menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Van piepschuim tot paasei

Ga naar meest recente reactie

pakisandra

Pakisandra

even aan het knutselen gegaan ,en al een paasei gemaakt ,de bloemen gaan er pas in als het pasen is

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

zaterdag 19 januari 2013 - 11:01
roos66

Roos66

Is dit ei gemaakt met gesmolten gekleurd kaarsvet?

Zo heb ik er ook gemaakt en dat kan je jaren bewaren en tegen pasen terug opmaken !

Een toffe bezigheid op zo'n winterdag

Groet Roos.
zaterdag 19 januari 2013 - 17:49
pakisandra

Pakisandra

nee geen kaarsvet Roos
ik heb een stiropurei beplakt met in stukjes gescheurd behangpapier ,en ingesmeerd met lijm en cacaopoeder.wel is waar een hele plakboel in de keuken
zaterdag 19 januari 2013 - 18:30
roos66

Roos66

alles zal wel een plakboel zijn , bij het gesmolten kaarsvet moest er ook cacaopoeder bij, en dat moest je dan nog warm houden ook in een oud potteke !

Beste groeten Roos.
zaterdag 19 januari 2013 - 18:54
pakisandra

Pakisandra

ik wou het ook eerst met kaarsvet doen ,maar had geen flauw idee hoe ik het bruin moest maken,had ergens iets gelezen van lijm en cacaopoeder ,dus heb ik het maar uitgeprobeerd.aldoende leert men.alleen de papiermache of het gehandschept papier stak me tegen om te maken,daarom stukjes oud behang genomen ,ging het ook mee.
zaterdag 19 januari 2013 - 19:25
Jeannet

Jeannet

Hoi Nadine,

Ik heb vorig jaar stiropor eieren beplakt met lijm en cacaopoeder.
Het mooie is hier inderdaad van dat deze jaren mee gaan. Het was inderdaad wel een plakboel maar ook leuk om te doen. Ik had hier trouwens goedkope houtlijm voor gebruikt met cacaopoeder.[afbeelding verwijderd niet-https]

Groeten,

Jeannet
zondag 20 januari 2013 - 12:01
pakisandra

Pakisandra

ze zijn prachtig Jeannet

de lijm die ik heb gebruikt is alleslijmer van het merk bizon uit aveve winkel,was ook geen te dure (3eu).als het weer het toelaat ga ik een keer kijken in aktionshop ,daar hebben ze ook van alles,en gewoonlijk vindt ik er wel iets dat ik kan gebruiken
zondag 20 januari 2013 - 12:33
Jeannet

Jeannet

Nadine, de houtlijm die ik gebruikt heb kwam ook van Action vandaan. Daar an je echt voor weinig geld leuke dingen vinden

Groeten,

Jeannet
zondag 20 januari 2013 - 19:10
pakisandra

Pakisandra

ik haal daar veel Jeannet ,zelfs mijn oasis komt van aktion ik koop die ineens met de doos van 25 oasisblokken,en voor mij is die evengoed als de dure oasis
zondag 20 januari 2013 - 19:32
Roeli

Roeli

Doe ik ook altijd, Nadine en het bevalt me prima.
Ik wip haast elke week wel even bij Action binnen om te kijken of er iets voor mij is.

gr. Roeli
zondag 20 januari 2013 - 19:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon