menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tips allerhande

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Zou het evident zijn een nieuwe topic te openen (in de zin van bvb Fotografie e.d.) waarin allerhande vragen kunnen gesteld worden omtrent verzorging (algemeen), zaaien, stekken, enten enz.en waarin men ten allen tijde zijn gading zou kunnen vinden zonder weer te moeten terug grijpen naar een of andere Topic waar gelegenderwijs een dezer hoger aangehaalde subrubriek al eens zijn behandeld en waarvoor men dan weer de hele resem topics moet afzoeken om te achterhalen "waar zit dat nu weer"?
Ik denkt dat daar de "anciens" hun werk aan zullen hebben (?) en voor o.a. die beginners wordt het een stuk gemakkelijker.
donderdag 18 oktober 2007 - 16:46
jumperke

Jumperke

Dit lijkt me wel goed!
Zo gaat het allemaal makkelijker he.

groetjes jerko
donderdag 18 oktober 2007 - 20:13
Alain1

Alain1

Ik kan verschillende gepinde topics aanmaken vb zaaien, enten , stekken, ziekten, potgrond, bestrijdingsmiddelen, watergift, overwinteren, serres, meststoffen, ... als jullie dat willen.
Het probleem zal dan wel zijn dat bijna het volledige eerste blad zal volstaan met gepinde topics. We kunnen hier niet werken met voorbeeld een topic "veel gestelde vragen " en daaronder nog mapjes en submapjes en nog verder. Je weet wel mat ik bedoel.
Aan jullie de keus en tips ...

vrijdag 19 oktober 2007 - 00:05
Tim

Tim

Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn, is om per onderdeeltje (zaaien, stekken, serres...) 1 post te doen met duidelijke hoofding (in 't groot en in 't vet) en die post nadien steeds te editeren, aanpassen zoals u wil, als er iemand iets aan wil toevoegen.
Maar ik denk dat alleen de moderators daar toelating voor hebben.

Anders weet ik het ook nog niet zo direct
vrijdag 19 oktober 2007 - 00:10
Paronoto

Paronoto

Wij, bij Cactusweelde, hebben iets dergelijks OP PAPIER, laatst nog maar eens bijgewerkt door de Willy en de verschillende onderwerpen zijn ingedeeld in rubrieken (geïllustreerd met fotos en tekeningen) samen 72 blz....Eerder bedoeld voor prille beginners maar 't zou kunnen dienen als leiddraad of "achtergrond info"...'t Is maar een idee.
We kunnen de rubrieken ook nummeren en een index bijhouden zodat het opzoeken minder werk vraagt
vrijdag 19 oktober 2007 - 16:50
Paronoto

Paronoto

Ik kan verschillende gepinde topics aanmaken vb zaaien, enten , stekken, ziekten, potgrond, bestrijdingsmiddelen, watergift, overwinteren, serres, meststoffen, ... als jullie dat willen.
Het probleem zal dan wel zijn dat bijna het volledige eerste blad zal volstaan met gepinde topics. We kunnen hier niet werken met voorbeeld een topic "veel gestelde vragen " en daaronder nog mapjes en submapjes en nog verder. Je weet wel mat ik bedoel.
Aan jullie de keus en tips ...




Alles zal wel weer bij het "oude" blijven merk ik...soms al eens veel blabla en zeer weinig wol...Zie hoger en lager...Ideeen X zoveel enz, enz, enz. Ondertussen gaat het verder met "wetegijniewatdatis" en "wamoenekikdoenmetdieneplantdikiknieken" "moenekiknuverpottenenwanneer" mag men met wijwater gieten....
zondag 21 oktober 2007 - 21:20
Dany

Dany

Zou het niet mogelijk zijn om één vast gepinde topic te maken bv. "Tips allerhande" en daaronder gewoon links te plaatsen die je dan doorsturen naar het gvraagde onderwerp bv. link over verpotten, link zaaien, link enten enz...
zondag 21 oktober 2007 - 21:33
stekeltje

Stekeltje

een vaste topic kan je zeker maken: plantindentificatie
zondag 21 oktober 2007 - 21:35
Paronoto

Paronoto

een vaste topic kan je zeker maken: plantindentificatie


Plantenidentificatie.....komt er daar onlangs een meisken met een vraag over die Crassula...is al vier keer beantwoord als ik me goed herinner kwam de eerste aanzet van cactelders over dezelfde soort en aanverwanten..Zoeken, zoeken X zoveel keren. Ordnung muss sein!
zondag 21 oktober 2007 - 22:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon