menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Festoen

Ga naar meest recente reactie

moniqueh

Moniqueh

[afbeelding verwijderd niet-https]
Dit stukje heb ik ook gemaakt op dezelfde cursus .
Heb gebruikt: een dikke koord, veel eikenblad, eikels en jutte lint.
De guirlande van de vorige foto is ook gebonden rond een dikke koord. (vergeten te vermelden)
groetjes
Monique
donderdag 22 november 2007 - 13:49
TulipA

TulipA

Ohh mooi, super,prachtig Monique!!!!

Groetjes Lydia.
donderdag 22 november 2007 - 14:51
Jose47

Jose47

Hoi Monique :

In één woord : prachtig.

Groetjes
Josée(47)
donderdag 22 november 2007 - 15:35
duimpje

Duimpje

HEY MONIQUE
EEN HEEL MOOIE FETSOEN
KUN JE VEEL MEE DOEN HE !
donderdag 22 november 2007 - 16:01
hommeltje

Hommeltje

Mooi en appart hoor, het wooerd festoen heeft zeker met de schikking te maken???????
donderdag 22 november 2007 - 16:36
hildavw

Hildavw

Een festoen of guirlande is een versiering met fruit, bladeren en/of bloemen in de vorm van een slinger welke aan de uiteinden omhoog worden gehouden door linten of medaillons.

Soms wordt voor de vorm zonder linten aan de uiteinden de term guirlande gebruikt en voor de vorm met linten, manchetten en afhangende uiteinden festoen. Naast de horizontale festoen en guirlande, bestaat er ook het afhangende festoen. Dit is een vorm die op een punt aan een lint is opgehangen en daardoor verticaal afhangt. Voorbeelden van afhangende festoenen zijn onder andere te vinden in het decoratieprogramma van het Paleis op de Dam te Amsterdam.

De gebruikte thema's voor een festoen of guirlande zijn over het algemeen bloemen, bladeren en vruchten. Minder vaak komen vormen voor met schelpen of andersoortige objecten.

Tijdens de Renaissance en de Lodewijk XVI stijl werd het festoen en de guirlande in gesneden (hout) of gehouwen (steen) vorm vaak gebruikt ter versiering van kapitelen, vensters, frontons, pilasters (afhangend festoen) en ander vormen van toegepaste kunst en architectuur.


voilà, hier is de uitleg, niet van mij, maar van het net geplukt

Hilda
donderdag 22 november 2007 - 16:41
mietensie

Mietensie

prachtig maar ik denk dat mij dat nooit zou lukken groetjes
mietensie(miet)
donderdag 22 november 2007 - 20:57
hommeltje

Hommeltje

hé Hildavw bedankt hoor voor de uitleg.Dat wist ik allemaal niet.
En ik was niet op het idee gekomen om te Googelen En dat er ook zoveel verschillende soorten zijn.
vrijdag 23 november 2007 - 00:14
nora

Nora

mooi herfststuk
zaterdag 24 november 2007 - 18:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon