menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Niet zo mooi....

Ga naar meest recente reactie

danny2

Danny2

Gisteren boze bloemschikster over de vloer gehad....
Ze komen hier regelmatig wat groen en of bloemetjes halen om stukjes te maken...
Ik had net wat opgeruimd en toen kreeg ze de composthoop in de gaten, heb nog effe geluisterd en ben toen verder gaan opruimen........

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

vrijdag 23 november 2018 - 18:49
kerstkind

Kerstkind

Waar over was ze boos?
Omdat ze bloemen aantrof op de composthoop óf omdat de bloemen niet zo mooi waren

groetjes, geen boos maar nieuwsgierig aagje
vrijdag 23 november 2018 - 20:09
danny2

Danny2

Ik denk omdat het geen mooi bloemstukje was....

Er zaten best nog veel mooie bloemen tussen en had haar niet verwittigd dat ik ging opruimen.

groetjes danny
vrijdag 23 november 2018 - 22:00
Patrikc

Patrikc

Boos ben ik niet, maar ik begrijp die opruimhaast van veel tuiniers niet hoor. Gisteren vlogen de bijen hier nog voluit en brachten stuifmeel aan. Die late stuifmeelbronnen zijn erg belangrijk voor de biodiversiteit. Dat opruimen kan nog tot aan het einde van de winter.
zaterdag 24 november 2018 - 07:00
zuurtje

Zuurtje

Helemaal mee eens Patrikc
Ineke
zaterdag 24 november 2018 - 13:22
danny2

Danny2

Hoi Patrikc, ben het volledig met je eens, maar dit heeft niks te maken met opruimwoede of haast, het gaat om potplanten, kerkhofchrysanten, en deze moest ik afsnijden om volgend jaar degelijke stekken te hebben en nieuwe op te kweken. Als ik ze laat uitbloeien zijn ze uitgeput en vormen ze slecht stekmateriaal.
Overigens de bijen hebben hier nog voldoende bloemen in de tuin en in de serre om hun buikje vol te eten.
Helaas zie ik nog heel weinig bijen, enkele solitair bijtjes zie ik nog wel.
heb even bij de imkersbond geïnformeerd en de dichts bijzijnde imker zou ongeveer 1 km hiervandaan wonen.

Is nu wel een beetje off-topic, gaat hier om bloemschikken en ga ik het hierbij laten.

groetjes danny
zondag 25 november 2018 - 11:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon