menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Serre

Ga naar meest recente reactie

Tim

Tekst aangepast

Tim

Als je op onderstaand linkje klikt zie je een serretje staan dat verkocht wordt.
Qua afmetingen zit het wel snor voor mij. Ik kan max. tot 2mx3m gaan. Het kindje en Sophie moeten ook nog wat hof hebben he

Het is eigenlijk geen geld, maar is dit volgens jullie een interessant serretje?

http://www.makro.be/Content/promoties/folders/viewfolder/1/index.jsp?fld=2007020N0&pag=21&slc=134369&prd=1507246
dinsdag 25 september 2007 - 20:08
TomJ

TomJ

Zo wie zo kan je geen miskoop doen voor die prijs.
Het dakprofiel lijkt me licht, maar dat is moeilijk te zien op de foto.
1 dakraam is echter te weinig, zelfs als er een vliegenraamdeur konstant instaat.
Dat is trouwens een veel voorkomende fout in de serres die ik zie: veel te weining luchtcirculatie.
Dus extra dakraam, en zorg voor electriciteit voor minstens 1, best 2 ventilatoren.

Groetjes,
Tom
dinsdag 25 september 2007 - 20:17
aztekiops

Tekst aangepast

Aztekiops

Hallo Tim,

Ik heb ooit ook een Hall's serre gekocht in de Makro. De prijs is zeer aantrekkelijk maar de serre op zicht is echter bijzonder licht van constructie. Ik heb er een viertal jaar kunnen van genieten tot de fameuze storm van dit jaar in januari. Toen heeft ze het werkelijk volledig begeven en heb ik gezegd nooit meer. Gelukkig stonden er geen planten meer in enkel een stapeltje brandhout. Ik kan je alleen maar adviseren: laat je niet vangen door de prijs!

Mvg,
Stefaan

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 25 september 2007 - 20:37
cactelders

Cactelders

Eerst wxas ik ook geneigd om te zeggen dat je voor die prijs niet kan gekl.... worden , na het zien van AZTEKIOPS zijn posting ben ik geneigd om te zeggen: wacht nog wat ,je baby gaat voor!
dinsdag 25 september 2007 - 20:44
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

oeioei stefaan tis te hopen da da bij mij nie gebeurt zenne
maar Tim
als je nog wat kan sparen dan zou ik toch een iets zwaarder model nemen ik heb voor 1500 euro een serre van 12m² maar het verschil is wel dat de zijden schuin staan zodat de wind er meer overgaat en dat je niet voor hebt zoals stefaan .
Maar daar moet je wel een bekke meer geld voor over hebben he
Het merk waarvan ik mijn serre heb gekocht is ALU-hobby serre en ik heb er niet over te klagen
het is tot nu toe een zéér stevig serreke
alvast veel succes me het kieze van uw serre he
en ja laat u nie te veel mislijden door de prijs

groeten Damy
dinsdag 25 september 2007 - 21:13
Tim

Tim

Ik zal er dan maar met mijn pollekes van afblijven.

Ik heb er natuurlijk wel wat geld voor over, zolang de afmetingen maar binnen de perken blijven.
Ik zag deze staan in 't foldertje en dacjht misschien een zaakje te kunnen doen...niet dus

Ik zal in mijn verlof een keer langsgaan bij ACD in Roeselare.
dinsdag 25 september 2007 - 21:53
Tomby

Tomby

Wat is eigenlijk het nadeel van serres uit plexiglas ipv glas? is dit te doen voor cactussen? zoja welke dikte moeten die ramen dan hebben? Je ziet wel regelmatig serre's te koop maar heb geen idee van wat een goede serre is. Zelf 1 ineensteken met glas zie ik niet zo meteen zitten, ik heb al moeite met een gaatje maken in glas laat staan alles op maat snijden. en een skelet van een serre is makkelijk in1 getimmerd en is dan 10 keer steviger als zo1 uit de macro. maar dan moet ik wel weten of je met plexi kan werken natuurlijk.

Grtz Tom
dinsdag 25 september 2007 - 22:13
Wardje

Wardje

Tim,

ik zou toch ook eerder een wat steviger model nemen; Ik had vroeger een serre van Filclair (Bavikhove), nu heb ik er een van Stappaerts (twwedehands en heel degelijk nl gemaakt van professionele serres). Als je wil post ik een paar foto's van de dag dat ze die bij mij hebben gezet.BTW de prijzen van Stappaerts zijn echt heel schappelijk (een serre van 6 op 6,5 kostte een jaar geleden zo'n 2000 euro, plaatsing en levering inbegrepen). Dit om je een gedacht te geven, ik weet wel dat je zo'n afmeting te groot vind. Er is mogelijkheid om ze zelf te plaatsen als bouwpakket. Eens informeren kan nooit geen kwaad, je weet maar nooit.
dinsdag 25 september 2007 - 22:22
Tomby

Tomby

Quote: om nog niet te spreken van je kelder, tuin, atelier etc vol met minuscule glassplintertjes

Daarom wilde ik het niet met glas doen, mijn broer zijne kleine loopt graag rond en valt veel etc, dus niet echt iets om mee te beginnen, ik heb in de constructiebouw gezeten(zo automatische machines in1prullen) dus met plexiglas consoorten weet ik wel te werken en dat kan je altijd opkuisen zonder enig gevaar (behalve als je dan struikeld ofzo majah, der zijn grenzen..)
Geen idee wat ze in de winkels verkopen maar ik zag onlangs hele grote platen voor heel weinig geld, ik had een dunne gekocht voor een lampafkasting te maken en ben der heel blij mee maar denk dat het plexiglas is, ik heb de chemie kennis niet maar lijkt me te hard voor polycarbon te zijn.

Grtz Tom
dinsdag 25 september 2007 - 22:39
Tim

Tim

Tim,

ik zou toch ook eerder een wat steviger model nemen; Ik had vroeger een serre van Filclair (Bavikhove), nu heb ik er een van Stappaerts (twwedehands en heel degelijk nl gemaakt van professionele serres). Als je wil post ik een paar foto's van de dag dat ze die bij mij hebben gezet.BTW de prijzen van Stappaerts zijn echt heel schappelijk (een serre van 6 op 6,5 kostte een jaar geleden zo'n 2000 euro, plaatsing en levering inbegrepen). Dit om je een gedacht te geven, ik weet wel dat je zo'n afmeting te groot vind. Er is mogelijkheid om ze zelf te plaatsen als bouwpakket. Eens informeren kan nooit geen kwaad, je weet maar nooit.


Het is toch deze die je bedoelt http://www.alu-hobbyserresstappaerts.be/

Ik zal er morgen eens een mailtje naar sturen of een belleke doen.
dinsdag 25 september 2007 - 22:48
Tomby

Tomby

aan die bemossing had ik zo direct niet gedacht eigenlijk, aan de krassen wel, en hoe zit het dan met het kraseffect van polycarbon? feit is wel dat je over het dak van de serre zou kunnen stappen (op de draagbalken natuurlijk niet int midden van een glas) dus zou je die wel altijd kunnen afschrobben langs vanboven. moet een glaze serre ook niet na enige tijd volledig geboend worden? want zover ik weet heeft glas ook algengroei als je het niet afwast. het is wel waar dat plexi een lastige krasgehalte heeft maar plexi ga ik zoiezo niet meer aan denken wegens de broosheid.
dinsdag 25 september 2007 - 23:57
Wardje

Wardje

CITAAT:
">#666666;'>
Tim,

ik zou toch ook eerder een wat steviger model nemen; Ik had vroeger een serre van Filclair (Bavikhove), nu heb ik er een van Stappaerts (twwedehands en heel degelijk nl gemaakt van professionele serres). Als je wil post ik een paar foto's van de dag dat ze die bij mij hebben gezet.BTW de prijzen van Stappaerts zijn echt heel schappelijk (een serre van 6 op 6,5 kostte een jaar geleden zo'n 2000 euro, plaatsing en levering inbegrepen). Dit om je een gedacht te geven, ik weet wel dat je zo'n afmeting te groot vind. Er is mogelijkheid om ze zelf te plaatsen als bouwpakket. Eens informeren kan nooit geen kwaad, je weet maar nooit.


Het is toch deze die je bedoelt http://www.alu-hobbyserresstappaerts.be/

Ik zal er morgen eens een mailtje naar sturen of een belleke doen.


ja, Tim, deze bedoel ik
woensdag 26 september 2007 - 07:58
stekeltje

Stekeltje

hier maken ze ook serres, en naar het schijnt heel degelijke konstructies aan schappelijke prijzen
wat info vragen verplicht tot niets
MARCOEN nv
Dhr. Marc Marcoen
Kouterbaan 68 - 9310 Herdersem
Tel. 053 21 64 05 – Fax 053 77 76 15
[email protected]

woensdag 26 september 2007 - 10:01
Pirex

Pirex

Tim,
Je zou toch eens langskomen?
Dan kan je ook meteen 2 verschillende constructies zien, waaronder Halls.
En meer dan waarschijnlijk staan er nog wel plantjes die je interesseren, en straks niet meer te bereiken zijn, als de serre geisoleerd is, alles binnen gezet wordt en de deur dicht gaat voor de winter.
Pieter, waar blijf jij?
En Dirk, ik woon te ver zeker?
Paul

woensdag 26 september 2007 - 10:25
maurice2

Tekst aangepast

Maurice2

TIM

hier nog een adres van een serrebouwer.
http://www.vandendijk.be/

maurice2
woensdag 26 september 2007 - 10:37
AndreV

Tekst aangepast

AndreV

Tim, ik heb zelf maar een klein muurserretje van Euroserre in Genk.
Het was in elk geval zacht geprijst, maar je moet zelf maar eens zien op hun website:
http://www.euroserre.com. Hun materiaal is zeer degelijk, en vergezeld van een gedetailleerd bouwplan.
Ikzelf heb het probleemloos kunnen monteren. Alles paste werkelijk perfect.
Succes ermee
woensdag 26 september 2007 - 11:07
Tim

Tim

Aan allen bedankt voor de links.
Ik ga ze vanavond allemaal eens uitpluizen.


@Paul: Ik heb nog een paar drukke werkweken en dan ben ik een maand (jawel een maand) in verlof.
woensdag 26 september 2007 - 11:22
cactelders

Cactelders

Zal zeker eens afkomen hoor Paul , probeer met nog iemand af te spreken zodat het de moeite is voor U om verse koffie te zetten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
woensdag 26 september 2007 - 12:44
Pieter

Pieter

Paul, ik blijk al enkele maandan vaststeken in een overdrukke agenda. Zeker niet vergeten hoor!!!
woensdag 26 september 2007 - 12:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon