menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraag om ideen

Ga naar meest recente reactie

decoels

Decoels

Hallo iedereen,

Heb nog een hele grote voorraad terracotta bloempotjes staan, zou hier graag iets decoratiefs mee maken, alle ideeën zijn welkom.

Alvast bedankt !
maandag 17 maart 2008 - 12:12
Jeannette1

Jeannette1

Hai Els, waarom probeer je van al die potjes niet een of ander dier te maken of een leuke pop???

Als hoedje een potje of schaaltje zetten en daar een leuk plantje in bijvoorbeeld.

Met wat stro tussen de potjes, kun je ook een vogelverschrikker maken!

Ik ben nieuwsgierig naar andere ideetjes!

Suc6 gewenst in ieder geval, leuke ideetjes zijn ook voor anderen welkom denk ik!

Groetjes, Jeannette
maandag 17 maart 2008 - 12:40
linderic

Linderic

Hallo ,

ideetje;als je een paar potten(stuk of 3-4) op elkaar stapeld van groot naar klein, in elke pot doe je steekschuim en de potten maak je vast door een stok door het midden (uitlekgaatje zit er meestal in)van de potten te steken,dan bekom je een soort piramide .Door van groot naar klein te stapelen heb je iedere keer rand met steekschuim waar je groen en bloemen in kan schikken,het bovenste potje kan je volledig vullen, in de winter kan je zo de vogels een voedertoren maken,met hele grote potten kan je er zomerbloeiers in planten (dan wel met aarde erin), je hebt meerdere niveau's door het stapelen.
groetjes Linda
maandag 17 maart 2008 - 15:20
decoels

Decoels

hallo Linda,

Bedankt voor de tip, ben al verder uw idee aant uitwerken, ik kan ook met droogmateriaal werken natuurlijk hé en dan bv er een seizoentoren van maken en voor elke pot een ander seizoen kiezen en opvullen met seizoensgebonden zaken...

als ik iets gedaan heb met de vele potjes, plaats ik zeker een foto

maandag 17 maart 2008 - 15:52
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

Hier vind je een uitleg, maar spijtig genoeg geen foto

http://www.freewebs.com/knutseltip/moederdagkruidenman.htm

nog een ideetje :
http://www.vooroma.nl/hobbyhoek/vogelpotje.htm

even googlen en je vindt wel wat !

groetjes

Hilda
maandag 17 maart 2008 - 16:06
miet1

Miet1

hoi decoels
ik ben ook wat met terracot potten wat aan het maken de lijm moet nog drogen tot morgen en danzal ik het op hetform zetten even geduld
groetjes miet1
maandag 17 maart 2008 - 16:39
Jose47

Jose47

Hoi Els,
Je kan de potjes ook bekleden met schors, mos, schelpen enz..... materialen genoeg om te lijmen ....

Bye
Josée47
maandag 17 maart 2008 - 16:58
Karintje

Karintje

Hoi Els,
Je kan de potjes ook bekleden met schors, mos, schelpen enz..... materialen genoeg om te lijmen ....

Bye
Josée47


En dan allemaal samen op een grote schaal zetten met viooltjes erin

Grtz,
Karin
maandag 17 maart 2008 - 18:11
linderic

Linderic

hallo Linda,

Bedankt voor de tip, ben al verder uw idee aant uitwerken, ik kan ook met droogmateriaal werken natuurlijk hé en dan bv er een seizoentoren van maken en voor elke pot een ander seizoen kiezen en opvullen met seizoensgebonden zaken...

als ik iets gedaan heb met de vele potjes, plaats ik zeker een foto


Ja ,leuk ,kan je doen, ik kijk al uit naar de foto.
groetjes Linda
maandag 17 maart 2008 - 18:27
decoels

Decoels

aan allen,

bedankt voor de tips, ik ga er zeker een aantal uittesten en dan plaats ik wel een foto

miet,

ik kijk al uit naar jouw potjes
dinsdag 18 maart 2008 - 09:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon