menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ezelsoor

Ga naar meest recente reactie

74anais

74anais

Hallo,
omdat ik heel graag werk met ezelsoor heb ik thuis in de tuin enkele plantjes staan .
Nu was mijn vraag wie er weet wanneer ik best de blaadjes pluk om te drogen zodat er nieuwe blaadjes kunnen groeien .
groetjes 74anais
woensdag 11 juli 2007 - 00:06
Pruimke

Pruimke

ik zie dat hier nog niemand heeft op gereageerd, wel een beetje laat misschien.
maar ezelsoor kan je ook veers gebruiken in je bloemstukken en drogen zo zachtjes in.
of je kan de blaadjes bij een grote van +- 4 5 à 6 cm afsnijden en laten drogen.

succes
woensdag 22 augustus 2007 - 21:52
Nigella

Nigella

als je ezelsoor droogt en dan wil gebruiken , breekt het blad en kun je het niet meer gebruiken voor een applicatie

maar in een stuk vers verwerken met andere materialen die opdrogen lukt aardig

wat je wel eens kunt wagen mocht je veel applicatiewerk (lijmen op piepschuim vb) met bladeren maken; ze knippen en ze ook in de diepvries stoppen zoals we witte abeel diepvriezen. Je legt ze allemaal mooi naast en op elkaar in een doos vb van ijskreem)

succes
donderdag 23 augustus 2007 - 10:05
Jose47

Jose47

Hoi Anais,

Heb jij die ezelsoor (stachys byzantina) in je tuin staan of in potten ?
Ik zelf wil dit al een hele tijd, ik vind het een heel mooi blad, maar denk dat het nogal een verwilderde plant is of valt dit mee ?

Hoe je het best gebruikt weet ik dus niet.
Groetjes
Josée
zondag 26 augustus 2007 - 12:24
74anais

74anais

Hallo Josée ,

ik heb 4 plantjes ezelsoor staan in de tuin . Het zijn mooie volle plantjes (dicht bij de grond )geworden met veel blad .
Daarom dat ik wou weten wanneer ik blad mocht afdoen zodat de plant niet kan verwilderen .
Op dit moment staan er heel mooie vrij grote blaadjes (ongeveer 10cm en breed) aan en ik ga ze deze week afdoen om ze te verwerken in een bloemstuk . Ik heb de plantjes in mei gezet en ze zijn eigenlijk heel gemakkelijk gegroeid .

groeten anaïs
zondag 26 augustus 2007 - 13:21
Jose47

Jose47

Fijn om te weten, dan ga ik ze ook zetten, ik dacht dat het een hele wildernis zou worden, maar je hebt gelijk als je erop tijd blaadjes afhaalt zal het wel meevallen, ik vind nog wel een plaatske.

Heb in een tuincentrum ook eens bollen zien staan die met deze bladeren beplakt waren, was ook heel mooi. Na het beplakken zou het wel best zijn om er een vochtige windel een nachtje rond te doen,zodat alles goed aansluit, (zelfde als met bv. abeelblad).


Groetjes
Josée
zondag 26 augustus 2007 - 13:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon