menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloemenveiling

Ga naar meest recente reactie

Lysianthus

Lysianthus

Goedemorgen allemaal,

Wie weet of er in St Katelijne Waver op de groenteveiling ook BLOEMEN verkocht worden?
Alvast bedankt voor de reacties.
Hartelijke groetjes en nog een fijne dag.

Lysianthus
donderdag 5 februari 2009 - 07:43
Karintje

Karintje

Goedemorgen Lysianthus,

Geen idee of ze daar bloemen verkopen, maar denk het niet! Op de site van de veiling is daar niets over terug te vinden
Je kan natuurlijk altijd een mailtje sturen, dan heb je gelijk antwoord op je vraag

Grtz,
Karin
donderdag 5 februari 2009 - 09:49
Lysianthus

Lysianthus

Dat is een heel goed idee Karin, bedankt....................zo ver had ik nog niet gedacht
Groetjes
Lysianthus
donderdag 5 februari 2009 - 10:07
xerofyt

Xerofyt

Gevonden bij VILT (Vlaams informatiecentrum over land- en tuinbouw):

De opkomst van het veilingwezen in Sint-Katelijne-Waver en omstreken dateert van 1950. Voordien waren de telers aangewezen op de vroegmarkten, zonder enige uniforme werking inzake prijsvorming, kwaliteitscontrole, verpakking en betalingsvoorwaarden. De huidige Mechelse Veilingen is het resultaat van de fusie tussen de voormalige Mechelse Tuinbouwveiling en de Centrale voor Glasgroenten in 1994. De grootste coöperatieve groenteveiling van Europa groepeert vandaag ruim 2.500 tuinders, voornamelijk gevestigd in een straal van 50 kilometer. Naast de groenten worden in de veiling ook kleine hoeveelheden fruit en bloemen verhandeld.

Groet,
Xerofyt
donderdag 5 februari 2009 - 10:15
Lysianthus

Lysianthus

Yeah yeah yeah, lang geleden Xerofyt, ik ben blij je nog eens te horen en dan nog met hetgene WAT ik wou horen.
Heel erg bedankt.
Hartelijke groetjes
Lysianthus
donderdag 5 februari 2009 - 10:20
hildavw

Hildavw

Hé Lysianthus,

Je vraag is niet echt recent, maar pas vandaag ben ik weer eens het forum aan het uitpluizen.
Vorig jaar hebben we met een groep de veiling in Katelijne bezocht, maar bloemen heb ik daar toen niet gezien.

groetjes van Hilda
zaterdag 7 februari 2009 - 17:43
titteke

Titteke

ik weet ook dat er in Kontich een rozenserre is waar je aan een spotprijs rozen kunt kopen, groetjes
zaterdag 7 februari 2009 - 20:02
hildavw

Hildavw

Voor rozen is die kwekerij in Kontich zeker een goed adres, bijzonder als het voor bloemschikken is.
Je kan kiezen tussen verschillende "keuzes", dus de rozen met niet al te rechte takken zijn veel goedkoper, maar als dat is om toch af te knippen en te verwerken, speelt de stengel geen rol.
Ze hebben ook een automaat staan zodat je ook tijdens sluitingstijd bloemen kan kopen.

http://www.rozenscheers.be/

Op hun website kan je zien welke soort rozen ze verkopen, met vermelding van hun normale levensduur.

groetjes van Hilda
zondag 8 februari 2009 - 14:20
Karintje

Karintje

Hoi, hoi,

Ik ben al elke keer verloren gereden

Thx Hilda voor de link naar hun site (rozen Scheers) Nu zal ik het zeker vinden

Grtz,
Karin
zondag 8 februari 2009 - 14:49
Leen79

Leen79

Dat is straf, ben daar al heel vaak voorbij gereden maar had die automaat zelfs niet opgemerkt ! Bedankt voor de tip, nu ga ik daar zeker eens een keertje stoppen.

Groetjes,

Leen
maandag 9 februari 2009 - 08:15
Karintje

Karintje

Dus Leen is ook uit de buurt????
maandag 9 februari 2009 - 11:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon