menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Op zoek naar workshop

Ga naar meest recente reactie

desiree

Desiree

Hallo ik ben hier nog niet zolang lid maarvind het erg leuk. Nu ben ik al heel lang opzoek naar een cursus bloemschikken bij mij in de buurt. Zit al heel wat dagen op internet te zoeken maar kan niks vinden. Wie weet of er in de omgeving van purmerend noord-holland iemand een bloemschik cursus geeft. Ik heb er echt zin in maar kan niks vinden Ik hoop dat er iemand is die wil en kan helpen mijn dank is groot gr desiree
maandag 2 februari 2009 - 09:56
Julie

Julie

Hallo Desiree,

In Alkmaar op het Clusius College geven ze een opleiding bloemschikken avondopleiding DFA in 2 jaar maar je kunt ook in delen van 10 lessen de cursus volgen...bv. 10 lessen handgebonden boeketten of 10 lessen bruidsboeketten,10 lessen grafwerk etc....
De belastingdienst betaald ook mee aan de oopleiding!
Afgelopen weekend was er open dag...jammer dat je dat hebt gemist...
Ik zelf zit in mijn laatste jaar en hoop eind Juni mijn diploma te behalen.
Succes ermee.

Groet Julie
maandag 2 februari 2009 - 11:34
Julie

Julie

http://www.clusius.nl/centraal_bureau/bedrijfsopleidingen/cursusaanbod/bloem_-_design.aspx
maandag 2 februari 2009 - 11:36
Karintje

Karintje

http://www.clusius.nl/centraal_bureau/bedrijfsopleidingen/cursusaanbod/bloem_-_design.aspx

Zo Julie,

De link even aanklikbaar gemaakt, das een stuk makkelijker hé

Grtz,
Karin
maandag 2 februari 2009 - 13:14
Julie

Julie

Karin,

Dank je!
Je bent een echte computer expert!!!
maandag 2 februari 2009 - 13:53
desiree

Desiree

Dank je wel voor de snelle reactie ik heb natuurlijk gekeken maar dit is echt als je er ook je werk of ed van wilt gaan maken. Ik ben bijna 50 jaar en ga niet meer iets voor mij zelf beginnen mij idee is ook meer een cursus voor de gezelligheid en natuurlijk leren bloemschikken. Het is zo leuk om zelf iets moois te maken van bossen bloemen uit de winkel of tuin en dat evt kado doen aan vrienden en fam. Dus nogmaals bedankt maar dit is niet wat ik zoek ik hoop dat er nog meer mensen zijn die goede ideeen voor mij
maandag 2 februari 2009 - 15:13
Julie

Julie

Hoi Desiree,

De helft die net als mij de opleiding volgen zijn 50 en ouder!!!
Gewoon omdat ze het leuk vinden!
Sommigen willen er nog iets van maken in de winkel en anderen voor het plezier.
Ik heb nog iets anders voor je gevonden wat je meer aanspreekt.
Het is op dezelfde locatie maar het is een cursus van Groei en Bloei van de KMTP

Zie : http://afdelingen.groei.nl/5808.html

Succes!
maandag 2 februari 2009 - 17:38
Karintje

Karintje


http://afdelingen.groei.nl/5808.html

Ook maar ff aanklikbaar maken

Das niet zooooooooo moeilijk hoor Julie

Als je wilt verwijzen naar een site, de Hyperlink (links boven het icoontje van de afbeelding) aanklikken, de site naar waar je verwijst copy paste en klaar is Kees, in dit geval Julie

Proberen maar, succes!!

Grtz,
Karin
maandag 2 februari 2009 - 17:51
desiree

Desiree

Ben wezen kijken op de site maar zag staan alles is vol voor dit seizoen Maar nogmaals bedankt moet toch weer verder zoeken gr desiree
maandag 2 februari 2009 - 17:57
Julie

Julie

Hoi Karin,

Nogmaals bedankt...
Icoontjes,Hyperlinks ...ik geloof dat ik het snap...een beetje...haha

Desiree,

Ik hoop dat je snel iets vindt!
Je kunt natuurlijk ook alvast zelf aan de slag...
Benodigdheden zijn ; scherp aardappelschilmesje ,steekschuim (voor een prikkie bij de Action)
En een leuke schaal of pot/vaas (ook vaak bij Action voor weinig)
Bij de Deen heb je betaalbare bloemen...je kunt bv. een kant en klaar boeketje nemen en daarmee aan de slag gaan...steeltjes goed schuin afsnijden...steekschuim niet onderdompelen maar gewoon vol laten zuigen in de aanrechtbak.
Het zakje met bloemenvoedsel strooi je gewoon over het steekschuim als je het in de schaal/pot/vaas hebt gedaan...blijft alles langer mooi...je moet wel regelmatig wateren!
maandag 2 februari 2009 - 18:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon