menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Olijfwilg of witte abeel

Ga naar meest recente reactie

Manuela

Manuela

Zo beste mensen van forum hier ben ik weer eens om iets van jullie te vragen.
Wie van de omgeving Sint-Niklaas heeft een witte abeel of een olijfwilg in zijn tuin en zou mij aan enkele takken kunnen helpen. Ik vind ze bijna niet en als ik er een gevonden heb is hij aangetast door luizen of een andere ziekte zodat ze niet meer de mooie witte kleur hebben of de zilvere kleur bij de olijfwilg. Ik kom of laat erom komen met veel plezie want ik kan er niet genoeg van hebben. En mits je ze in de diepvriezer heel goed kan bewaren heb ik plaats.
AUB help mij.
Want er zijn zoveel mooie bloemstukken die ik niet kan maken omdat ik niet aan die bladeren geraak. Zelf heb ik het al aan zoveel mensen gevraagd zelfs bij mijn groothandelaar geraak ik er niet aan.

Alvast Bedankt
Manuela
zondag 17 juni 2007 - 02:01
Nigella

Nigella

CITAAT:
En mits je ze in de diepvriezer heel goed kan bewaren heb ik plaats.
AUB help mij.
Want er zijn zoveel mooie bloemstukken die ik niet kan maken omdat ik niet aan die bladeren geraak. Zelf heb ik het al aan zoveel mensen gevraagd zelfs bij mijn groothandelaar geraak ik er niet aan.

Alvast Bedankt
Manuela ">#666666;'> En mits je ze in de diepvriezer heel goed kan bewaren heb ik plaats.
AUB help mij.
Want er zijn zoveel mooie bloemstukken die ik niet kan maken omdat ik niet aan die bladeren geraak. Zelf heb ik het al aan zoveel mensen gevraagd zelfs bij mijn groothandelaar geraak ik er niet aan.

Alvast Bedankt
Manuela

ik woon niet in je buurt maar wou toch zeggen dat enkel abeel nog mooi als het in de diepvries gezeten heeft, ik heb het ooit met Elaeagnus olijfwilg geprobeerd en ook met laurier en die is niet meer zo mooi. Maar ja dat zijn hardere bladeren en ooik niet voor te lijmen

hoop dat je iemand vindt
is daar echt geen enkele boom die in de omgeving van water in je regio staat; eens tijd maken om alle kleine wegen te doen met de fiets. Op die manier heb ik er vroeger in onze regio ook toevallig ontdekt
zondag 17 juni 2007 - 16:18
decoels

Decoels

Beste Manuela,

Enkele tips :

Die olijfwilg vind je veel aan zee, dus ga in 't weekend eens een dagje naar zee, snoeischaar mee en ik zou zeggen knippen maar, ik weet nu niet of het in elke badplaats te vinden is, maar in Nieuwpoort zeker.

Witte abbeel heb ik al zien staan langs de scheldedijken in Bornem en Sint-Amands, dat is ook niet zo ver voor jou hé.

maandag 18 juni 2007 - 17:43
Nigella

Nigella

Beste Manuela,

Enkele tips :

Die olijfwilg vind je veel aan zee, dus ga in 't weekend eens een dagje naar zee, snoeischaar mee en ik zou zeggen knippen maar, ik weet nu niet of het in elke badplaats te vinden is, maar in Nieuwpoort zeker.

Witte abbeel heb ik al zien staan langs de scheldedijken in Bornem en Sint-Amands, dat is ook niet zo ver voor jou hé.



niet alleen olijfwilg aan zee, maar ook witte abeel als je die kant op gaat
maandag 18 juni 2007 - 18:39
Pauline

Pauline

Hallo Manuela,

Als je naar het nieuw kerkhof van Sint-Niklaas rijdt heb je juist naast dat bejaardenhome een kleine weg en daar ga ik in de herfst witte abeelbladeren rapen. Je moet wel de weg volledig volgen als je met de wagen rijdt want keren is onmogelijk niet wanhopen je komt wat verder aan de Roskam uit.

Groetjes Pauline
donderdag 21 juni 2007 - 05:09
Manuela

Manuela

Aan iedereen bedankt die mij tips gegeven heeft en zeker aan Pauline want die zal er dus dit jaar wat minder hebben maar ja je weet waar ze zitten he bij mij .

Groetjes Manu
donderdag 21 juni 2007 - 06:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon