menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloemen aanvullen die makkelijk te DROGEN zijn of INDROGEN in een bloemstuk

Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Hallo

er is hier al een paar keer gevraagd welke bloemen indrogen
daarom zou ik een vastgepinde topic daarvan maken waar iedereen kan toevoegen , al dan niet met foto's welke bloemen zij/hij reeds gedroogd heeft of die makkelijk indrogen in bleomstukken

ik begin maar met te melden dat donkere gevulde pioenen
mooi indrogen als je ze omgekeerd aan een draad laat drogen, zonder dat ze ergens tegen aan hangen

dat Hydrangea (hortensia) mooi indroogt op verschillende manieren, maar het mooist als ze al een beetje papierachtig aanvoelen. Je kunt ze omgekeerd hangend drogen, je kunt ze in waspoeder drogen (wel kostelijke methode ook al gebruikt je supergoedkoop wasproduct) je kunt ze in een bodemke water van +- 1cm laten indrogen. Tip voor Hydrangea's , als je ze juist onder de bloem aanbindt met fijn binddraad dan vallen ze minder open.
Ze drogen ook mooi in op Oasis steekschuim



Hydrangea (hortensia) mooi indroogt op verschillende manieren, maar het mooist als ze al een beetje papierachtig aanvoelen. Je kunt ze omgekeerd hangend drogen, je kunt ze in waspoeder drogen (wel kostelijke methode ook al gebruikt je supergoedkoop wasproduct) je kunt ze in een bodemke water van +- 1cm laten indrogen. Tip voor Hydrangea's , als je ze juist onder de bloem aanbindt met fijn binddraad dan vallen ze minder open.
Ze drogen ook mooi in op Oasis steekschuim


Sedum herfstfraude droogt heel mooi in in oasis

Dahlia Arabian Night , de zwart rode Dahlia droogde heel mooi in door hem gewoon op 1c water te laten staan (toevallige ontdekking)

voila de rest volgt wel als ik meer tijd heb en aanvullen graag
donderdag 28 juni 2007 - 20:38
hildavw

Hildavw

Iets van vroeger ?
Ik herinner me dat mijn moeder, misschien 40 jaar geleden of zelfs nog vroeger, takken van een eik in een vaas of fles met water zette, waaraan glycerine was toegevoegd.
Ik weet echter niet in welke verhouding.
Zo bleven de bladeren mooi aan de takken hangen en kon je die takken maandenlang bewaren om bijv. tussen bloemen te steken.
Van bloemschikken was toen nog geen sprake !
Misschien kan je hiermee ook iets doen ?
groetjes
Hilda
woensdag 11 juli 2007 - 00:50
Mikke

Mikke

Blad prepereren met glycerine.
De verhoudig water en glycerine is:
1 deel glycerine + 2 delen heet water
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 8 december 2007 - 20:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon