menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kerststuk met windlicht

Ga naar meest recente reactie

Jose47

Jose47

vierkante schotel, vierkante oasis(vorm of zelf gesneden) schors van de plataan, hebe, hulst, cipresse, bonte hulst, bessen van de skimmia, kerstballetjes, glazen vaas, ice cristal om vaas een wintereffect te geven

[afbeelding verwijderd niet-https]


Josée47
donderdag 29 november 2007 - 20:54
corrielat

Corrielat

Dit vind ik nu een heel mooi stuk zeg,

Als ik hem zou hebben zou ik misschien een groen of helemaal geen tafelkleedje er onder leggen,

Volgens mij komt het stuk nog beter tot zijn recht?
Is maar mijn idee hoor,
donderdag 29 november 2007 - 21:02
Jose47

Jose47

Je hebt volkomen gelijk Corrie alleen de portemonnaie laat het niet toe om een nieuw te kopen en helemaal niets vind ik zo kaal op die witte tafel.

Groetjes
Josée47
donderdag 29 november 2007 - 21:18
corrielat

Corrielat

Met die mooie schaal eroder is het juist mooi strak, vind ik toch

Vaak is eenvoud het mooiste,
donderdag 29 november 2007 - 23:16
bluumke

Bluumke

Een heel rustig moooi stuk.
Hoe werkt ice cristal om een glazen vaas een wintereffect te geven?
Vind ik ook een leuk idee.
Groetjes Bluumke
vrijdag 30 november 2007 - 14:16
linderic

Linderic

Hallo ,

Heel mooi hoor , die plataanschors is een goed idee om een rechte kant van steekschuim af te werken , ga er zeker ook gebruik van maken!!
Wat is ice cristal en hoe werkt dit?het is heel mooi om een winters effect aan glas te geven!

groetjes linderic
vrijdag 30 november 2007 - 17:18
mietensie

Mietensie

hoi zeg heel prachtig en toch gewoon fantastis maar wat is plataan cipresse ice cristal nooit van gehoord mischien dat ,dat in limburg een andere banaming heeft groetjes
vrijdag 30 november 2007 - 18:32
mietensie

Mietensie

hoi zou een van jullie mij het emailadres kunnen geven van josee (kerstkind) bedankt
vrijdag 30 november 2007 - 18:54
Jose47

Jose47

Bedankt voor jullie fijne reacties.

Ice cristal is een bus verstuiver (zoals sneeuwverstuiver) en je kunt het vinden in bv. de Carrefour, soms ook in de Brico en in sommige tuincentra.
Je bespuit lichtjes het glaswerk (aan de binnenkant - niet teveel want dan loopt het erg af als je het ondersteboven zet) als je het dan laat drogen , aan de lucht duur het wel een uur of 3 maar op de verwarming gaat het vrij vlug zie je echt ijskristallen verschijnen. Is het de eerste keer niet voldoende spuit je er nog eens over. Het is heel leuk (ruikt wel erg en de neerslag plakt nogal dus misschien wel op een plaats doen die vuil mag worden).

Hoi Miet,

Ik ken het e-mail adres van Josee (kerstkind) niet.
Plataan is de zogeheten 'legerboom' zoals legerbroeken gevlekt zijn, hij laat rond september oktober zijn schors los, het is dunne bruin-groenige schors, in de stad vind je de bomen nogal eens op parkings of op parkings van de Aldi enz. Cipresse is een soort van conifeer, je kan dus ook andere conifeer of ander groen gebruiken om het op te vullen.

Groetjes
Josée(47)
vrijdag 30 november 2007 - 19:19
mietensie

Mietensie

jose bedankt groetjes
vrijdag 30 november 2007 - 19:58
nora

Nora

mooi en sober, het zou zeker veel beter uitkomen zonder het tafelkleedje
vrijdag 30 november 2007 - 21:33
linderic

Linderic

Hoi ,

Oké, bedankt voor de uitleg, zal eens kijken in de winkel als ik het kan vinden die ice-cristal.

Groetjes Linderic
zaterdag 1 december 2007 - 10:02
RVRV

RVRV

Mooie kerststuk

Groet
RVRV
zaterdag 1 december 2007 - 12:33
moniqueh

Tekst aangepast

Moniqueh

heel mooi gedaan!
groetjes
Monique
zaterdag 1 december 2007 - 15:01
decoels

Decoels

josée,

mooi stuk, geweldige combinatie van kleuren en materialen.
maandag 3 december 2007 - 09:55
Karintje

Karintje

Heel mooi José
Een tof idee!

Grtz,
Karin
maandag 3 december 2007 - 10:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon