag as niet bij kan zijn, zal ik de afbeelding voor mij en mijn vriendin uitprinten en op de ELK zichtbaar bij ons dragen! Bedankt Luc!
maandag 14 augustus 2006 - 10:48
WillyN

WillyN

dedoeme dedoem ge zij me voor hé.
'k dacht just hezelfde te doen.
Deze batchkes gaan een hoog verzamel gehalte krijgen.
Goed bijhouden
maandag 14 augustus 2006 - 11:23
stekeltje

Stekeltje

we zullen erover waken zoals over onze portemonee
maandag 14 augustus 2006 - 11:43
Pieter

Pieter

Ziet er goed uit Luc, maar indien nog mogelijk ook met onze forumnaam of echte naam erop? Kwestie dat diegene die nog niemand kennen ook weten met wie ze te maken hebben?
maandag 14 augustus 2006 - 12:35
cactelders

Cactelders

Onderaan is er nog plaats om een witte strook te maken waar we zelf onze naam kunnen invullen. Doe voor mij maar een extra brede strook zodat al mijn titels en behaalde master-degrees er ook op kunnen, een kwestie van ineens te imponeren hé.
maandag 14 augustus 2006 - 13:10
Lucl

Lucl

De aangepaste versie
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 14 augustus 2006 - 13:52
Lucl

Tekst aangepast

Lucl

Had het groen eens uitgeprint en was niet goed leesbaar heb een nieuwe versie ontworpen


[afbeelding verwijderd niet-https]

De witte strook is onderaan even groot als de badge
maandag 14 augustus 2006 - 14:13
Pieter

Pieter

sorry, die witte strook had ik niet gezien.
maandag 14 augustus 2006 - 14:14
Lucl

Lucl

Zo heb ik een 25 badge voorzien

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 14 augustus 2006 - 15:15
Minto

Minto

Ziet er professioneel uit, Luc!!!
Inderdaad is het geel wat beter leesbaar...
Ik zal aan het printen en knutselen...
maandag 14 augustus 2006 - 23:19
Minto

Minto

Vriendin Yvonne is weliswaar geen forumlid maar ze zal de badge met trots dragen.
Overigens bladert ze wel regelmatig op het forum en wijst me op mooie foto's of
leuke bijdragen: `Hey, Minto, moet je dit zien en moet je dit lezen!!!´
Haar favoriete cactussen zijn vooral de witte en harige cactussen. (Nu ik langzaamaan steeds grijzer wordt, gaat ze mij ook steeds leuker vinden... )
maandag 14 augustus 2006 - 23:35
Lucl

Lucl

Hoe meer zielen hoe meer vreugd Minto , en je grijze haren noemen ze hier de haren van wijsheid .
dinsdag 15 augustus 2006 - 07:56
Minto

Minto

Aha, ik denk dat ik me thuis ga voelen...
dinsdag 15 augustus 2006 - 08:26
Lucl

Lucl

De meeste mensen die al een bijeenkomst van het forum gedaan hebben voelen zich ommiddelijk thuis Minto
We zijn een gezellige bende .(Vooral met de Gentenaars verveel je je niet) En we staan allemaal open om nieuwe forum leden te ontmoeten.
We kijken er echt naar uit jullie te ontvangen.
dinsdag 15 augustus 2006 - 21:18
stekeltje

Stekeltje

daar kan ik luc alleen in bijtreden,want als vrouwelijke cactusliefhebber ben je niet altijd evengoed aanvaard in en bij het forum was dat zeker het geval, ik heb door het forum er terug meer zin in gekregen
dinsdag 15 augustus 2006 - 22:36
DieTerXz

DieTerXz

Ik ben zeker van de partij, en zeker als ik vervoer kan vinden (maar geen nood, anders kom ik met de trein, wil wel eens zien hoe de mensen dan gaan kijken ). Die badges zijn een fantastisch idee. Met trots zal ik er zo eentje dragen .
woensdag 16 augustus 2006 - 20:23
Lucl

Lucl

Ik zou willen vragen dat al wie op zaterdag naar de ELK komt rond tien uur even naar de cafetaria te komen zodat ik een badge kan geven aan al wie er Zondag niet bij is. Als iedereen er op tijdt is duurd het maar 5 minuutjes. Kwestie dat we allemaal met dezelfde badge rond lopen
Zo vallen we meer op
woensdag 16 augustus 2006 - 21:35
stekeltje

Stekeltje

ik zal nogal staan blinken aan mijne stand!!!!!
woensdag 16 augustus 2006 - 22:39
Bowie

Bowie

Ik kom ook af.
donderdag 17 augustus 2006 - 00:03
cactelders

Cactelders

Tijdens gesprekken met zielsverwanten komt dit forum vaak ter sprake , daarom zou het wel een idee zijn om deze badge-kaartjes als visittekaart te gebruiken om het forum-adres door te geven. Een ideetje richting Kurt om eventueel een downloadbare link te maken zodat elkeen naar eigen goeddunken gebruik kan maken van deze optie.
donderdag 17 augustus 2006 - 08:03
Minto

Minto

Ik zou willen vragen dat al wie op zaterdag naar de ELK komt rond tien uur even naar de cafetaria te komen zodat ik een badge kan geven aan al wie er Zondag niet bij is. Als iedereen er op tijdt is duurd het maar 5 minuutjes. Kwestie dat we allemaal met dezelfde badge rond lopen
Zo vallen we meer op


Wij reizen de dag tevoren naar Nijmegen, naar de ouders van Yvonne. Van daaruit vertrekken we zaterdag vroeg naar Blankenberge (twee en een half uur reizen ongeveer). We proberen dan vóór tien uur te arriveren. Mochten we toch wat te laat komen, dan hebben in elk geval een zelf in elkaar geknutselde badges bij ons.
We zien er heel erg naar uit.
Tot ziens in Blankenberge, Yvonne en Minto.
donderdag 17 augustus 2006 - 11:55
Lucl

Lucl

Dirk ik zal er enkele op het meeste uit printen zodat ik er aan iedereen enkel kan geven om uit te delen.
Dit forum moet en zal voor al de nederlanstalige mensen de top zijn. Hoe meer mensen we erbij krijgen hoe beter het is om verschillende planten en ideën te krijgen.En hoe meer planten we te zien krijgen.
En daar leren we allemaal uit.
donderdag 17 augustus 2006 - 19:10
cactelders

Cactelders

Laermans de man die zijn volk leerde cactussen.(nog een geluk dat we geen amateur- (h)ornitologen zijn hé Luc.
donderdag 17 augustus 2006 - 20:46
Dany

Dany

Ik moet stekeltje gelijk geven, het is ook door het forum dat ik terug een stevige positieve injectie gekregen heb, na 20 jaar heb je dat wel eens nodig en ik zat wel in een mindere periode, normaal kom ik zondag af maar de zaterdag van het ELK kan ik niet komen zal normaal gezien wel de vrijdagavond gaan. Het is ook spijtig dat veel oudere liefhebbers met veel ervaring geen computer en/of geen internet hebben.
donderdag 17 augustus 2006 - 20:48
kurt

Kurt

Beste cactusvriend(inn)en,

Chapeau voor al hetgeen jullie hier al gepresteerd hebben. Iedereen is het erover eens: 'Die leden van het cactusforum, die posten nogal wat'. Dat klopt, volledig met 30 % van alle berichten en topics is dit hier een zeer actieve rubriek. Het lijkt er stilaan maar zeker op dat jullie erin geslaagd zijn de eerste digitale cactusclub van de lage landen te stichten

Er zijn leden van alle regionale cactusclubs in vertegenwoordigd. De woonafstand is soms zeer groot MAAR via het internet lijkt de afstand vaak veel kleiner dan het contact met cactusliefhebbers uit de eigen regio.

Nergens kun je zo snel problemen, opendeurdagen, bloemen, curiosa, beurzen,... zo goed opvolgen dan jullie ze hier plaatsen en posten.

Het is dan ook zeer fijn te zien dat jullie met trots zelf een badge in elkaar steken om te dragen op de grootste cactusbeurs (heb er ook al eentje uitgeprint )

Ik zal vragen aan Karel om enkele downloadbare badgeversies ergens op het forum online te zetten. Zo kunnen jullie ten allen tijde dit forum verder verspreiden onder de andere liefhebbers om er een nog grotere club van te maken met nog meer posts van kenners en liefhebbers.

Allen hartelijk bedankt voor jullie zeer grote gedrevenheid om het forum te maken tot wat het geworden is en ook bedankt voor de mond- aan mondreclame. Dat is tot op heden volgens mij nog steeds de beste reclame.

Mvg,
Kurt [afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 18 augustus 2006 - 00:32
Lucl

Lucl

Bedankt voor de complimenten Kurt , maar onze dank gaat ook naar jullie de Hofmeesters die ons cactus liefhebbers niet vergeten zijn en onze deze plaats beschikbaar hebt gegeven.

Waarom onze dank

Luc
vrijdag 18 augustus 2006 - 06:25
joijce

Tekst aangepast

Joijce

Ja ik ga zeker ook heen, en kom ook naar de afgesproken plaats om 10.00uur
vrijdag 18 augustus 2006 - 22:57
Lucl

Tekst aangepast

Lucl

Leuk je terug te zien Joijce .We kijken er naar uit je terug in ons midden te zien. En het leukste compliment is dat ik sommige liefhebbers weer zin heb doen krijgen in meer en dat ze terug volop aan de slag zijn gegaan zoals 20 of meer jaar geleden.
Ik hoop dat ik ook de jonge gasten kan blijven mee sleuren in onze hobby.
Dirk dat is echt een compliment dat te hoog is voor mijn doen ik probeer alleen maar de move er in te houden
vrijdag 18 augustus 2006 - 23:04
focus

Focus

Het is er eindelijk (het systeem om gepersonaliseerde visitekaartjes te maken)!
toch twee dagen aan zitten werken (soort van programmeren dat ik nog niet had gedaan tot nu toe, daarom wat opzoekwerk moeten doen enz, enz...)

bekijk het even op http://www.tuinadvies.be/visitekaartjes/index.php
Je moet wel ingelogd zijn (maar voor de meeste forumleden zal dat wel geen probleem zijn denk ik )

op dit moment zijn er maar 16 visitekaartjes (achtergronden) beschikbaar.
Indien er meerdere moeten komen mag je mij altijd ([email protected]) foto's doorsturen in hoge resolutie (minimaal 1280 pixels breed), en dan voeg ik dat wel ten gepaste tijde toe als template.

Het systeem is nog nagelnieuw en nog niet uitgetest, dus laat jullie commentaar maar horen in het forum.
dinsdag 22 augustus 2006 - 02:44
cactelders

Cactelders

BIJ MIJ VERSCHIJNT STEEDS" HET LIJKT OF U NIET BENT INGELOGD" en ik kan niet meer uitloggen ook;
dinsdag 22 augustus 2006 - 03:31
Lucl

Lucl

Hier het zelfde probleem
dinsdag 22 augustus 2006 - 06:26
focus

Focus

de loginsessies zijn veranderd (eergisteren)
wellicht zijn jullie sinds dan nog niet uitgelogd en opnieuw ingelogd.

bij mijzelf (en bij kurt) werkt het systeem van de visitekaartjes wel al. (wellicht komt dat doordat wij alletwee regelmatig eens uitloggen en opnieuw in)

zouden jullie dat eventjes kunnen proberen? als het niet zou lukken zoek ik wel verder dan.

alvast bedankt voor de samenwerking

dinsdag 22 augustus 2006 - 10:13
AndreV

AndreV

Sorry Kurt, heb geprobeerd, maar kan niet uitloggen, dus ook niet opnieuw erin
dinsdag 22 augustus 2006 - 10:24
focus

Focus

ola,

hier gaan we verder moeten naar kijken
dinsdag 22 augustus 2006 - 10:26
Ce

Ce

Bij mij werkt het perfect
Good job !
dinsdag 22 augustus 2006 - 11:57
AndreV

AndreV

Voila se, eerste 8 kaartjes afgedrukt. Het ziet er goed uit, bugske blijkbaar naar de eeuwige jachtvelden? Ja het zijn cracken hé die forum programmers
dinsdag 22 augustus 2006 - 12:55
AlainFSD

AlainFSD

't wordt een hele reis voor ons - we komen uit Friesland, het noordelijkste deel van Nederland - maar mijn vriendin Yvonne en ik zijn ook van plan op zaterdag te komen. Het lijkt me ook erg leuk om aldaar forumleden te ontmoeten. We gaan ook het cafetaria opzoeken om 13h.

Groet Minto


Jullie zullen je er als Nederlanders in elk geval niet eenzaam voelen, het loopt er vol van. Zo verkrijg je zeker enkele leuke adressen van standhouders/kwekerijen die er hun waren te koop aanbieden.

greetz,

Alain
dinsdag 22 augustus 2006 - 15:09
cactelders

Cactelders

Vlak na mijn schrijven hierboven heb ik ( vannacht) mijn Avast-antivirussysteem een grondige scan laten uitvoeren en hij heeft er 2 beesten in gevonden nl.: Cod-bot-AH en IRC-bot abc . HET SYSTEEM HEEFT HET VERWIJDERD oei capslock en daarna ging alles perfect.
dinsdag 22 augustus 2006 - 21:04
Lucl

Lucl

Die van mij zijn uit geprint
dinsdag 22 augustus 2006 - 21:17
DieTerXz

DieTerXz

Opletten op het Internet Dirk, want in de ongure buurten loop je die dingetjes nogal eens op.
woensdag 23 augustus 2006 - 10:46
bisschop

Bisschop

Luc ik moet je wel gelijk geven hoor. op de opendeurdag eventjes kennis gemaakt, als vrouw alleen maar door jullie aanmoedigingen dat ik niet alleenwas als vrouw had ik dan toch de moed genomen om naar de ruildag te komen. HEB HET MET NIET BEKLAAGD!!!!!!Nogmaals dank aan iedereen.
Willy de cactus die ik van jou heb (thelo setispinus) als die bessen rijp zijn kan ik daar de zaden van nemen om te zaaien dus maar een plant nodig om zaaibaar zaad te hebben.
mvg
marleen
Michiel of andere leden
Welke cactussen moet ik tweemaal hebben om als ze bloemen te bestuiven ?
woensdag 23 augustus 2006 - 11:24
Bowie

Bowie

Dirk, ik laat mijne pc elke week een grondige virusscan uitvoeren, kwestie van te proberen om problemen voor te zijn.

Je kan dat evt instellen op een vaste dag en uur.
woensdag 23 augustus 2006 - 12:46
stekeltje

Stekeltje

als er zaden inzitten zou ik die toch zaaien,nieuwsgierig wat eruit voorkomt
woensdag 23 augustus 2006 - 13:48
Angus

Angus

ik kom er een beetje laat mee af maar ik kom ook (moet het eigenlijk nog vragen aan mijn pa maar hij zegt toch ja, ik kan het ELK toch ni missen éh)
wel zelfde probleem als Michiel, moet de trein nemen
dat zal dus vroeg vertrekken worden, hehe
zondag 27 augustus 2006 - 19:09
Lucl

Lucl

Vader Willy N. aanspreken hé jongens een man met een hart van goud.
Alleen kan hij het niet altijd zelf voorstellen enige reactie van jullie zou hij heel leuk vinden .
zondag 27 augustus 2006 - 20:08
Angus

Angus

we weten het Luc maar we proberen altijd eerst en andere oplossing te vinden om Willy (inderdaad nen hele goeie en vriendelijke man) niet steeds lastig te vallen
zondag 27 augustus 2006 - 20:34
Angus

Angus

ik heb een oplossing gevonden!
mijn vader wilt ons brengen en er voor hem (en zjn vrouw natuurlijk LOL) een daguitstap van maken in Blankenberge, hij neemt ons dan ook terug mee naar huis

gaan jullie naar die voordracht om 10u? is dat intereressant?wat word er daar allemaal verteld?
zondag 27 augustus 2006 - 20:39
Lucl

Lucl

Ik ben er zeker van dat jullie hem er niet lastig mee vallen , hij doet dat met veel plezier.
Ik heb er zelf veel respect voor wat hij doet voor jullie jonge gasten.
Dus vraag het hem zelf eens en jullie zullen zien dat het juist meer plezier doet als altijd zelf te moeten voorstellen.
En als het echt niet eens kan ok dan is er de trein
zondag 27 augustus 2006 - 20:42
Lucl

Lucl

Wat mij betreft lijkt de voordracht van zondag morgen intresant helaas ga ik enkel vrijdag en zaterdag.
Uit ervaring weet ik dat de zondag meestal en tegen valler is.
zondag 27 augustus 2006 - 20:45
WillyN

WillyN

Hier wordt met veel stroop aan een baard gesmeerd
maandag 28 augustus 2006 - 09:14
DieTerXz

DieTerXz

Maar het is toch zo he Willy! Kun je trouwens je lijstje van Gymno's eens vernieuwen? Ik heb er een paar nieuwe.
maandag 28 augustus 2006 - 15:05
Ben

Ben

Ik weet nog niet of ik er zal geraken, maar geraak je makkelijk op het ELK met het openbaar vervoer?
maandag 4 september 2006 - 20:07
Lucl

Lucl

Heel makkelijk Ben , de trein tot blankerge en dan de tram tot aan de Duinse Polders .
maandag 4 september 2006 - 20:36
joijce

Joijce

Luck hoe krijg ik het badge uitgeprint
maandag 4 september 2006 - 23:07
cactelders

Cactelders

Joijce ga naar vragen ivm het forum, alles staat uitgelegd bij topic visittekaartjes.
dinsdag 5 september 2006 - 01:04
WillyN

WillyN

Luc,

Is het niet de bedoeling van allen dezelfde batch te gebruiken ???
of die die we reeds hadden ???
of kiest elk voor zich een bepaalde batch ????
dinsdag 5 september 2006 - 09:18
Ben

Ben

Merci, Luc!
dinsdag 5 september 2006 - 10:45
joijce

Joijce

Ik denk dat het leukst is allemaal dezelfde, dan is het forum herkenbaar.
dinsdag 5 september 2006 - 11:31
joijce

Joijce

Dirk ben daar gaan kijken, maar wil het ontwerp van Luck, hoe doe ik dat dan??????
dinsdag 5 september 2006 - 11:38
AndreV

AndreV

Joijce

Ik zou willen vragen dat al wie op zaterdag naar de ELK komt rond tien uur even naar de cafetaria te komen zodat ik een badge kan geven aan al wie er Zondag niet bij is. Als iedereen er op tijdt is duurd het maar 5 minuutjes. Kwestie dat we allemaal met dezelfde badge rond lopen
Zo vallen we meer op


Dit is een posting van Luc (ergens op blz.2)
Die visitekaartjes drukken we af om eventueel geinteresseerden te verwijzen naar ons forum
dinsdag 5 september 2006 - 11:48
Angus

Angus

even tussen haakjes (ik heb mijn badgeke ontvangen van Michiel, dus bedankt aan hem en degene die het badgeke aan hem gegeven heeft natuurlijk )
dinsdag 5 september 2006 - 16:25
joijce

Joijce

Oke Andre, dat gaan we doen dat wordt weer vroeg op zaterdag. gr. joijce
dinsdag 5 september 2006 - 19:23
Lucl

Lucl

Je krijgt eentje zaterdag morgen Joijce heb er nog
dinsdag 5 september 2006 - 19:33
joijce

Joijce

Bedankt Luc, heb je ook een paar afdrukjes over om weg tegeven?
dinsdag 5 september 2006 - 20:10
Bowie

Bowie

Vergeet niet een badgeke over te houden voor mij, want ik kom ook.
dinsdag 5 september 2006 - 22:28
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Ik heb een link gevonden waar alles over de ELK instaat : http://elkcactus.be/
donderdag 7 september 2006 - 07:50
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

HET SPEL WERKT DUS NIET.
CTRL en C , en dan zoekbalk CTRL en V , GA NAAR en zo gaat het werken
Werk al ,ik heb de URL gewijzigd.
donderdag 7 september 2006 - 07:51
stekeltje

Tekst aangepast

Stekeltje

ja,hier staat alles klaar om in te laden voor het ELK;het is ieder jaar een hele toer om alles klaar te zetten en in de auto te krijgen,en hopen op een goede verkoop zodat we wat ruimte krijgen,ik zie jullie wel hè
als ik gelegenheid heb om er efkens onderuit te knijpen vind ik jullie zeker aan de bar?
tot vrijdag of zaterdag
PS:ik heb de stekken van die opuntia clavarioides(negerhandje) mee
donderdag 7 september 2006 - 14:15
Lucl

Lucl

Het volledige programma staat op de eerste pagina

Geen probleem Tania er zijn er genoeg
donderdag 7 september 2006 - 17:18
wolvenkind

Wolvenkind

Hallo,

Ik zou graag met de auto gaan, maar vind nergens het adres van het ELK, zelfs niet op de website.

Kan iemand me deze doorspelen aub?

Alvast bedankt,

wolvenkind
donderdag 7 september 2006 - 17:20
Lucl

Lucl

aan het station van blankenberge rechts mee draaien een beetje verder dan Sea Life op je rechter hand
Duinse Polders ( groot wit gebouw)
donderdag 7 september 2006 - 17:21
stekeltje

Stekeltje

Hallo,

Ik zou graag met de auto gaan, maar vind nergens het adres van het ELK, zelfs niet op de website.

Kan iemand me deze doorspelen aub?

Alvast bedankt,

wolvenkind


Baron Rusettelaan, 195, 8370 Blankenberge
donderdag 7 september 2006 - 18:19
wolvenkind

Wolvenkind

Hartelijk dank. Ik zal er een van de jongste zijn morgenavond!

Mijn voorkeur gaat uit naar kleine bolle dingetjes.

Ariocarpus, ephitelanta, aztekium en mijn favoriet lophophora. Ik hoop lophophora christaten te vinden ginds, dat is het uiteindelijke doel van de reis. Hopelijk heb ik geluk .

Mama zal weer boos zijn voor de nog meer cactussen overal in huis. Naast mijn halve jungle tropische planten
donderdag 7 september 2006 - 21:25
stekeltje

Stekeltje

da gaat geld kosten
donderdag 7 september 2006 - 21:42
wolvenkind

Wolvenkind

Enig idee hoeveel zoiets zou kosten? Op ebay gaan ze voor honderden euro's. Laatst op 'n beurs een grote mutant gekocht voor vijf euro. Ik twijfel tussen cereus, trichocereus en myrtillocactus. Ik moet er maar es een foto van maken. Erg mooi. Staat nu in de woonkamer te pronken!
donderdag 7 september 2006 - 22:16
stekeltje

Stekeltje

op e-bay gaan er inderdaad zotte prijzen ,maar er worden dan ook heel speciale dingen aangeboden die je nergens vind of het dat allemaal waard is moet ieder voor zich uitmaken
als je op het ELK eerst eens rondkijkt en dan koopt spaar je al vlug wat euros uit
donderdag 7 september 2006 - 23:14
Pieter

Pieter

wel er is nog altijd een imens verschil tussen een Cereus monstruosus en een Lophophora cristaat hoor. De eerste vind je in bijna elk tuincentrum (in klein formaat weliswaar) terwijl de tweede een zeer gegeerde en zelfdzame plant is voor liefhebbers. En dan haal je er die eerste lessen economie over vraag en aanbod erbij en je weet wel waar je staat
donderdag 7 september 2006 - 23:15
Wiebe

Wiebe

Klaar voor vertrek!

Wiebe

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 8 september 2006 - 09:27
wolvenkind

Wolvenkind

Wiiiiii, 't is bijna zo ver!! Ik hoop leuke spullen te vinden waarmee ik naar hartelust kan kruisen en enten!!
vrijdag 8 september 2006 - 13:20
wolvenkind

Wolvenkind

Oh ja, ik hoop ook een trichocereus bridgesii monstruose 'penis plant' te vinden.

Met een beetje veel sjans ....
vrijdag 8 september 2006 - 13:23
cactelders

Cactelders

Er stond een peniscactus heb je hem gekocht?
zondag 10 september 2006 - 20:11
wolvenkind

Wolvenkind

Ja, voor vijftien euro. Vond ik nog net te doen van prijs, goedkoper was leuk, maar ja . Hij heeft een lelijke zij-arm, dus die haal ik er af en die laat ik wortelen zodanig dat ik twee mooie planten heb.

zondag 10 september 2006 - 20:21
cactelders

Cactelders

Er stond er èèn in de hoofdhall op zarerdag , hij was zo'n 25cm en koste 20€.
zondag 10 september 2006 - 20:23
wolvenkind

Wolvenkind

De mijne is 60 cm


zondag 10 september 2006 - 21:56
Minto

Minto

De mijne is 60 cm




Da's nie mis!!! Poehpoeh!
zondag 10 september 2006 - 22:49
stekeltje

Stekeltje

post daar eens een foto van,als je wil
zondag 10 september 2006 - 22:52
Minto

Tekst aangepast

Minto

Even een sfeerimpressie van ons bezoek op zaterdag:
de foto's op willekeurige momenten genomen:

De tent:
[afbeelding verwijderd niet-https]


zij-ingang zaal:
[afbeelding verwijderd niet-https]


Tent aan einde van de middag:
[afbeelding verwijderd niet-https]


Zaal aan het einde van de middag (links ben ik zelf ook nog te zien, als je goed kijkt.)
[afbeelding verwijderd niet-https]


Het gebouw "De Duinse Polders" met hoofdingang:
[afbeelding verwijderd niet-https]


Ik, tevreden na een dag Blankenberge:
[afbeelding verwijderd niet-https]


Mijn aankopen na een lange reis terug naar Friesland:
[afbeelding verwijderd niet-https]


Closeup van de aankopen:
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 10 september 2006 - 23:04
stekeltje

Stekeltje

een mooie buit heb je daar!!!!
zondag 10 september 2006 - 23:07
Minto

Tekst aangepast

Minto

een mooie buit heb je daar!!!!


Dank je wel Sonja,

Weet je dat ik me plots realiseer, dat jij me een tijdje terug nog een klein stekje van een negerhandje had toegezegd.... Helemaal vergeten aan je te vragen....
zondag 10 september 2006 - 23:10
stekeltje

Stekeltje

ik had er genoeg mee maar wist niet meer wie er allemaal gevraagd had,
stuur je adres eens door via e-mail,dan stuur ik het per post aan je door
zondag 10 september 2006 - 23:20
cactelders

Cactelders

Wolvenjong had gesproken van Lophphora-cristaten, maar ik heb er toch gene gezien meen ik.
zondag 10 september 2006 - 23:26
Angus

Angus

ik heb er ook geen gezien hoor
maandag 11 september 2006 - 16:51
Botanist

Botanist

Ik had een group onder Yahoo willen stichten betreffende de ELK. Wat vinden jullie ervan ???
http://groups.yahoo.com/group/E-L-K
zondag 26 november 2006 - 00:08
cactelders

Cactelders

Dat lijkt een goed idee voor ons maar er zijn daar ook mensen die hun boterham verdienen ,zullen die zich niet benadeeld voelen?
zondag 26 november 2006 - 00:37
Botanist

Botanist

Kwekers hebben hun eigen website.
Mijn bedoeling is terug naar de oorspronkelijke doelstelling (voor zover ik me toch herinner) te gaan van ruilen onder liefhebbers. Dit hebben we vandaag toch ook eventjes gedaan.
Het zou moeten toestaan dat echte liefhebbers zoals wij hun lijst van gezochte planten publiceren, alsook wat ze te bieden hebben. Het zou best een lijst zijn van een dertigtal namen maximum in beide kategorieën. Zo zou ik bijvoorbeeld voor jou een plant kunnen opzij zetten omdat jij mij iets te bieden hebt dat ik zoek. Bedoeling in dit geval is voor jou nog dat gezochte plantje te hebben op de ELK, en het niet al verkocht hebben aan iemand die ik zelfs niet ken bijvoorbeeld. Kan wat gekompliceerd lijken, maar ik wil het wel proberen Alle kommentaar over het gebeuren in de loop der jaren zou ook welkom zijn. Ook bijvoorbeeld fotos van personages die in de loop der jaren op het evenement hun stempel gelegd hebben. (Voorbeelde: Pol Bourdoux en Staf Cools).
zondag 26 november 2006 - 01:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon