menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dahlias in ietskes strakke schikkingen

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

Toen ik zag dat er een aantal Dahlia’s afgekraakt waren door dat lelijk weer, heb ik er maar eventjes iets mee gedaan

Dit is een schikking in een zinken strakke schaal waarin ik de strakheid geaccentueerd heb door de rechte blokken van het gekleurd steekschuin een aantal cms te laten uitkomen boven het recipiënt. Ik heb de strakheid nog eens herhaald door lijnen te maken met Agapanthusbladeren (die gewoon tussen steekschuim en zink gestoken). Er zitten 1 + ¾ steekschuim in , ik heb de lijn tussen 2 blokken dus met 1 Agapanthusblad weg gewerkt
Hier is gekozen om met bloembuisjes te werken. Omdat gekleurd steekschuim eigenlijk nooit voldoende water opneemt om de bloemen een eindje te laten in steken. Het gekleurd steekschuim heeft als bedoeling zichtbaar te blijven, ( en verandert ook van kleur als je het nat gemaakt hebt en het daarna uitdroogt. Bovenaan) De Dahlia’s hebben een licht rozelila tintje vandaar de kleurkeuze voor dit steekschuim. De ronde bloemen doorbreken even de strakheid. Je zult wel zien dat er niet langs beide kanten een blad zit, dit komt omdat ik het steekschuim reeds gebruikt heb voor een totaal ander type bloemen (Lelies en ook eens voor Calla's en die naar een richting keken) Dus als nieuwe schikking zou ik zeker langs beide kanten een blad steken

[afbeelding verwijderd niet-https]

Door dit vaagrode recipiënt heb ik de witte Dahlia’s een aantal rode als gezelschap gegeven. Doordat het een strak recipiënt is, heb ik opnieuw met lijnen gewerkt. Nu wel diagonaal omdat een Dahlia een ronde bloem is en die geknakte bloemen niet zo gelijk van grootte waren. Op die manier kon ik dat camoufleren
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 27 juli 2007 - 20:38
fotoelfje

Fotoelfje

Waren er zoveel geknakt of heb je er uiteindelijk nog bij geknipt?
De eerste schikking vind ik leuk, alleen vind ik het jammer dat de bloemen in grootte afnemen naar links, ik zou ze meer gevarieerd hebben geplaatst.
Dat wit met rood zegt mij persoonlijk niet zoveel.
vrijdag 27 juli 2007 - 21:15
Nigella

Nigella

Waren er zoveel geknakt of heb je er uiteindelijk nog bij geknipt?
De eerste schikking vind ik leuk, alleen vind ik het jammer dat de bloemen in grootte afnemen naar links, ik zou ze meer gevarieerd hebben geplaatst.
Dat wit met rood zegt mij persoonlijk niet zoveel.

dat in grootte laten opgaan hebik juist expres gedaan, dat was zo mte de lelies ook , ik begon met de minst opene. Hier heb ik maar echt de geknekte gebruikt, dus zo kieskeurig was ik niet. Is wel een foto van een aantal dagen geleden hoor, toen het daar zo erg geweest is, waren die afgeknakt
vrijdag 27 juli 2007 - 23:17
corrielat

Corrielat

Ik vind de kleurkeuze wel heel goed, vooral omdat alles min of meer terug te vinden is in het object,
zaterdag 28 juli 2007 - 01:28
Bowie

Bowie

Prachtig!
zaterdag 28 juli 2007 - 12:58
nientje

Nientje

mooi
nientje
zaterdag 28 juli 2007 - 20:52
nora

Nora

werkelijk prachtig, eenvoudig, sober en gewoon mooi
zaterdag 28 juli 2007 - 22:21
Nigella

Nigella

merciekes allemaal, juist van dat sobere van stijl daar hou ik van , al vind ik de romantische stijl ook leuk, maar bij mij past beter de sobere strakke stijl
zondag 29 juli 2007 - 09:32
RVRV

RVRV

Persoonlijk : vind ik het eerste : heel mooie

RV
maandag 6 augustus 2007 - 21:20
Adrienne

Adrienne

Wauw wat je met een weinig bloemen en een
blokje gekleurde oase al niet kan doen.
dinsdag 7 augustus 2007 - 10:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon