menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hulp nodig bij bloemstuk

jacquelinekluve

Tekst aangepast

Jacquelinekluve

Ik wil graag een bloemstuk maken.
Hier heb ik een beschrijving van,
Nu is het volgende probleem hoe kom ik aan al deze spullen, • ¼ de van een isomobol van 30 cm Ø Wat is een isomobol
Gedroogd bananenblad Waar kan ik dat kopen?
Cling plaksel Waar kan ik dat kopen?
Kiwiranken Waar kan ik dat kopen?

Zoals jullie al merk ik heb er helemaal geen verstand van maar zou er wel graag verstand van krijgen.
Wie zou mij hier mee willen helpen?
Of heeft tips voor mij.
Mijn mail adres is [email protected]
Hieronder de werkbeschrijving.
Benodigdheden:
 ¼ de van een isomobol van 30 cm Ø
 Gedroogd bananenblad
 Etalagespelden
 Cling plaksel
 Oasisprikkers (2)
 Oasisbol van 10 cm Ø
 Snijbloemenvoeding
 Hortensia
 Rozen
 Papaverknoppen
 Kiwiranken
 Bloemendraad 0.8 mm
Werkwijze:

1. Snij van het bananenblad repen van 2 à 3 cm breed en bekleed het 1/4de isomostuk van binnen en de buitenkant met het bananenblad en steek telkens op de hoeken vast met de etalagespelden. Het best kan je eerst met de randen beginnen zodat deze mooi afgedekt zijn en mag geen wit meer te zien zijn.
2. Plak het cling plaksel in het midden van de isomo en hierop komen dan de oasisprikkers.
3. Steek de natte bol oasis mooi in het midden op de prikkers. Verdeel eerst de hortensia volledig over de bol, hiertussen komen de rozen en het laatst de papaverknoppen.
4. Neem een mooi kronkelde kiwi rank en verwerk die over het werkstuk. Doe aan het uiteinde een stukje draad en steek het hiermee tussen de bloemen zodat het goed vastzit en niet losschiet.
5. Indien je het bloemstuk de eerste dagen niet in een lichte kamer zet zal het stuk mooi indrogen en de kleur van de hortensia mooi behouden.
Steek de natte bol oasis mooi in het midden op de prikkers. Verdeel eerst de hortensia volledig over de bol, hiertussen komen de rozen en het laatst de papaverknoppen.
4. Neem een mooi kronkelde kiwi rank en verwerk die over het werkstuk. Doe aan het uiteinde een stukje draad en steek het hiermee tussen de bloemen zodat het goed vastzit en niet losschiet.
5. Indien je het bloemstuk de eerste dagen niet in een lichte kamer zet zal het stuk mooi indrogen en de kleur van de hortensia mooi behouden.
woensdag 27 september 2006 - 22:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon