menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een tafeldecoratie die zeker dienst kan doen voor Valentijn

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Voor wie morgen - of woensdagavond thuis een tête à tête wil en iets eenvoudigs en toch leuk op zijn/haar tafel wil. 2 vaasjes opgefleurd door bindwerk van fijn pitriet en 2 Anthuriums

Je kunt het ook absoluut met rode Anthuriums maken en eventueel met rood pitriet.

materiaal: 2 kleine gelijke vaasjes met een smalle opening, pitriet (liefst van dat fijn) raffia in aangepaste kleur, 2 Anthuriums

Je bindt pitriet zodaning dat er verschillende cirkels ( aan elkaar ) gevormd worden en bindt die hier en daar vast met raffia. Je kunt er gerust een goede knoop in leggen, nadien snij je de restanten gewoon weg. Leg bij het binden af en toe de binding op het vaasje en kijk of het mooi op de schuine rand blijft hangen. Je knipt de Anthuriums schuin af op de juiste hoogte en klaar is kees.

Je kunt dit voor Valentijn in 2 vaasjes maken, maar ook op een feestelijk gedekte tafel vb communie of zo, kun je een rij van 5 dezelfde vaasje plaatsen. Staat heel mooi en chique alleen al door zijn soberheid

Voordeel van Anthurium, als ze vers zijn kun je zo'n bloemen zeker 3 weken (of langer) houden


[afbeelding verwijderd niet-https]'/>

[afbeelding verwijderd niet-https]'/>

[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
maandag 12 februari 2007 - 21:55
Nigella

Nigella

Heel mooi en brengt mij op ideeën voor het eerste communiefeest van mijn dochter.
null http://dorangbloem.skynet.be

je zou zelfs waar de kindjes zitten iets leuks op de fijne pitriet kunnen verwerken. Het is tenslotte een kinderfeest. Als je schijven gekleurd steekschuim assorti met je pitriet uitsnijdt en dan uit die schijven kleine figuurtjes uitsteekt, zoals voor minikoekjes, dan kun je dat makkelijk op zo'n pitriet schuiven, net zoals parels dat gaat er ook goed op.
woensdag 14 februari 2007 - 22:54
Tomateboer

Tomateboer

Nigella,

Jammer dat je meteen in de verdediging gaat want zo had ik het niet bedoeld!
In Nederland doen wij heel veel met glas (en toebehoren uiteraard) en dat is heel mooi werken omdat het ook juist zo eenvoudig is. Bij "ons" zien we het gekleurde water weer meer terugkomen, het raakt als het ware weer een beetje in de mode. Ik werk graag met glazen ondergronden en als je dus deze flesjes goed schoonmaakt en de etiketten verwijderd kun je er dus echt hele leuke dingen mee doen. Zeker ook leuk voor de mensen die het met wat minder moeten doen. Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat je niet meteen alles maar klakkeloos weg moet gooien, omdat je soms op een hele andere manier dit soort dingen voor een tweede keer nuttig kan maken. Als je dan idd ook nog met anthuriums kan werken heb je extra lang plezier van je creatie, en zoals ik hiervoor al vermeldde is dat voor de mensen die iets minder te besteden hebben vaak een enorme kick!!

Dat was dus mijn achterliggende gedachte van mijn vorige berichtje,ik wilde om geen enkele reden andere mensen het idee geven dat jouw stuk niet doordacht was hoor...


Ik denk , neen ik ben heel zeker dat Nigella dat helemaal zo niet bedoeld.
Echt niet...
Je moet je echt niet zo aangevallen voelen hoor, nergens voor nodig,...
Ik denk ook dat het beter is van geen discussies te starten, want het wordt toch verwijderd...
grt
Angelo
woensdag 14 februari 2007 - 23:02
Nigella

Nigella

ja ines

eerst griepje verwerken voor we aan de bloemekes beginnen he
in mijn gans vernieuwd tuinhuisje
grts berenice


amaai zeg wat heb jij na het ongelukkige griepje wel heel veel geluk met die vernieuwing, succes er mee he
donderdag 15 februari 2007 - 08:29
dorang

Dorang

Hé Nigella bedankt voor de tip ik zal die zekers kunnen gebruiken.

http://dorangbloem.skynetblogs.be
donderdag 15 februari 2007 - 13:44
Tomateboer

Tomateboer

Nigella, ik heb je net een bericht gestuurd waar de fout zit en hoe je die misschien kunt oplossen.



Snap het ook niet, waaraan ligt dat Bowie?
grt
Angelo
vrijdag 16 februari 2007 - 08:52
kurt

Kurt

Ja ik wou het woord "citeer" schrijven zoals het fout stond maw met de vierkante haakjes én de schuine streep.

Maar zodra dat in een bericht komt gaat hetgene dat daarop volgt buiten de kaders.

Zie, weeral iets bijgeleerd.


Het is inderdaad aan te raden de citeer-functie niet te gebruiken indien niet nodig en als men die dan gebruikt... zeker niet aan beginnen te veranderen want als men aan de codes begint te wissen... loopt de rest in het honderd.

Het is maar een weten he Ik heb wel geluk dat er genoeg moderatoren zijn die tijdig kunnen ingrijpen.

Mvg,
Kurt
vrijdag 16 februari 2007 - 11:36
kurt

Kurt

Kurt
maar als je nu reageert op een reactie van iemand die eerst al de citeerfunctie gebruikt had. Dan krijg je teveel tekst, en dan kun je toch voorzichtig dat eerste stuk wissen; MAAR de 1e en laatste "citeer" laten staan. Ik doe dat wel eens op een ander forum en dat lukt toch altijd, en ik heb het hier naar mijn aanvoelen ook al gedaan. Als je maar NIET aan de halen en zo zit te prutsen, veronderstel ik



Inderdaad Nigella,
Uw uitleg is 100 % correct.

Wat tussen de (citeer) en (/citeer) staat (dan wel met vierkante haakjes) mag je aan wijzigen om de tekst niet te lang te laten worden, maar aan die (citeer) en vooral aan de laatste (/citeer)...

AFBLIJVEN mennekes,
Mvg,
Kurtus
vrijdag 16 februari 2007 - 15:41
Nigella

Nigella


Inderdaad Nigella,
Uw uitleg is 100 % correct.

Wat tussen de (citeer) en (/citeer) staat (dan wel met vierkante haakjes) mag je aan wijzigen om de tekst niet te lang te laten worden, maar aan die (citeer) en vooral aan de laatste (/citeer)...

AFBLIJVEN mennekes,
Mvg,
Kurtus


awel zie daar ga ik nu eens goed van slapen, ik vond het heel vervelend dat ik het maar niet in orde kreeg.

Maar Kurt het is dus "AFBLIJVEN MENNEKES EN VRAAKES" he
vrijdag 16 februari 2007 - 21:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon