menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hokus Pokus...

Ga naar meest recente reactie

Karintje

Tekst aangepast

Karintje

Beste allemaal,

Het is hier maar stillekes hé?

Hier nog een eenvoudig, klein werkje uit mijn "oude doos"!

Gebruikte materialen; (gedroogde) polygonum = duizendknoop, vruchtjes/bloesem van hoppe, 2 kleuren/soorten wikkeldraad, pareltjes en koudlijm.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Bind de polygonum samen met de ene wikkeldraad. Je kan eventueel alles eerst samen houden met een elastiekje. Let er wel op dat als de polygonum nog groen is dat je hem stevig aanbindt, want hij krimpt bij het indrogen. Rijg pareltjes op de andere wikkeldraad en bind ook die er rond! Zorg dat de pareltjes goed verdeeld zitten over het werk! Als "finishing touch" kleef je er met koudlijm de hoppebloesem op.

Ik heb het vorig jaar kado gedaan aan een vriendin en het ligt er nog even mooi bij
Een blijfertjes dus, dat eenvoudig werkje!!

Good Luck,
Karin
dinsdag 15 april 2008 - 11:44
Jose47

Jose47

Wow Karin, mooi zeg.

Het doet deugd hier nog eens iets te zien verschijnen.

Ik heb zelf wel het een en ander gemaakt met verse bloemen maar die zijn weeral verwelkt en ik vind het nogal kostelijk om weer naar de markt te gaan en wéér bloemen te moeten kopen.

Ik denk dat ik in mijn tuin maar eens een hoekje moet gaan aanleggen met bloemen, 'k heb dit al eens geprobeerd maar het lukt niet zo goed.

Nou als je nog meer uit die 'oude doos' hebt, laat maar komen hoor.


Groetjes
Josée
dinsdag 15 april 2008 - 12:18
Jeannette1

Jeannette1

Hai Karin, dat het een beetje stilletjes is, daar is denk ik de lente het meest schuldig aan!!!

Vooral als het een beetje droog weer is, gaan de meesten wel naar buiten denk ik (neem Ger en mij maar als voorbeeld).

Ook is er hier en daar wel het een en ander in de tuintjes te doen neem ik aan.

Want, als ik eens NIET naar buiten kan zoals vandaag, zie ik mijn manneke bijna niet!

Waarschijnlijk zal het 's avonds wel weer ietsje drukker worden op dit GEWELDIGE TUINADVIESFORUM!

Wat je stukje betreft, dat vind ik weer eens iets héél anders en echt aantrekkelijk!

Zeker is het fijn, als je zoiets kado krijgt en hebt het na zo'n lange tijd nog netjes staan!!!

Bedankt voor het plaatsen van de foto.

Groetjes, Jeannette
dinsdag 15 april 2008 - 12:27
nadine1951

Nadine1951

hey karin een mooi stukje en je hebt niet veel bloemen nodig want ze zijn zo vluk verwelkt zal ik ook eens proberen na mijn verlof
gr nadine
dinsdag 15 april 2008 - 12:44
meuwissenj

Meuwissenj

Hoi Karin
Ik heb op zolder nog een flinke bos
gedroogde polygonum takken liggen.
Weer een leuk idee, om er iets mee te doen.
Gr Marga
dinsdag 15 april 2008 - 15:58
Jose47

Jose47

@Nadine,

Wat lees ik daar : ga jij op verlof ? Nou meisje geniet ervan, ik hoop dat het weer daar waar je gaat een stuk beter is dan hier, alhoewel nu op het moment schijnt het zonnetje, maar het is nog brrrr koud hoor.

Veel plezier.

Groetjes
Josée
dinsdag 15 april 2008 - 16:48
miet1

Miet1

hoi Karintje
een heeel prachtig stukje ge heb toch een goede fantasie en fijne ideeen
doe zo maar verder
groetjes miet1

hoi Nadine
voor jou een prettige vakentie en stuur de zon maar
naar hier
groetjes miet1
dinsdag 15 april 2008 - 20:59
Gerbra

Gerbra

Hoi Karin

Dat heb je heel mooi gemaakt.

Wat een leuk idee en dat je er nog lang plezier van hebt dat is ook mooi meegenomen.

Laat die oude doos maar open staan.

Ik kijk al uit naar het volgende stuk.

@ Nadine . Een hele fijne vakantie en geniet er van.

Gr.Lucia
dinsdag 15 april 2008 - 23:07
nadine1951

Nadine1951

halo allemaal ik vertrek maar volgende week de 22ste maar alvast bedankt hoor we gaan naar spanje
loret de mar gr nadine
woensdag 16 april 2008 - 06:33
rodith0305

Rodith0305

Hallo,

amai,wat een uniek stukje is dit,Ik zocht nog een leuk ideetje voor mijn schoonzusje,ze hebben het vrij modern in huis ,maar dit is het ideaale stukje.heel erg bedankt voor het idee!!!!!!!!

Als je nog meer van die leuke stukjes in de oude doos hebt,ik zou ze graag zien en ik ben vast niet de enige,
Het is inderdaad erg rustig,maar ben zelf ook steeds in de tuin bezig,alles wat nu gedaan wordt hoeft staks niet meer en dan kan ik straks van m'n mooie tuintje genieten

groetjes patricia
woensdag 16 april 2008 - 09:05
Karintje

Tekst aangepast

Karintje

Hallo,

amai,wat een uniek stukje is dit,Ik zocht nog een leuk ideetje voor mijn schoonzusje,ze hebben het vrij modern in huis ,maar dit is het ideaale stukje.heel erg bedankt voor het idee!!!!!!!!

Als je nog meer van die leuke stukjes in de oude doos hebt,ik zou ze graag zien en ik ben vast niet de enige,
Het is inderdaad erg rustig,maar ben zelf ook steeds in de tuin bezig,alles wat nu gedaan wordt hoeft staks niet meer en dan kan ik straks van m'n mooie tuintje genieten

groetjes patricia


Hoi Patricia,

Dit stukje pas in elk interieur. Eerst heeft het hier een paar dagen in huis gelegen en bij ons is het vrij strak en modern. Bij mijn vriendin, die een Engelse stijl heeft past het ook perfect
De kleur van de wikkeldraad/pareltjes kan je aanpassen aan de kleuren in huis!

Werk maar rustig verder in je tuin, zeker met de zon erbij nu
Das dan idd genieten als de dagen warmer en langer worden.

Grtz,
Karin
woensdag 16 april 2008 - 10:46
Julie

Julie

Hoi Karin,

Inderdaad een heel leuk idee!

Mijn computer was helaas kapot vandaar een tijdje geen reacties vanuit Enkhuizen.
Voorlopig heb ik (helaas) ook weinig tijd om nieuwe schikkingen op het forum te zetten want er moet binnekort verhuist worden.
Niet mijn meest favoriete hobby maar we gaan er wel goed op vooruit!
Op school gaat het ook goed maar soms best moeilijk,elke 10 lessen worden gegeven door een andere docent.
We hebben nu een hele strenge ,ze heeft een eigen bloemwinkel en heeft dus heel veel ervaring.

Ik wens iedereen dus heel veel bloemschikplezier en tot over een tijdje en geniet van de lente!!!

woensdag 16 april 2008 - 21:27
Jose47

Jose47

Hoi Julie,

Succes met de verhuis : nieuw huis , nieuwe bloemstukken ???

Tot binnenkort.

Groetjes
Josée
donderdag 17 april 2008 - 08:13
linderic

Linderic

Hoi Karin ,

ik zie enkel een rood kruisje !

groetjes Linda
vrijdag 18 april 2008 - 20:45
linderic

Linderic

Hoi Karin,

Inderdaad een heel leuk idee!

Mijn computer was helaas kapot vandaar een tijdje geen reacties vanuit Enkhuizen.
Voorlopig heb ik (helaas) ook weinig tijd om nieuwe schikkingen op het forum te zetten want er moet binnekort verhuist worden.
Niet mijn meest favoriete hobby maar we gaan er wel goed op vooruit!
Op school gaat het ook goed maar soms best moeilijk,elke 10 lessen worden gegeven door een andere docent.
We hebben nu een hele strenge ,ze heeft een eigen bloemwinkel en heeft dus heel veel ervaring.

Ik wens iedereen dus heel veel bloemschikplezier en tot over een tijdje en geniet van de lente!!!



Hallo Julie ,
succes met de verhuis en met het verdere verloop van de cursus!
Tot binnenkort dan maar en met hopelijk een echt lente weertje!
Doei Linda
vrijdag 18 april 2008 - 20:47
Gerbra

Gerbra

Hoi Julie

Ze zeggen ooit van een strenge leraar leer je veel. Succes verder met de curses en ik kijk al uit naar je volgende stukken.

Heb al veel mooie stukken gezien hier van jou op het forum.

Ook succes met de verhuizing .

Gr.Lucia
vrijdag 18 april 2008 - 21:39
hommeltje

Tekst aangepast

Hommeltje

Hé, ik wou dat ik zo'n mooi toverstokje had.Ik zou mijn tuin volzetten met allemaal mooie gekleurde bloemen en het formaat van de tuin daarbij daarbij aanpassen!!!!!!!!!
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 21 april 2008 - 12:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon