menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gymnocalycium netrelianum

Ga naar meest recente reactie

AlainFSD

AlainFSD

Had ik het niet gezegd, het zou niets worden met de Gymnocalyciums tijdens deze sukkelzomer
Wel ze staan nu massaal in bloei waaronder ook voor het eerst dit kleintje, gezaaid in 2004. De plant staat in een drieduims-pot (7,6 cm) en terwijl het plantje zelf amper een doorsnede heeft van drie centimeter is het toch al bij machte om bloemen van tweemaal die diameter te produceren.
Gymno's, ook na al die jaren, ze blijven me verbazen

[afbeelding verwijderd niet-https]

Alain
woensdag 22 augustus 2007 - 18:32
stekeltje

Stekeltje

heb je in Oostende een speciaal zonnetje?
woensdag 22 augustus 2007 - 19:12
AlainFSD

AlainFSD

heb je in Oostende een speciaal zonnetje?


Hey stekeltje, het is vandaag met uitzondering van de sterke wind inderdaad eindelijk nog eens een zomerse zonnige dag geworden. De cactussen hebben er zo hun voordeel bij gedaan want talloze Gymno's stond al weken te popelen om eindelijk hun bloemen te kunnen tonen.

groetjes,

Alain
woensdag 22 augustus 2007 - 20:01
bisschop

Bisschop

alain,
de zon is hier ook niet en toch heb ik bij een van je gymno's een bloem de andere van dezelfde soort geeft geen bloem dus geen bestuiving en geen zaad. Spijtig
Marleen
woensdag 22 augustus 2007 - 22:48
AlainFSD

AlainFSD

alain,
de zon is hier ook niet en toch heb ik bij een van je gymno's een bloem de andere van dezelfde soort geeft geen bloem dus geen bestuiving en geen zaad. Spijtig
Marleen


Niet wanhopen hé Marleen, heel wat Gymno's zijn hoe zal ik het stellen,
zelf-compatibel,
als je met een verfborsteltje gedurende verschillende tijdstippen per dag (zo'n uur tussenlaten) de meeldraden oogst en die op de stamper plaatst kun je soms tot onverhoopte resultaten komen en dit in tegenspraak met wat soms in dure boeken wordt verteld
Moet je eens doen, heb je een naam van die plant ?
Want met sommige lukt het soms, met anderen nooit. Maar altijd het proberen waard.

alain
woensdag 22 augustus 2007 - 23:06
bisschop

Bisschop

alain het is een gumno quehlianum v rolfianum schick 1948
zo staat het op de plant.
Bestaat het : ik koop 2 gymno's met dezelfde naam bij sonja en ze hebbe een andere bedoorning. Kan dit?
mvg
marleen
donderdag 23 augustus 2007 - 16:36
AlainFSD

Tekst aangepast

AlainFSD

alain het is een gumno quehlianum v rolfianum schick 1948
zo staat het op de plant.
Bestaat het : ik koop 2 gymno's met dezelfde naam bij sonja en ze hebbe een andere bedoorning. Kan dit?
mvg
marleen


waarschuijnlijk niet Marleen, kun je een foto posten van beide planten ?

Alain
vrijdag 24 augustus 2007 - 00:32
bisschop

Bisschop

Alain ik ga het dit weekend aan dochter vragen want ik heb er geen verstand van.
Ik heb vandaag met mjn penseeltje bezig geweest nu afwachten ....
mvg
marleen
vrijdag 24 augustus 2007 - 17:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon