menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik wil graag workshops bloemschikken gaan geven

Ga naar meest recente reactie

nette69

Nette69

Hallo,
Ik geniet al een tijdje van de website van tuinadvies.be. Ik ben zelf bloembindster van beroep, en er een tijdje tussenuit. (voor de kindjes zorgen) Nu zijn ze wat groter, en na de zomervakantie wil ik graag workshops aan huis gaan geven.
Ik heb ruim 15 jaar ervaring in het maken van allerlei bloemstukken. Ook het begeleiden van leerlingen ging mij goed af. Maar nu; workshops geven is toch wel andere koek!

Hoe pak ik dat aan? zou er wel genoeg animo voor zijn? (ik wil het liefst overdag les geven, onder schooltijden, zou dat wel gaan?)

wat zou iemand er ongeveer voor willen uitgeven? (ik denk zelf niet meer dan 10 euro, en mijn man vindt 50 euro schappelijk, aaaah ) Uiteraard voor het hele stuk, incl. materiaal, gebruik van tangen e.d. plus de les.

Wat is de wetgeving (in Nederland)
Mag dat zomaar aan huis, of moeten er vergunningen voor zijn?

Ik woon in Nederland, en ga na de zomervakantie naar Vleuten (bij Utrecht)
Alle tips, hoe klein ook, zijn welkom!!!!!
Groetjes,
Annette
dinsdag 8 april 2008 - 13:07
Karintje

Karintje

Hoi Anette,

Hoe het in Nederland zit met de wetgeving e.d weet ik ook niet. Ik denk wel dat het een leuk initiatief is. Zelf zou ik volgend jaar ook iets in die aard willen doen, maar dan in België.

€ 50 is een redelijke prijs, alle materialen inclusief. Tangen, mesjes kunnen de cursisten evt. zelf meebrengen. Je kan mss eens een workshop geven voor familie of vrienden en eens zien wat je ongeveer kwijt bent per persoon?

Voor zulke workshops is er animo genoeg denk ik en ja, hoe pak je dat aan?! Schrijf clubs aan, bijv. vrouwenverenigingen. Maak reclame voor jezelf

Hopelijk ben je hier al een eind mee op weg!
Succes en laat eens iets weten hé?!

Karin
dinsdag 8 april 2008 - 13:49
mieras

Mieras



?hallo

50 euro voor een les ?
Dat zal niet storm lopen
Hier vragen ervaren bloemschiksters max. 35 euro inc. aan de hand van de bloemen
sucses gr. ineke

dinsdag 8 april 2008 - 20:30
Jose47

Jose47

Vind ik ook wel erg prijzig 50 euro, bij ons in de streek vraagt men 40 euro alles inbegrepen.

Misschien is het ook een idee indien je voor een groep werkt om een stuk te maken en vooraf een foto te laten zien met opgave van wat men ongeveer nodig heeft, waarop men zelf dan de materialen kan zoeken/of in de winkel halen en dan bv. 10 euro per persoon vragen per les, dan kan ieder het bedrag verder besteden wat men wil.

Dit is zoiets als onze bloemschikles maar dan moeten wij er zelf nog wel naartoe rijden en komt hier de lesgeefster ter plaatse....

Als je al 50 euro voor een middag moet betalen , daar kan je al heel wat voor kopen.

Succes met je zoektocht, ik weet ook niet hoe dit in Nederland werkt en welke vergunningen je daarvoor nodig hebt.

Groetjes
Josée
dinsdag 8 april 2008 - 20:42
meuwissenj

Meuwissenj

Hallo Annette
Ik zit in Nederland op bloemschikles, en betaal €75 voor 8 lessen.
Wij nemen wel zelf alle materialen mee, behalve oasis, draad, enz.
Zo krijgen we wel allemaal een ander stuk.
We krijgen na afloop van elke les een briefje mee, wat we de volgende
keer gaan maken, en welke materialen we daarvoor kunnen gebruiken.
Misschien een ideetje.

Groetjes Marga[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 8 april 2008 - 22:05
nette69

Tekst aangepast

Nette69

Hallo allemaal,
Ik wil iedereen die nu al op mijn (bovenste)oproepje heeft gereageerd heel erg bedanken, want ik heb er heel veel aan.

Ik denk er over om de mensen inderdaad briefjes te geven/op de website te plaatsen, en daarop de opdracht, zodat de kosten beter in de hand te houden zijn.
Ik denk dat ik dan 10 euro voor de les kan vragen?


Nog meer tips ideeën en suggesties zijn van harte welkom!
Groetjes,
Annette
dinsdag 8 april 2008 - 22:52
Karintje

Karintje

Hallo Annette
Ik zit in Nederland op bloemschikles, en betaal €75 voor 8 lessen.
Groetjes Marga


Waar ergens in Nederland???

Grtz,
Karin
woensdag 9 april 2008 - 12:07
meuwissenj

Meuwissenj

Hallo Karin
Ik woon in Limburg.
Ik zit op bloemschikles in een dorpje,
in de buurt van Roermond.

Gr Marga
woensdag 9 april 2008 - 15:08
linderic

Linderic

Hallo ,

Hier bij ons (op den boerenbuiten)in Belgie heb ik vorig jaar bloemstukken gemaakt voor 30 euro ,daar zaten de materialen en de huur van het lokaal in(behalve een snoeischaar,tang,mesje enzo moesten we zelf niks meebrengen), onze lesgeefster bracht alles mee en de groep bestond uit ongeveer een 20tal personen, voor minder kan je volgens mij niet beginnen of je draagt toe!Hoe het in Nederland zit heb ik geen idee van.
In ieder geval succes.
groetjes Linda
woensdag 9 april 2008 - 15:32
Jose47

Jose47

Wij betalen op onze boerenbuiten, ook in België voor 9 lessen 90 euro (koffie en koekje inbegrepen).
Wij moeten dan wel alles zelf meebrengen, maar dan heb je ook vrij de keuze wat je wil besteden.

Groetjes
Josée
woensdag 9 april 2008 - 16:13
Karintje

Karintje

Wij betalen op onze boerenbuiten, ook in België voor 9 lessen 90 euro (koffie en koekje inbegrepen). Wij moeten dan wel alles zelf meebrengen, maar dan heb je ook vrij de keuze wat je wil besteden. Groetjes Josée


Hoi, hoi,

Ik vind dat soms heel erg moeilijk om zelf materiaal mee te nemen! Je weet soms niet hoeveel je nodig hebt, de ene keer veel te veel en de andere keer dan weer te weinig! Ik vind het wel makkelijk om een workshop te doen met alles inclusief

Grtz,
Karin
woensdag 9 april 2008 - 21:35
decoels

Decoels

hallo,

ik ben ook van plan om eind dit jaar hiermee te starten maar dan wel in België, ben nog volop bezig aan hobbyruimte, maar ben wel al een tijdje aan het lesgeven op locatie dan, ik denk dat voor sommige bloemstukken het inderdaad moeilijk is om in te schatten wat ze moeten meebrengen en dat het in dat geval beter is alles incl. voor te stellen en bij andere stukken kan je inderdaad beter 10.00 euro lesgeld vragen en eigen materialen mee te brengen en te werken met een voorbeeldstuk

al je met ervaren bloemschikkers werkt is het ook al een stuk gemakkelijker om met eigen materialen te werken, terwijl beginners zowiezo graag hetzelfde maken als het proefstuk...

10.00 euro voor een les lijkt mij wel voldoende, tenzij je het natuurlijk gaat beschouwen als een inkomen (voor de lesgever natuurlijk) en niet als hobby... ik vertrek van de idee, dat het leuk is om met mensen samen iets te maken en beschouw dit als een deel van de hobby en wil daarom niet teveel vragen...


donderdag 10 april 2008 - 13:47
petra63

Petra63

Hallo

Ik woon in de randstad, nederland dus en ga naar een groene school om te bloemschikken, ik krijg daar les van een professional, voor het lesgedeelte betaal ik 10 euro en voor alle materialen 15 euro, daarvoor ga je dus naar huis met een mooi stuk of boeket.
Gebruik van tangen e.d. is daar bij inbegrepen,

Succes met je plannen,

Groetjes Petra
zondag 13 april 2008 - 15:58
Karintje

Karintje

Hallo

Ik woon in de randstad, nederland dus en ga naar een groene school om te bloemschikken, ik krijg daar les van een professional, voor het lesgedeelte betaal ik 10 euro en voor alle materialen 15 euro, daarvoor ga je dus naar huis met een mooi stuk of boeket.
Gebruik van tangen e.d. is daar bij inbegrepen,

Succes met je plannen,

Groetjes Petra


Hoi Petra,

Der is nog een verschil tussen "naar school gaan" en "privé workshops" geven.
Als je privé workshops wilt gaan geven is het natuurlijk wel de bedoeling om iets bij te verdienen en niet der "aan toe te dragen"!

Betaal jij inschrijvingsgeld op school? Hier in België is dat € 140 (of soms nog meer!!!!) per schooljaar, zonder materialen!

Grtz,
Karin
zondag 13 april 2008 - 18:02
petra63

Petra63

Hoi Karin

Dit is vergelijkbaar met workshops ,want deze volg ik ook wel eens, het enige verschil is dat het wordt gegeven op een groene school , maar degene die dit geeft is een bloemiste die een eigen bloemenzaak heeft, en ook wat uren op school lesgeeft. Het grote voordeel van deze workschops vind ik dat je er ook echt wat van leert, en niet alleen maar iets na hoeft te maken,

Ik hoef op school geen inschrijfgeld te betalen,

Groetjes Petra
zondag 13 april 2008 - 19:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon