menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Examenopdracht klemtechniek bloem

Ga naar meest recente reactie

miyuxchan

Miyuxchan

Hoi alemaal,

Ik heb op vrijdag 23 april mijn 2e deel van het examen bloem,
de opdracht is om 3 kleine tafelstukjes te maken bij elk stukje moet je een andere techniek toepassen.
Ik heb gekozen voor de technieken: Steekschuim, klemtechniek, binden.

Ik weet niet precies hoe de klemtechniek werkt, want er zijn volgens mij verschillende technieken daarvan, heb iets met klemmen met stenen gezien en klemmen in roosters van takken.
Dus heb geen idee hoe ik dat ga doen
Kan iemand het mij uitleggen of helpen?

Alvast bedankt.
zondag 18 april 2010 - 16:58
Julie

Julie

Hoi Miyuxchan,

Als ik je een tip mag geven zou ik een andere techniek uitkiezen die je al een keer gedaan hebt...zo heb je de zekerheid van slagen.
Als je een techniek niet kent kun je kun je het gewoon beter niet doen.
De Klemtechniek klinkt mij wat wazig...hen nooit geen klemtechniek gehad tijdens de opleiding??
Misschien kun je aan de bovenzijde van een kleine vaas kippegaas vastzetten en daar bloemen korenschoof insteken...dat is ook een techniek...zal nog even voor je gaan snuffelen in mijn boeken.
dinsdag 20 april 2010 - 21:06
Julie

Julie

Hoi ,hier ben ik nog even...de laatste techniek die ik net doorgaf valt onder steektechniek...dat kun je o.a. doen in klei,zand,sfagnum en de keuze die jij hebt gemaakt ,steekschuim.

Wat dacht je van lijmtechniek? (met koudlijm)
Erg makkelijk en succes gegarandeerd mits je geen lijmrestjes ziet zitten.
Je kunt dan bv een stukje opmaken met wat hoofdmaterialen(groen) en de rest lijm je er tussen (bv.roosjes,veertjes,takjes ,orchidee,mooi gekleurd blad,doe eens gek en gebruik rode pepers of gedroogde bloemschikmatrialen zoals de zaaddoos van de lotus,etc)

http://www.tuinadvies.nl/klemtechniek_takken_binden.htm Schikking van Petra met uitleg!

Succes en laat je de foto's en de uitslag zien hier op het forum?
Ben benieuwd!
dinsdag 20 april 2010 - 21:22
Karintje
woensdag 21 april 2010 - 13:33
miyuxchan

Miyuxchan

Hoi

Bedankt voor de ideeën!

Ik ga morgen even naar de winkel om een vaas of accubak te kopen voor de opdracht, ik denk dat ik het ga opvullen met zand of decoratiestenen of een soort mix daarvan, en daarin komen glazen buisjes waar bloemen in gaan.

Ik zal de foto's van de bloemstukjes op de site zetten, rond half juni als dat kan,
onze lerares mag alleen foto's maken, en die mogen dus niet eerder dan juni op het internet gezet worden..


Groeten van Laura.
woensdag 21 april 2010 - 17:16
Julie

Julie

SUCCES !!!!
woensdag 21 april 2010 - 18:30
RVRV

RVRV

Het zal je lukken en dan zijn wij weer een bloemschikster rijker


donderdag 22 april 2010 - 08:26
Jose47

Jose47

Succes Laura.
vrijdag 23 april 2010 - 10:56
meuwissenj

Meuwissenj

Ben nu al reuze benieuwd.
Succes Laura.
Gr Marga
vrijdag 23 april 2010 - 12:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon