menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Krans met struikklimop

Ga naar meest recente reactie

Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hallo forummers,

Ik heb een gekochte krans op mijn staande lamp gelegd en hem bewerkt om er meer gezelligheid aan te geven.
Ik wist niet goed hoe eraan te beginnen om het toch betaalbaar te houden, na veel wikken en wegen is het deze krans geworden, 'k weet niet juist van welke takken hij gemaakt is maar hij was niet duur voor een diameter van 75 cm maar 12 €.
De struikklimop kan je deze tijd van het jaar gemakkelijk vinden langs de baan of in openbare plantsoenen, in je tuin,kennissen of geburen.
Ik heb hem gewoon mee door de takken gevlochten en de kleinere takjes vastgemaakt met draad aan de krans.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]



zondag 23 november 2008 - 11:25
miet1

Miet1

hoi
dat is een mooi gedacht
maar de 2de foto wat is daar de bedoeling van is dat een boog
op de krans gemaakt
groetjes miet1


zondag 23 november 2008 - 11:40
Lysianthus

Lysianthus

Hoi Miet,
Natuurlijk is het voor jullie niet zo duidelijk als voor mij, daarom een woordje uitleg meer.
De boog die je ziet boven de lamp is het bovenste van mijn kast waar ik hem voor gepresenteerd heb om de diepbruine kleur, daar nog boven zie je een kader die ik rond de afbeelding heb gemaakt in dezelfde tinten bruin.
Moecht het nog niet al te duidelijk zijn, laat het dan maar weten hoor.
Nog een gezellige zondag gewenst.
zondag 23 november 2008 - 11:51
kerstkind

Kerstkind

Hoi Lysianthus,

Nou van jou kunnen we ook wel zeggen dat je het in de vingers hebt.
Mooi gepresenteerd....!!!
En een geweldig mooi kader!
Gemaakt met photofiltre of iets anders?

We krijgen hier op dit forum zoveel ideeën en creaties aangeleverd,
meer dan we plaats hebben, haha

Fijne zondag nog...
José
zondag 23 november 2008 - 13:01
LauraK

LauraK

Wauw Lysianthus,

Weer zo'n goed idee, en wederom zo mooi uitgevoerd! Je bent creatief in denken én doen, mijn
complimenten. Ik vind het heel goed bedacht, en erg mooi bij de lamp passen. Ik heb waarschijnlijk
dezelfde lamp, maar dan als wanduitvoering (zal er binnenkort even een fotootje van maken), en
dit zal hier ook erg mooi staan, zeker als de lamp aan is. Bedankt voor de inspiratie!

Groeten van Laura.

zondag 23 november 2008 - 13:25
Eliane

Eliane


Hoi Lysianthus!!

Amai chique zeg ! Supermooi !!! Een fantastisch idee van je !
En ook voor ons een geweldige presentatie.

Groetjes
Eliane
zondag 23 november 2008 - 13:50
Jose47

Jose47

Hoi Lysianthus, geweldig idee van je om de krans zo op te vullen, heel mooi gedaan. Met kerst er wat kerstbollen bij en je hebt een kerststuk.
Het is trouwens hele mooie klimop, 'k heb zelf struiken staan maar die bessen zien allemaal zwart en bij jou zijn ze nog zo mooi van kleur.
Ook de presentatie is weer super.

Groetjes
Josée
zondag 23 november 2008 - 15:34
Dess

Dess

inderdaad super gemaakt heel leuk idee
zondag 23 november 2008 - 17:05
Thuja49

Tekst aangepast

Thuja49

Schitterende presentatie
weeral heel mooi !

groetjes
thuja
zondag 23 november 2008 - 23:52
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Bedankt allemaal voor de lieve comments

@ Laura, laat maar zien die lamp, dan kunnen we samen brainstormen.

@ Joséke en iedereen die het graag heeft.

Het zijn inderdaad kaders met Photofiltre gemaakt en gedownload van onderstaande link.

http://http://www.photofiltre-studio.com/addones-en.htm

Het zijn zip-files, je hebt winzip nodig om te installeren, ze vragen wel om te kopen maar je kan elke keer verlengen.............dat kan je best in Google zoeken.

Hieronder vindt je eenl link van seniorennet waar het unzippen is uitgelegd, dat is een voorbeeld waar je kan opslaan bij ' mijn documenten'; jij kiest voor opslaan op de C-schijf, program files, Photofiltre en dan moet je kijken welk bestand je unzipt bvb masks,selections en patterns.
De kaders die ik gebruik vindt je onder "masks"

http://www.seniorennet.be/Pages/Thuis_op_internet/cursus_winzip/5.0.php

Veel succes!

maandag 24 november 2008 - 07:19
LauraK

LauraK

Hallo Lysianthus,

Zojuist heb ik even een paar foto's van de lamp gemaakt, en terwijl ik daar mee bezig was, bedacht
ik me al hoe mooi zo'n klimopkrans op de lamp zou staan. De diameter van de lamp is 31 cm, en ik
wil er net zo'n krans voor kopen als jij hebt gedaan, van hetzelfde materiaal. Ik ben nl. bang dat een
strokrans te brandbaar is, als de lamp aanstaat. En gezien die ijzeren spiraal onderaan de lamp, wil
ik een niet al te compacte krans erbij hebben, zodat het een beetje bij elkaar past.

Vanmiddag ga ik kijken of ik een krans in de juiste maat kan vinden (ijs en weder dienende, want het
is hier bar en boos), en klimop heb ik volop in de tuin, misschien zelfs wel een paar stukjes met
bloemen, die ik dan aan de voorkant zal gebruiken. Ik blijf het een geniaal idee van je vinden, deze
krans! Je bent mijn grote voorbeeld!

Groeten van Laura (die helemaal vrolijk wordt van het vooruitzicht creatief aan de slag te gaan!)

P.S. Oh ja, zou ik de foto's van de lamp bijna vergeten:
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 24 november 2008 - 08:46
decoels

Decoels

hallo Lysianthus,

heel leuk idee weer, die bolletjes van de klimop gaan wel afvallen als ze beginnen indrogen, dus opletten voor de warmte van de lamp
maandag 24 november 2008 - 10:14
eenhoorn72

Eenhoorn72

Hoi hoi Lysianthus,

Je hebt mij weer geinspireerd voor een nieuwe krans te maken.

Hij is heel mooi geworden zo op die lamp van je. Jem moet er maar op komen zou ik zeggen.
maandag 24 november 2008 - 10:17
meuwissenj

Meuwissenj

Hoi Lysianthus

Dat ziet er erg gezellig uit.
Leuk idee.

Gr Marga
maandag 24 november 2008 - 10:37
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

@ Laura,

Je kan best een krans nemen van genoeg diameter, die van mij ligt maar juist op de boord van de schaal en de rest hangt er over, dit vanwege het brandgevaar maar ook voor het zicht want de klimop moet niet in de schaal vallen maar er over, ik hoop dat ik het verstaanbaar uitleg.
Bij mij is het géén halogeenlamp maar een spaarlamp, die ik nog kan dimmen,bovendien is de schaal ongeveer 15 cm diep en 75 diameter, dus bij mij wordt het niet al te warm, in elk geval zou ik het zoals kaarsen nooit aanlaten bij het verlaten van het huis.
Als ik mijn krans gaan kopen, was ik gewapend met een lintmeter en voordien had ik de diameter van de schaal genomen, het is een beetje preciesiewerk want de krans mag er niet invallen of er over vallen op de grond, de krans kan best ongeveer 2cm op de rand van de schaal blijven hangen
Eerlijk gezegd Laura, ben ik niet zeker dat een krans bij jou het goede idee is want de helft van de krans gaat boven de lamp hangen wat veel te veel warmte is.
Laat me ff brainstormen, misschien vind ik wel iets anders voor jou.
Lieve groetjes
ps: heb jij de jouwe ook gekocht bij Morres?
Ik voel dat je weer overloopt van enthousiasme

@ Els,
daar had ik nog niet aan gedacht ik heb het al zien gebruiken in droogkransen gemengd met groen en diverse bloemen en daar bleef het, afwachten maar, in elk geval, als ze er bij het indrogen afvallen, bedenk ik weer wat nieuws
maandag 24 november 2008 - 10:41
LauraK

Tekst aangepast

LauraK

Hallo Lysianthus,

Bedankt voor je heldere en duidelijke uitleg: ik snap precies wat je bedoelt! De krans kan niet al te
groot zijn, omdat de ruimte tussen de schaal en de muur maar beperkt is (ik schat zo'n
centimeter of drie). Hopelijk net voldoende om de krans over te laten hangen. Ik bedenk me ineens
dat ik op zolder tussen de kerstspullen waarschijnlijk zo'n kant en klare kerstkrans heb, van wilgen-
takken of zo. Ik ga 'm zo eens opzoeken, en als hij de goede maat heeft, sloop ik die kerstversieringen
er gewoon vanaf. Ik meld me later weer!

Groeten van Laura.

P.S. Het kan best zijn dat de lamp van Morres kwam, maar ik heb 'm tweedehands op de kop getikt,
via internet. Ik leef me niet alleen op de tuinartikelen uit... Zelfs twee van onze katten hebben we
via internet gevonden!
maandag 24 november 2008 - 10:48
Jose47

Jose47

@Lysianthus en Laura,
Keileuk om te zien hoe het 'virus' jullie te pakken heeft....
doe zo maar verder en laat ons meegenieten van die leuke ideetjes ....
Groetjes
Josée
maandag 24 november 2008 - 13:18
Karintje

Karintje

hoi Lysianthus,

Een heel tof idee, die krans EN multifunctioneel

Tja, gevaarlijke microbe hé dat Bloemschikken

Grtz,
Karin
dinsdag 25 november 2008 - 19:38
nadine1951

Nadine1951


hey

heel mooi in elkaar gestoken je moet er maar op komen

groetjes nadine
dinsdag 25 november 2008 - 22:38
Jose47
woensdag 26 november 2008 - 18:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon