menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Obregonia familie

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

De zaailingen:
[afbeelding verwijderd niet-https]
Die dubbelkop daar ben ik echt wel gek van (4€ bij Peeraer):
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
Een familiefoto- de reus ,de normale en den dubbelen !:
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 21 augustus 2007 - 18:44
Pieter

Pieter

Heel mooi Dirk. En die zaailingen zien er heel goed uit hoor!!!
dinsdag 21 augustus 2007 - 18:48
stekeltje

Stekeltje

ik vind dat hij goed op weg is om beroepskweker te worden
dinsdag 21 augustus 2007 - 18:54
cactelders

Cactelders

Als ge het verschil ziet , dan weet je het wel nietwaar al wat daar stond was gewoon af !!!!!!!!
dinsdag 21 augustus 2007 - 18:58
stekeltje

Stekeltje

Als ge het verschil ziet , dan weet je het wel nietwaar al wat daar stond was gewoon af !!!!!!!!

ik ben wel op U bezig hè Dirksken
dinsdag 21 augustus 2007 - 19:07
cactelders

Cactelders

Meiske toch ze zijn nog uit het zakje niet , we zullen binnen 5 jaar eens klappen als ik de resultaten bereikt heb die( velen van) jullie al lang bereikt hebben !
dinsdag 21 augustus 2007 - 19:18
Ferdinand

Ferdinand

Dirk,
Zeg niet meer dat U een beginneling zijt. Vele profs. doen het veel minder hoor.
Proficiat.
Fernand
dinsdag 21 augustus 2007 - 19:20
cactelders

Cactelders

Ik heb wel de indruk dat ik , voor mij , goed zit met die baggy-methode! De zaaibakjes zijn behandeld tegen schimmel en insecten en de zeldzame keren dat zo een zakje opengaat wordt het terug bestoven binnenin met hetzelfde mengsel ! Ik heb het klaarstaan naast de zaaibak! Om de twee a drie weken ga ik het ganse zooitje gaan bekijken , lijkt me best want moest het bij mij thuis staan ik zou er niet kunnen afblijven .
dinsdag 21 augustus 2007 - 19:29
AndreV

AndreV

Komt die obregonia van dat erstje zaden van mij Dirk?
Indien ja, zal ik bij u om een zaailingske komen, want van mijn zaaipoging schiet practisch niets meer over
dinsdag 21 augustus 2007 - 19:59
cactelders

Cactelders

Ja, uiteraard André kom maar, das Uw gerief , flink geschoten nietwaar? Zal ik de volgende maal een bakje apart vullen? Of wacht ik nog een paar maand?
dinsdag 21 augustus 2007 - 20:07
Tim

Tim

Pfff prachtige die Obregonia's die je daar laat zien.

Respect man...respect zeg ik u
dinsdag 21 augustus 2007 - 20:17
cactelders

Cactelders

Wel Willy ik zit zo te denken op wat je zei in vorige topic over het verspenen in kussentjes; moesten we dat met die Obregonias ook van den eerste keer doen en de wet van de sterkste laten gelden ( er zal er wel ééntje overblijven) wat denk je?
Anders iemand ervaring met Obregoniazaailingen??????????
dinsdag 21 augustus 2007 - 21:45
bisschop

Bisschop

Andre,
bedankt om eens te zeggen dat het bij jullie ook mis gaat. Als dfat hier is denk ik steeds "maar die mensen op het forum die hebben dat niet het is beginners misserie"
marleen
dinsdag 21 augustus 2007 - 21:47
cactelders

Cactelders

Marleen het is ook maar met cactussen dat het zo gaat hoor ,ik probeer anders ook al gans mijn leven en heb nog maar één dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dinsdag 21 augustus 2007 - 21:50
maurice2

Maurice2

bisschop

u kent het spreekwoord "al doende leert men" .u moet niet denken dat bij beroeps kwekers alles lukt wat die zaaien, daar gaat ook al eens iets mis. maarja die zaaien dan ook met tienduizende zaden per soort.en de opkomst vaneen soort is ook al beter als van een andere soort.
wie niet zaait,kan ook niet teleur gesteld worden over de opkomst van het zaaisel.

maurice2
dinsdag 21 augustus 2007 - 21:57
Dany

Dany

Wel Willy ik zit zo te denken op wat je zei in vorige topic over het verspenen in kussentjes; moesten we dat met die Obregonias ook van den eerste keer doen en de wet van de sterkste laten gelden ( er zal er wel ééntje overblijven) wat denk je?
Anders iemand ervaring met Obregoniazaailingen??????????

Ik heb dat ooit eens gezaaid eind de jaren 90, ik had denk ik ongeveer 10 à 12 plantjes van de 20 zaadjes ik heb een er een 5 tal geent en de rest op eigen wortel, ik heb die gewoon verspeend zoals andere zaailingen en ik heb nu nog 3 op eigen wortel en 2 geent, ik zal morgen eens een foto plaatsen.
dinsdag 21 augustus 2007 - 22:07
cactelders

Cactelders

Dank U Dany, is het mogelijk om de geénte en de eigen wortel eens naast elkaar te plaatsen om het verschil in groootte te zien?
dinsdag 21 augustus 2007 - 22:15
Dany

Dany

CITAAT:
">#666666;'>
Wel Willy ik zit zo te denken op wat je zei in vorige topic over het verspenen in kussentjes; moesten we dat met die Obregonias ook van den eerste keer doen en de wet van de sterkste laten gelden ( er zal er wel ééntje overblijven) wat denk je?
Anders iemand ervaring met Obregoniazaailingen??????????

Ik heb dat ooit eens gezaaid eind de jaren 90, ik had denk ik ongeveer 10 à 12 plantjes van de 20 zaadjes ik heb een er een 5 tal geent en de rest op eigen wortel, ik heb die gewoon verspeend zoals andere zaailingen en ik heb nu nog 3 op eigen wortel en 2 geent, ik zal morgen eens een foto plaatsen.

Correctie. Ik heb dit gezaaid op 28/03/1999. 10 zaadjes van bij de Gebr.Deherdt, gekiemd op 08/04/1999, opkomst weet ik niet, ik heb over 2 geent en 3 op eigen wortel. heel voorzichtig verspenen, opletten voor de beschadiging van de heel fijne haarwortels.
dinsdag 21 augustus 2007 - 22:22
Dany

Dany

Dank U Dany, is het mogelijk om de geénte en de eigen wortel eens naast elkaar te plaatsen om het verschil in groootte te zien?

Ja ik zal dat doen en je zal zien dat er geen groot verschil is. Ze zijn wel geent op een kleine echinopsis hybride die nu al helemaal in de grond zit. Ik heb die ook het zelfde jaar verspeend. Zal morgen juiste datum van verspenen geven is op dezelfde dag van het enten gebeurt en dat staat op achterkant etiket, zo weet ik wat geent is en wat niet van mijn eigen zaailingen
dinsdag 21 augustus 2007 - 22:32
bisschop

Bisschop

Dirk ik wens je toch succes met je cactussen
't is wel dat het met de rest zo niet als met de cactussen
woensdag 22 augustus 2007 - 08:34
Dany

Dany

Hier de beloofde foto. op de eerste rij 3 wortelecht, op de tweede rij 2 geent, zoals je ziet hebben deze reeds gebloeid, dit jaar voor de eerste maal
Gezaaid 28/03/1999; Gekiemd 08/04/1999; Geent en verspeend 11/07/1999

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 22 augustus 2007 - 14:15
cactelders

Cactelders

Buiten het feit dat ze al geslachtsrijp zijn en iets boller is er qua grootte geen echt verschil merkbaar meen ik !!!
woensdag 22 augustus 2007 - 14:25
joijce2

Tekst aangepast

Joijce2

zier er goed uit Dirk
woensdag 22 augustus 2007 - 15:48
Tomby

Tomby

zeer mooie planten! ook die van jou Dany, zeer mooie variaties. Hebk weer 1tje op me verlanglijst staan hehe

Grtz Tom
donderdag 23 augustus 2007 - 19:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon