menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plat kerststukje

Ga naar meest recente reactie

riekdijk

Riekdijk

[afbeelding verwijderd niet-https]

De schelpen vormen ook een roos
vrijdag 12 december 2008 - 10:49
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

[afbeelding verwijderd niet-https] Riek, dat vind ik supermooi en prachtig!
Toeval wil , dat ik onlangs ook die schelpen heb gekocht zonder een ideetje wat ik ermee ging doen

Wil je ook de werkbeschrijving erbij zetten, zodat we het gemakkelijker kunnen ( proberen ) na te maken, als je dat niet erg vindt natuurlijk.
Jouw creatie verdient voor mij 20/10
vrijdag 12 december 2008 - 10:59
Thuja49

Tekst aangepast

Thuja49

Hallo ,

PRACHTIG !!! [afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes
thuja
vrijdag 12 december 2008 - 11:03
Jose47

Jose47

Dat is een heel werkje geweest, ook weer heel speciaal
[afbeelding verwijderd niet-https]
Josée
vrijdag 12 december 2008 - 16:08
Loeken

Loeken

Hoi, Riek

Héél bijzonder en speciaal stukje hoor !!!
Het is net een prentje uit een sprookjesboek .
Wat heb je toch fijne ideeen .

Groetjes, Loeken
vrijdag 12 december 2008 - 16:34
York

York

Wouw Riek, dit is supermooi
vrijdag 12 december 2008 - 19:53
meuwissenj

Meuwissenj

Hoi Riek

Heel apart!!!!!!
Heel mooi!!!!!!!!!!!!.

Gr Marga
vrijdag 12 december 2008 - 20:06
riekdijk

Riekdijk

[afbeelding verwijderd niet-https] Riek, dat vind ik supermooi en prachtig!
Toeval wil , dat ik onlangs ook die schelpen heb gekocht zonder een ideetje wat ik ermee ging doen

Wil je ook de werkbeschrijving erbij zetten, zodat we het gemakkelijker kunnen ( proberen ) na te maken, als je dat niet erg vindt natuurlijk.
Jouw creatie verdient voor mij 20/10


Je gebruikt een half blok oase en snijd daar 2cm. in de hoogte vanaf.
Op de helft van de oase ga je de schelpen prikken , zodat ze een vorm van een roosblaadje krijgen.
Daar tussen in en eronder steek je de stukken leisteen (oud en dun) daar kan je de waxinelichtjes op gaan zetten. Nu maak je alles stevig door er bolletjes mos onder te leggen.
Daarna ga je willekeurig ongeveer 10 á 11 dikke rozen verwerken.
Daarna werk je de oase verder weg met korstmos of ook nog bolletjesmos. Je kan er eventueel nog wat sneeuw over heen strooien.
Succes en laat je het ook even zien?

gr. Riek
vrijdag 12 december 2008 - 20:16
miet1

Miet1

hoi
super super mooi
groetjes miet1
vrijdag 12 december 2008 - 22:08
nadine1951

Nadine1951


waw een prachtig stukje

gr nadine
zaterdag 13 december 2008 - 08:22
Dess

Dess

Knap stukje hoor
zaterdag 13 december 2008 - 10:07
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Bedankt voor je antwoord Riek.
Waar koop je leisteen, die van jou lijkt niet mooi vierkant waarmee ze vloeren leggen?
Ik lat het je zeker zien, als ik er toekom.
Jouw stukje heeft naar mijn menigng niet de nodige aandacht gehad, dat komt omdat je het op een vrijdag hebt gepost, dan is er veel minder reactie, heb ik al ondervonden en tegen maandag is jouw stukje al een heel eind verder.

maandag 15 december 2008 - 07:48
riekdijk

Riekdijk

Bedankt voor je antwoord Riek.
Waar koop je leisteen, die van jou lijkt niet mooi vierkant waarmee ze vloeren leggen?
Ik lat het je zeker zien, als ik er toekom.
Jouw stukje heeft naar mijn menigng niet de nodige aandacht gehad, dat komt omdat je het op een vrijdag hebt gepost, dan is er veel minder reactie, heb ik al ondervonden en tegen maandag is jouw stukje al een heel eind verder.


Dit is inderdaad hele oude leisteen en ook heel dun.
Het komt van een oude kerktoren!!!
Heb een klein doosje vol en ben er dan ook erg zuinig op, gebruik het ieder jaar opnieuw.
Maar mocht je in de buurt komen, dan krijg je gewoon een paar stukken.

gr. Riek
maandag 15 december 2008 - 09:28
decoels

Decoels

hallo riek,

heel erg mooi en origineel stuk, PRACHTIG !
maandag 15 december 2008 - 10:20
Mari

Mari

Hoi Riek,

Prachtig stukje!!!
Die theelichtjes met vlindertjes vind ik echt supermooi en passen perfect in het plaatje

Groetjes Mari
maandag 15 december 2008 - 11:16
ursula

Ursula

bij het zien van deze foto krijg je echt een wauw gevoel, hebben toevallig dit weekend oesters gegeten hebben er wel kleinere schelpen aan overgehouden maar wil toch proberen om dit stuk na te maken daar ik nog geen idee had om de tafel met kerst te versieren is dit wel een mogelijikheid. alvast bedankt voor het idee, we zien wel of het lukt.
dinsdag 16 december 2008 - 13:16
forza

Forza

Hoi Riek,

Dit magnifiek bloemstuk van jou past echt in een winkel thuis, daar zie je zoiets prachtigs niet staan, en als het wel zo zou zijn, dan kom je wel veel aan 't betalen, maar voor jou een dikke 10-. Je vraagt je nu vast af, waarom die min (-)?? Ik zie links naast het midden bij de mos een open stuk,(oase), moet daar nog mos op of is het de leisteen wat daar zichtbaar is, maar de grote schelpen heb je geweldig mooi gedaan, ziet ook echt uit als een rood. Niet boos worden over dat kleine minnetje, ik lees het wel.
Echt een stuk om zelf na te maken, heel mooi, complimenten nogmaals, groetjes van Rini en laat maar komen die geweldige creatieve stukken van jou, werk je soms in een bloemenwinkel of heb je cursus gedaan ???
dinsdag 16 december 2008 - 17:10
riekdijk

Riekdijk

Hoi Riek,

Dit magnifiek bloemstuk van jou past echt in een winkel thuis, daar zie je zoiets prachtigs niet staan, en als het wel zo zou zijn, dan kom je wel veel aan 't betalen, maar voor jou een dikke 10-. Je vraagt je nu vast af, waarom die min (-)?? Ik zie links naast het midden bij de mos een open stuk,(oase), moet daar nog mos op of is het de leisteen wat daar zichtbaar is, maar de grote schelpen heb je geweldig mooi gedaan, ziet ook echt uit als een rood. Niet boos worden over dat kleine minnetje, ik lees het wel.
Echt een stuk om zelf na te maken, heel mooi, complimenten nogmaals, groetjes van Rini en laat maar komen die geweldige creatieve stukken van jou, werk je soms in een bloemenwinkel of heb je cursus gedaan ???


Ha, ha, jammer voor jou, je ziet leisteen.
dinsdag 16 december 2008 - 17:37
forza

Forza

Hoi Riek,

Wat een leuke reactie van jou, ik denk dat ik maar vaker mijn leesbril moet gaan opdoen, maar het is echt een prachtig stuk, dus nogmaals, complimenten, groetjes van Rini
dinsdag 16 december 2008 - 17:44
RVRV

RVRV

Riek,

Gewoon SUPER.....
dinsdag 16 december 2008 - 20:11
jac

Tekst aangepast

Jac

Hallo

Dit is een pracht stuk
een 10 en een gaffel


groetjes jacqueline
donderdag 18 december 2008 - 08:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon