menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Slecht nieuws

Ga naar meest recente reactie

DieTerXz

DieTerXz

Beste cactusvrienden

Hoewel het eigenlijk een mes is dat aan twee kanten snijdt, valt het toch onder slecht nieuws wat betreft de planten.

Al een aantal jaren probeer ik het mogelijk te maken om mijn universitaire studies paleontologie te gaan doen in de VS. Aangezien dit eerder een droom was, heb ik niet getwijfeld om mijn hobby's (dieren en planten) verder uit te breiden.

Vorige week is het realiseren ervan echter in een stroomversnelling gekomen. Volgende herfst vertrek ik dus naar de VS om er op zijn allerminst vier jaar te studeren.

Aangezien ik, samenvallend met mijn examens, nog een heleboel testen moet afleggen, en het zoveel geld kost (zo'n $50000 per jaar bruto), zie ik mij genoodzaakt om (tijdelijk) te stoppen met de hobby. Dit acht ik beter dan te eindigen met een verzameling als die van wijlen Jan Wouters.

Ik zal het forum af en toe blijven volgen en jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen. Ik vind het enorm spijtig uiteraard om te moeten stoppen na nog maar 3 jaar, nu ik eindelijk op gang begon te komen.

Om geld in te zamelen voor mijn studies, ga ik ze dus verkopen. Maar:
- Aangezien er een heel aantal planten van jullie komen (die ik gratis heb gekregen), is het uiteraard maar logisch dat ik jullie deze, als jullie dat willen, zonder enig morren teruggeef zonder enige vergoeding. Indien dit zo is, gelieve me dan via mail te contacteren.
- Ik heb onder andere Alain L. stekken beloofd van Tephrocactussen en verwanten, hieraan zal ook in de mate van het mogelijke worden voldaan.
- Jullie krijgen als forumleden uiteraard voorrang in de verkoop.

Ik besef dat er een heel aantal economisch-waardeloze planten bijzitten. Wat er overblijft na de verkoop, geef ik weg, aan andere beginners, zoals jullie dat ook bij mij hebben gedaan.

Ik publiceer binnenkort een lijst met mijn planten en richtprijzen. En zal deze lijst geregeld updaten. Hierbij zal ik ook andere producten (sproeistoffen, bloempotten, ander materiaal) verkopen.

Bedankt voor jullie begrip
Michiel
donderdag 1 november 2007 - 16:45
greener

Greener

Slechte nieuws is dus goed nieuws.
Je gaat werken aan uw toekomst, kan niet beter.
Ik vermoed maar zo dat we u nog vaak genoeg voorbij zien komen
En verder wacht ik met spanning uw lijst af.
Groetjes en alvast succes gewenst!
donderdag 1 november 2007 - 17:19
cactelders

Cactelders

Vind ik ook heel goed nieuws hoor , ga ervoor ! Met sucullenten kan je altijd herbeginnen en je kennis op dat vlak blijft heus wel in Uw hoofd steken hoor! Dikke proficiat hoor, doe je best !
donderdag 1 november 2007 - 19:13
stekeltje

Stekeltje

Ik vind dat heel goed nieuws, als je zo een kans krijgt dat laat je niet liggen, aan je toekomst bouwen heeft voorang, de rest komt later vanzelf terug
donderdag 1 november 2007 - 20:01
mjohanna

Mjohanna

ik vind het ook geweldig nieuws!!
Je hebt in ieder geval al een paar jaar ervaring opgedaan en kunt zo als ouwe rot weer beginnen als je tijd en plaats hebt, ooit.
Als mijn plantjes nog leven hoef ik ze niet terug hoor.'' Eens gegeven blijft gegeven'' zeggen we hier.
Veel succes met alle voorbereidingen en we zien en horen wel als je eens tijd hebt.
donderdag 1 november 2007 - 21:37
Wardje

Wardje

Michiel,

dit is gewoon schitterend nieuws, man.
Eens je jaren in de VS voorbij zijn, is het zo simpel weer de draad van de hobby op te nemen. Je zal zien, die 4 jaar zal zo om zijn en dan ....
Veel succes in de uitbouw van je carriere, het ga je goed. Leuk dat we je kunnen blijven 'volgen' via dit forum.

Marc (Wardje)
donderdag 1 november 2007 - 21:47
Dany

Dany

Michiel, dat is fantastisch dat je zo'n kans krijgt, gewoon meepakken met beide handen. Wat mijn aandelen in je verzameling betreft hoop ik dat ze je veel geld opleveren. Veel succes en hou ons wat op de hoogte.
donderdag 1 november 2007 - 23:18
Lucl

Lucl

Veel succes toegewenst
vrijdag 2 november 2007 - 09:17
maurice2

Maurice2

dieterxz

man grijp deze kans met beide handen,uwe hobby kunt u later nog altijd opnieuw beginnen, maar zo een kans krijg ge maar een keer in je leven.grijp ze dus. ik hoop dat uw collectie u veel gaat opbrengen,want dat zal nodig zijn. nog veel geluk met je studies verder.

maurice2
vrijdag 2 november 2007 - 09:53
WillyN

WillyN

Proficiat Michiel,
Grijp die kans met twee handen.
Omdat ik je zo een beetje ken, ben ik er zeker van dat je en prachtig resultaat zult halen.
Voor de rest denk er aan, die plantjes zijn altijd een "hobby".
En de draad opnemen later doe je toch.
Ik ben zeker blij voor jou, maar ook voor je moeder, ze kan nu terug tomaten planten in de serre
vrijdag 2 november 2007 - 10:33
Harry54

Harry54

Veel succes Michiel: eerst doen wat je droom is en de plantjes komen wel weer.
(ik ben geloof ik wel 4 keer gestopt en later toch steeds maar weer begonnen)

groet Harry

ps. geldt het stoppen ook voor cacti-guide?
vrijdag 2 november 2007 - 11:26
Pieter

Pieter

Michiel, heel mooie en ambitieuze plannen heb je daar! Proficiat man!
vrijdag 2 november 2007 - 11:34
DieTerXz

DieTerXz

Bedankt voor jullie steun allemaal! Vandaag heb ik mijn serre nog eens goed opgeruimd, en de planten binnen gezet voor de winter. Gelukkig had ik nog niet geïnvesteerd in een verwarming en een zaaibak. Binnen de 3-4 weken kom ik op het onderwerp terug met een lijst van planten en ander materiaal. Ik hoop dat het mij tenminste iets opbrengt.

Harry, ook op CactiGuide ga ik weinig tot niets meer kunnen bijdragen voorlopig. Ik zal het daar in de loop van de week ook laten weten. Wel ben ik van plan om mijn functie als Cactus Picture Contest-moderator te behouden.
vrijdag 2 november 2007 - 17:44
Alain1

Alain1

Ook van mijn kant veel succes gewenst met uw studies aldaar.

En ... stuur af en toe eens wat naar ons ( email, foto's, en vooral veel zaden ).
Hopelijks blijf je daar wonen ... we kunnen dan eens een bezoekje brengen ...

Laat uw kans niet liggen!

Alain1
vrijdag 2 november 2007 - 19:30
Ferdinand

Ferdinand

Veel succes Michiel, Zo een kans krijg je maar één keer. De plantjes komen achteraf wel weer terug.
Fernand
vrijdag 2 november 2007 - 21:03
jumperke

Jumperke

Veel succes!

groetjes jerko
zondag 4 november 2007 - 12:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon