menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eerste adventskrans

Ga naar meest recente reactie

Eniavaswen

Tekst aangepast

Eniavaswen

Hoi,

Ik heb vorige week voor het eerst zelf een adventskrans gemaakt, maar om eerlijk te zijn had ik het allemaal wel een beetje onderschat. Na anderhalf uur knoeien had ik een tactiek bedacht om alles in elkaar te zetten. Ik heb veel gesakkerd, maar ik ben best wel tevreden over het resultaat. Maar alle tips en opmerkingen zijn meer dan welkom, zo kan ik er uit leren.


[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Misschien is het toch wel eens tijd om hier of daar een cursus te gaan volgen
maandag 1 december 2008 - 19:22
Jeannette1

Jeannette1

Hai Karen, wat is hier mis mee????????????????????
Ik vind het in ieder geval wel mooi en begrijp wel dat je het er moeilijk mee gehad hebt.
Zelf doe ik het je in ieder geval NIET na! COMPLIMENTEN DUS!!!
Op deze manier kun je het overal neerzetten en ook eventueel met witte kaarsen doen, zo blijft er werk in de winkel.

Maar Karen, als je de foto bij ImageShack doet, kun je beter je foto's onder elkaar zetten in plaats van naast elkaar, dan hoeven wij niet zo te schuiven.
Voor mij is dit namelijk nogal moeilijk.

Bedankt voor het plaatsen van de foto's, ik wens ke nog erg veel suc6!!!

Groetjes, Jeannette
maandag 1 december 2008 - 19:39
mar10

Mar10

volgens mij heb jij geen cursus nodig hoor, tis een heel mooi stuk
en dit is echt muggeziften hé: ik zou die glazen theelichtjes fijn bespuiten met goud of zilver dan zie dat aluminiumvlootje minder
maandag 1 december 2008 - 19:49
forza

Forza

Hoi Karin,

Inderdaad, wat is hier mis mee, ik vind hem wel mooi geworden, ik zou alleen persoonlijk de strik ook rood gehouden hebben, maar hij is echt mooi geworden. Waarom zou je een cursus moeten volgen, door de bloemstukken hier op dit forum te bekijken en je eigen fantasie erbij kom je er wel hoor.
Het is net het leukste om zelf iets in elkaar te zetten naar je eigen idee en mening, dan ziet je stuk er ook gevoelig uit, want jouw inspiratie zit er in. Het zou niet goed zijn als iedereen hetzelfde creatieve in zijn suk zou stoppen, dan zouden we zelf er niks meer bij leren. Dus blijf gewoon lekker je energie in de stukjes te steken en het komt wel goed met jou. Ik vind het ook altijd leuk om andere meningen te horen over de bloemstukjes die ik maak, daar leer ik alleen maar van, en ik denk wel voor iedereen: een meing is niet HATELIJK bedoeld hier, maar heel leerzaam, je hoeft er ook niks mee te doen alleen je eigen zijn en dit in je stukken laten uitkoemn, dus meid, veel succes en groetjes van Rini
maandag 1 december 2008 - 19:50
meuwissenj

Meuwissenj

Hoi Karin

Ik vind hem ook erg mooi,
Je moet de volgende keer alleen eens proberen,
om hem helemaal vol te steken met groen, zodat er geen
oasis meer zichtbaar is.
Daar wordt bij ons op de cursus heel erg naar gekeken.

Gr Marga
maandag 1 december 2008 - 20:03
RVRV

RVRV


Hoi Karin

Ik vind hem ook erg mooi,
Je moet de volgende keer alleen eens proberen,
om hem helemaal vol te steken met groen, zodat er geen
oasis meer zichtbaar is.
Daar wordt bij ons op de cursus heel erg naar gekeken.

Gr Marga


Hier kan ik inkomen
maar alle begin is moeilijk en je ziet na wat oefening komt het allemaal dik in orde
maandag 1 december 2008 - 20:18
Lysianthus

Lysianthus

Hey Karen,
Wat een supergoed idee van de taart rondom te bekleden met kaneelstokjes, dat geurt lekker en straalt gezelligheid uit.
Om de gaatjes ertussen op te vullen, kan je er bvb mos of ander opvulmateriaal tussen steken.
Ieder van ons heeft een eigen smaak, dus doe zeker verder om die van jou te ontwikkelen.
Waarom niet, zoals ik wat technische kennis gaan opdoen bij een cursus bloemschikken, je zal verstelt staan wat je er van opsteekt en na een tijdje kan je zelf creaties verzinnen.
Dikke proficiat

ps: om meerdere afbeeldingen te plaatsen kan je best steeds opnieuw een andere alinea gebruiken, waar je jouw cursor zet, komt dan de afbeelding
maandag 1 december 2008 - 20:39
Loeken

Loeken

Hey, Karen

Ik vind dit alvast een geweldig Kerststukje hoor !!!
Je gebruikte echt sfeervolle materialen hé ( hulst, kaneel, gedroogde fruitschijfjes, ...)

Groetjes, Loeken

maandag 1 december 2008 - 21:19
Jose47

Jose47

Hoi Karen,

Je geduld is het waard geweest hoor om ermee verder te doen.
Alle begin is moeilijk, en zeker als je het helemaal op je eentje doet, daarom ook een dikke 10 dat het zo mooi geworden is, je hebt het prachtig gedaan.


Groetjes
Josée
maandag 1 december 2008 - 22:37
Eniavaswen

Eniavaswen

Bedankt voor alle leuke complimentjes en handige tips.

Ik zal eens wat mos gaan halen om de gaatjes mee op te vullen, het zal inderdaad wel wat minder slordig staan. Moet je dat dan vastlijmen of er gewoon tussen steken?
dinsdag 2 december 2008 - 14:05
hildavw

Hildavw

Als dat je eerste creatie is, dan belooft dat veel voor de toekomst.

citeer : ik zou die glazen theelichtjes fijn bespuiten met goud of zilver dan zie dat aluminiumvlootje minder

Je kan ook gewoon het aluminiumhoudertje er af halen, dan zie je enkel het rode terug.

Wat het mos betreft, dat kan je met (ev. zelfgemaakte) krammetjes of tandenstokertjes vastzetten.

groetjes

Hilda
dinsdag 2 december 2008 - 15:03
York

York

Hoi Karen,
Ik vind het een mooi werk zeker voor je eerste keer. Het is belangrijk dat je het met liefde en inzet gemaakt heb. Proficiat.
En als het je een troost kan zijn, ik heb ook zo gesakkerd toen ik dit jaar met Allerheiligen voor het eerst mijn bloemstukken zelf gemaakt heb. Ik was om 5u30 s'morgens begonnen en was pas rond 10u30 klaar, maar was toch wel fier op wat ik gemaakt had.
Groetjes
dinsdag 2 december 2008 - 16:55
Mari

Mari

Hoi Karen,

Heel mooi gedaan hoor!!

Groetjes Mari
woensdag 3 december 2008 - 20:06
nadine1951

Nadine1951

heel mooi gedaan en zeker voor je eerste advent
gr nadine
vrijdag 5 december 2008 - 11:54
miet1

Miet1

hoi
voor de eerste keer prima gedaan
groetjes miet1
vrijdag 5 december 2008 - 19:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon