menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rozen met bloemistenverdriet

Ga naar meest recente reactie

nora

Tekst aangepast

Nora

Hallo iedereen, ik heb ook nog eens een poging gewaagd. Hoe de juiste benaming is van die lange bloemen, weet ik niet, ze noemen het hier bloemistenverdriet, omdat ze tamelijk lang goed blijven.
Dan heb ik er nog rozen, chrisanten, cornus, bosbessen en nog groen van een virbum denk ik erbij.
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 11 februari 2007 - 20:49
Frauke01

Frauke01

Hoe de juiste benaming is van die lange bloemen, weet ik niet, ze noemen het hier bloemistenverdriet, omdat ze tamelijk lang goed blijven.


Hallo Nora,

Wij hollanders noemen deze bloemen ook wel zuidewindlelie. Vanwege hun lange houdbaarheid krijgen ze deze bijnaam hier ook. Wel grappig verzonnen, vind ik zelf.

grt, Frauke.
maandag 12 februari 2007 - 09:58
nora

Nora

Het is een heel prachtig stuk.
Die fijne twijgjes dat is bosbes die daar tussen steekt heb dat reeds gekocht bij
de bloemist was redelijk duur 2 euro vroegen ze mij voor een takje. Zou dat graag
in mijn tuin willen planten. Kan er iemand mij zeggen wat de juiste benaming daar van is
om bij een planten centrum of kweker te kunnen aanqschaffen? Als mij tuin daarvoor geschikt
zou zijn.
Met dank voor jullie reactie groetjes christine2


gewoon een dagje naar de Ardennen, ik haal het hier in 't bos en heb een paar jaar geleden een bundel uitgedaan en mee naar mijn moeder genomen in de Antwerpse kempen. Ze groeien en bloeien daar maar de bessen, daar zijn de vogels mee weg, eer zij ze kan plukken
maandag 12 februari 2007 - 17:22
Nigella

Nigella

Goh, al goed da ik da weet.
Ik wou ze bij Bakker aanschaffen en in de tuin zetten
Beter niet doen en ook in potten zetten hé.
Alhoewel ze bij mijn vriendin in volle grond staan
en daar komen ze wel elk jaar terug.
Raar hé


mar misschien heeft je vriendin de goede soort voor in volle grond
woensdag 14 februari 2007 - 19:33
Noechka

Noechka

Hallo iedereen, ik heb ook nog eens een poging gewaagd. Hoe de juiste benaming is van die lange bloemen, weet ik niet, ze noemen het hier bloemistenverdriet, omdat ze tamelijk lang goed blijven.
Dan heb ik er nog rozen, chrisanten, cornus, bosbessen en nog groen van een virbum denk ik erbij.
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 20 mei 2007 - 03:43
Noechka

Noechka

Hallo dag zusje dat is ornitugalem die lange bloemen of ornitugalum
zondag 20 mei 2007 - 03:47
Nigella

Nigella

Ornithogalum
zondag 20 mei 2007 - 22:00
student

Student

Ornithogalum word in de volksmond bloemistenverdriet genoemd omdat het lang mee gaat en zo moeten ze maar weinig Ornithogalum verkopen.
dinsdag 22 mei 2007 - 03:44
Nigella

Nigella

Ornithogalum word in de volksmond bloemistenverdriet genoemd omdat het lang mee gaat en zo moeten ze maar weinig Ornithogalum verkopen.

dat hebben we een heel eind geleden inderdaad ook hier op het forum geplaats

maar Ornithogalum heeft ook nog andere Nederlandse namen, vb vogelmelk (waarom ???)
woensdag 23 mei 2007 - 04:51
nora

Tekst aangepast

Nora

heb even op het internet gezocht naar de naam Ornithogalum Vogelmelk en heb dit gevonden.

De Vogelmelk is een bolgewas dat vroeger veel voorkwam op roggeakkers. Vogelmelk is tegenwoordig zeldzaam. De bloemsteel van de plant bevat wit melksap, dat licht giftig is. De bollen zijn eetbaar en kunnen worden bereid als schorseneren.
De officiële geslachtsnaam is ook Vogelmelk, want ornithos betekent in het grieks Vogel en gala is melk. Wat vogels hier mee te maken hebben is niet duidelijk, mischien zijn ze niet gevoelig voor het gif.

hier heb in mijn informatie gevonden

http://www.fourlangwebprogram.com/fourlang/es/pl_es_L.htm#1
woensdag 23 mei 2007 - 14:24
Nigella

Nigella

leuk he zo'n info op de kop tikken

best dat we hier met velen zijn!!!!!!
woensdag 23 mei 2007 - 16:59
Pauline

Pauline

Hallo,

Prachtig werkje dit noemen ze op een bloemschikcursus "een landschapschikking" bomen struiken en ondergroei

grtjes
pauline
donderdag 31 mei 2007 - 04:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon