menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik wil graag workshops bloemschikken gaan geven

Ga naar meest recente reactie

nette69

Nette69

Hallo,
Ik geniet al een tijdje van de website van tuinadvies.be. Ik ben zelf bloembindster van beroep, en er een tijdje tussenuit. (voor de kindjes zorgen) Nu zijn ze wat groter, en na de zomervakantie wil ik graag workshops aan huis gaan geven.
Ik heb ruim 15 jaar ervaring in het maken van allerlei bloemstukken. Ook het begeleiden van leerlingen ging mij goed af. Maar nu; workshops geven is toch wel andere koek!

Hoe pak ik dat aan? zou er wel genoeg animo voor zijn? (ik wil het liefst overdag les geven, onder schooltijden, zou dat wel gaan?)

wat zou iemand er ongeveer voor willen uitgeven? (ik denk zelf niet meer dan 10 euro, en mijn man vindt 50 euro schappelijk, aaaah ) Uiteraard voor het hele stuk, incl. materiaal, gebruik van tangen e.d. plus de les.

Wat is de wetgeving (in Nederland)
Mag dat zomaar aan huis, of moeten er vergunningen voor zijn?

Ik woon in Nederland, en ga na de zomervakantie naar Vleuten (bij Utrecht)
Alle tips, hoe klein ook, zijn welkom!!!!!
Groetjes,
Annette
dinsdag 8 april 2008 - 13:07
Karintje

Karintje

Hoi Anette,

Hoe het in Nederland zit met de wetgeving e.d weet ik ook niet. Ik denk wel dat het een leuk initiatief is. Zelf zou ik volgend jaar ook iets in die aard willen doen, maar dan in België.

€ 50 is een redelijke prijs, alle materialen inclusief. Tangen, mesjes kunnen de cursisten evt. zelf meebrengen. Je kan mss eens een workshop geven voor familie of vrienden en eens zien wat je ongeveer kwijt bent per persoon?

Voor zulke workshops is er animo genoeg denk ik en ja, hoe pak je dat aan?! Schrijf clubs aan, bijv. vrouwenverenigingen. Maak reclame voor jezelf

Hopelijk ben je hier al een eind mee op weg!
Succes en laat eens iets weten hé?!

Karin
dinsdag 8 april 2008 - 13:49
mieras

Mieras



?hallo

50 euro voor een les ?
Dat zal niet storm lopen